IRS: n päämaja oli Washington DC: ssä 30. huhtikuuta 2025.
J. David Ake | Getty Images News | Getty -kuvat
Automyyjien ja teollisuusanalyytikkojen mukaan sisäiset veropalvelut ovat hyväksyneet ja maksaneet sähköajoneuvoista viime viikkoina – aiheuttaen sekaannusta autokauppiaille ja estämään sähköajoneuvojen myyntiä alle viikossa.
Viivästykset alkoivat syyskuun puolivälissä, CNBC: n kanssa jaettujen kolmen jälleenmyyjän jakamien tileiden mukaan CNBC: n kanssa. Autoteollisuuden analyytikot ja kaksi kansallista kauppayhdistystä vahvistivat myös CNBC -jälleenmyyjien viivästyneelle raportille.
Jälleenmyyjät sanovat, että tämä pakottaa heidät olemaan kova vaihtoehto: ota kustannukset jatkaa luottoja tai takaisin ja riski menettää ajoneuvojen myynnin.
“Jatkamme edelleen verohyvitysten maksamista”, sanoi Jesse Lore, Green Wave Electric -ajoneuvojen perustaja Pohjois -Hamptonissa, New Hampshiressä. “Meillä on nyt lähellä 100 000 dollaria.”

Useimmat kuluttajat saavat verohelpotukset myynnin kohdalla myymäläpisteen sähköajoneuvojen arvoon 4000 dollaria ja uusien sähköajoneuvojen arvo on 7500 dollaria. Esimerkiksi tällaisia alennuksia voidaan käyttää käsirahana kokonaan tai osana tai vähentää auton kokonaiskustannuksia.
Saatuaan online -hyväksynnän IRS: ltä, autokauppias käyttää yleensä rahaa päteville kuluttajille, ja virasto korvaa sitten jälleenmyyjän.
Jälleenmyyjien mukaan koko prosessi tapahtuu yleensä muutaman päivän kuluessa syyskuun puolivälistä.
Jälleenmyyjät sanovat nyt, että IRS on viettänyt kauan sähköajoneuvojen verohyvityksen hyväksymisen ja maksamisen. He sanoivat, että he eivät voineet ottaa yhteyttä virastoon ja siksi olleet jumissa, ajattelematta milloin – tai saavatko he varoja.
Kaikki voimassa olevat EV -verohyvitykset myönnetään ja maksetaan ennen 30. syyskuuta määräaikaa, Valkoisen talon virkamies sanoi sähköpostissa.
“Kaikkien online -energialuotto -verkkosivustojen kautta toimitetut sisällöt ovat aina IRS: n tarkistuksen ja hyväksynnän mukaisia”, IRS: n tiedottaja Robyn Capehart kirjoitti sähköpostissa.
“IRS: n hyväksymänsä myyjän raportti (tunnetaan myös nimellä myyntiaikaraportti) tukee luotto -ajoneuvon pätevyyttä, vaikka akkreditointi seuraa IRS -tarkistusjaksoa”, Capehart kirjoitti.
Valkoisella talolla ja IRS: llä ei ole selitystä raportin viivästymiselle.
“Olemme pimeässä”
Jotkut jälleenmyyjät jatkavat sähköajoneuvojen verohyvitysten myöntämistä päteville ostajille toivoen, että liittovaltion hallitus maksaa ne takaisin myöhemmin.
Hän sanoi, että IRS: lle on jätetty kaksitoista uutta hakemusta 15. syyskuuta lähtien. Kolme muuta hyväksyttiin torstaina. Maksua ei ole vielä suoritettu. Legenda näyttää kuvakaappaukset tapahtumasta CNBC: hen.
Lore kertoi, että tammikuusta 2024 lähtien, ennen kuin itseveron helpotus käytettiin ensin etukäteen alennuksena, tällaisia viivästyksiä on tapahtunut harvoin.
“Olemme pimeyden tilassa”, hän sanoi.
Lore kertoi, että hän ei pystynyt toimittamaan asiakkaille myyntiaikaraportteja, ts. Heidän on sovitettava verohyvitykset vuotuisiin veroilmoituksiinsa.
Sähköajoneuvoverohyvitys viivästyi “pahimmassa ajassa”
Uwe krejci | Digitalvision | Getty -kuvat
On epäselvää, miksi ja missä määrin viivästykset ovat tapahtuneet.
Jotkut jälleenmyyjät spekuloivat, että ne saattavat liittyä IRS -lukumäärään vähentyneen henkilöstön ja korkeamman EV -myynnin vuoksi. Toiset sanovat, että Trumpin hallinnon tarkoituksenmukainen siirto sähköajoneuvojen myynnin vähentämiseksi on tarkoituksenmukainen siirto.
Jälleenmyyjät ja analyytikot sanovat, että esteiden aika on joka tapauksessa huono.
Republikaanit lopettivat EV-verohyvityksen 30. syyskuuta, osa ns. “Big Bightical Bill” -tapahtumaa hyväksytty heinäkuussa. Verohelpotuksen tulisi jatkua vuoteen 2032 saakka.
Kuluttajat ovat innokkaita ostamaan sähköautoja ennen kuin verohelpotus katoaa autojen turvaamiseksi alennettuun hintaan.
Cox Automotive Datan mukaan tämä auttaa ohjaamaan uusia ja käytettyjä sähköajoneuvojen myyntitietueita elokuussa. Syyskuun odotetaan olevan toinen räjähdys.
Jotkut jälleenmyyjät ovat kuitenkin tukeneet epävarmuutta, eivätkä he pysty keräämään paljon rahaa kuluttajilta.
“Tiedän [to consumers]’Pidämme Auto, et voi ajaa kotiin ennen kuin maksamme kokonaan. “
Lisätietoja henkilökohtaisesta rahoituksesta:
Kuinka sähkö- ja bensiiniautot verrataan kokonaiskustannuksiin
Ilmastomuutos on gentrifioivia yhteisöjä
Näin voit ostaa uusiutuvaa energiaa sähköyritykseltä
Floridan Miramar AutoTrust USA: n omistaja Gary Prezfeld kertoi, että IRS on velkaa hänelle noin 80 000 dollarista 90 000 dollariin alennuksia tässä kuussa, jonka hän on lentänyt sähköautojen ostajille tässä kuussa.
“On varmasti joitain jälleenmyyjiä, joilla ei ole varaa tällä tavalla”, Pittsfield sanoi.
EV-markkinatutkimusyrityksen Crecurrentin toimitusjohtaja Scott Case sanoi, että autokaupat ovat “todellinen kassaintensiivinen yritys”, ja maksuviiveet saattavat saada jälleenmyyjät “käteisvarojen kiristämiseen”, kun he odottavat myyvänsä suuren määrän sähköajoneuvoja.
“Se on hiljainen, pilli-ratsastusongelma pahimmassa vaiheessa”, Case sanoi.
Tiedottaja Richard Greene kertoi, että käytettyjen autojen jälleenmyyjiä edustava kaupankäyntiryhmä oli tietoinen itsenäisten autojen jälleenmyyjien kansallisesta yhdistyksestä.
“Jälleenmyyjä ja Niada ovat kihloissa IRS: ään”, Green sanoi sähköpostissa. “Niada toivoo, että IRS käsittelee näitä maksuja ennen ohjelman päättymistä.”
Kaupparyhmän kansallisen autokauppiaiden yhdistyksen edustaja Amy Hunter Wright kertoi myös, että jotkut jäsenet kokivat viivästyksiä.
“On mielenkiintoista, että olemme kuulleet joidenkin jälleenmyyjien ilmoittavan, että viimeaikaiset huomautukset ovat olleet vireillä viime viikosta”, hän kirjoitti sähköpostitse. “NADA on ja jatkaa yhteistyötä IRS: n ja valtiovarainministeriön kanssa yhteistyön tarjoamiseksi portaalilla.”
Miksi etukäteen alennukset ovat tärkeitä ostajille
Jackyenjoyfotografia | Moments | Getty -kuvat
Jälleenmyyjällä ei tietenkään ole velvollisuutta käyttää verohyvitystä ennakkomaksuna.
Kun kuluttajat jättävät vuotuiset veroilmoituksensa ensi vuonna, he voivat silti yrittää vaatia verovähennyksiä.
Mutta Massachusettsissa ja Washingtonissa toimivan jälleenmyyjän Eco Auto -yrityksen toimitusjohtaja Al Salas kertoi, että myyntipisteiden alennukset ovat suuri vetovoima kuluttajille, ja hän laajenee Floridaan, Georgiaan ja New Jerseyn.
Pahimpaan aikaan se on hiljainen, pillivapaa kysymys.
Scott -tapaus
Toistuva toimitusjohtaja
Salas sanoi, että verohelpotuksen saaminen vähentää kuukausimaksuja ostoksille ostaville kuluttajille ja vähentää kokonaismyyntiveroa.
Esimerkiksi käytetyt sähköautot ostavat kuluttajat voivat käyttää 80–100 dollaria enemmän kuukaudessa, jos he eivät saa 4000 dollarin verohyvitystä etukäteen.
Joillekin kuluttajille verohelpotuksia on myös vaikea saada verojen makstaessa. Vaikka myyntipisteiden alennukset voivat antaa kuluttajille pätevyyden verovelvollisuudestaan riippumatta, se on väärin niille, jotka vaativat verohelpotusta vuotuisessa veroilmoituksessaan: heillä on oltava verovelvollisuus vaatia jopa osittaista luottoa.

IRS hyväksyi joitain salashakemuksia viime viikolla, kun taas toiset ovat vireillä.
“Jälleenmyyjänä se on erittäin valitettava tilanne, koska keräämme varoja”, Salas sanoi. “Rahastamme monin tavoin kuluttajien kykyä saada uusia autoja.”
Salas sanoi, että IRS oli hänelle velkaa noin 50 000 dollaria verohyvityksiä. Hän toivoo, että liittohallitus maksaa hänet lopulta.
Sama pätee Prezfeldille, jälleenmyyjälle, joka sijaitsee Miramarissa, Floridassa.
Hän sanoi, että Pretsfeld uskoo, että kaikki EV -myynti toimitetaan IRS: lle hyväksyttäväksi verohyvityksille, jotka on lueteltu “vireillä” noin 15. syyskuuta.
Yksi jätetty 16. syyskuuta ja yksi 17. syyskuuta on hyväksytty ja hän odottaa maksua.
“Aika ilmenee pidempään ja epäselvämmäksi”, Pettsfield sanoi. “Se on osa, joka pelottaa kaikkia.”