Miehet työskentelevät suihkumoottorin kanssa General Electric (GE) Celman, GE: n ilmailumoottorin uudistuslaitoksessa Petropolisissa, Rio de Janeirossa, Brasiliassa.
Yasuyoshi Chiba | AFP | Getty -kuvat
RTX ja GE Aerospace Odottaa, että presidentti Donald Trumpin tariffit yhdistetään yli miljardin dollarin vaikutukset tuontituotteisiin ja materiaaleihin, mikä on viimeisin merkki suurten Yhdysvaltojen valmistajien hinnoista, jotka luottavat maailmanlaajuiseen toimitusketjuun.
Puolustusurakoitsija ja kaupallinen ilmailu- ja avaruusalueen toimittaja RTX: n talousjohtaja Neil Mitchill kertoi tiistaina pidetyssä tulopuhelussa, että yritys todennäköisesti ottaa tänä vuonna 850 miljoonaa dollaria tariffeista, mukaan lukien laajat 10 prosentin maksut, jotka Trump asetti aiemmin tässä kuussa korkeampien tullien rinnalla Kiinan kaltaisten maiden ja erillisten verojen tuontiteräksestä ja alumiinista.
Tähän arvioon ei sisälly RTX: n omia tariffien lieventämistoimenpiteitä, Mitchill sanoi.
GE Aerospace, joka tekee moottoreita suositulle Boeing ja Airbus -lentokoneet pitivät vuoden 2025 tulosnäkymänsä tiistaina neljännesvuosittaisen raportin aikana ja kertoivat, että se pyrkii säästämään noin 500 miljoonaa dollaria leikkaamalla kustannuksia ja nostamalla hintoja.
GE Aerospace -yrityksen toimitusjohtaja Larry Culp kertoi tiistaina analyytikkopuhelussa, että hän tapasi äskettäin Trumpin ja keskusteli Yhdysvaltain ilmailualan kaupan ylijäämästä. GE: llä on yhteisyritys Ranskan Safranin kanssa suosittujen lentokoneiden moottorien valmistamiseksi.
Uudet tariffit ovat muutos globaalille teollisuudelle, joka on nauttinut enimmäkseen tullivapaasta kaupasta vuosikymmenien ajan.
“Ainoa mitä olemme ehdottaneet, että hallinto työskentelee lukemattomien asioiden kautta, onko he harkita voiman asemaa, jota maa nauttii tämän tariffittomuuden seurauksena”, Culp sanoi.
Valkoinen talo ei kommentoinut heti.
Boeingin, sekä yritysten ja Yhdysvaltain parhaan viejän tärkein asiakas, on tarkoitus ilmoittaa neljännesvuositulokset ennen markkinoiden avaamista keskiviikkona.
Lentoyhtiöt ovat äskettäin ilmoittaneet leikkauksista Yhdysvaltain kotimaan kapasiteettisuunnitelmiin tänä vuonna pehmeämmän kysynnän vuoksi, mutta johtajat ovat korostaneet, että talouden tai tulevan kauppapolitiikan suuntaa on vaikea ennustaa. Yhtenäinen Viime viikolla tarjosi kaksi tulosnäkymää vuodelle 2025, yhden taantuman tapauksessa yhden olettaen status quo.
“Epävarmuutta on”, Culp sanoi tiistaina. “Kukaan meistä, mielestäni, ei tiedä varmasti, kuinka tämä leikkii.”