Rivilainen Kun se lanseerasi ensimmäisen sähköisen poimintakuorma -auton, R1T, vuonna 2018, se tunnetaan itsestään. Samalle alustalle rakennettu maastoauto, R1S, on sittemmin rakentanut intohimoisen fanikannan brändin ympärille, joka juhlii seikkailuja ja ulkoilua.
Nyt se valmistautuu seuraavaan lukuun, jossa R2, pienempi spin R1S -maastoautolla ja R3: lla (ralli inspiroi viistoperä).
“R3 on yllättynyt monista ihmisistä”, Rivianin suunnittelujohtaja Jeff Hammoud kertoi CNBC: lle. “Tämä ei ole jotain, jonka mielestäni monet ihmiset arvaavat Rivian tekevän … se on avain siihen, mitä yritämme näyttää, emme ole graafisia.”
Viime maaliskuussa paljastettu uusi auto on osa Rivianin strategiaa saavuttaa laajemmat sähköajoneuvomarkkinat, jotka tuovat tällä hetkellä 70 000 dollaria.
Yhtiön mukaan R2 alkaa noin 45 000 dollaria, ja sen odotetaan alkavan tuotantoa yhtiön normaalissa Illinoisin tuotantolaitoksessa tämän vuoden loppuun mennessä.
“Vaikka R1 on valmistettu lisäämällä malleja, meidän on tarkasteltava R2: ta vähentämällä”, Hammoud sanoi. “Mitä voimme poistaa tai ottaa pois, mutta pitää silti tuotteen ja tuotemerkin hengen?”
Autovalmistajille R2 ja R3 ovat heti takana.
Heikoilla kysynnällä ja korkeilla kustannuksilla Yhdysvaltain EV -luoton peruuttaminen voi aiheuttaa ongelmia Rivianille. Mutta se ei ole estänyt yritystä rikkomasta maata uudella 5 miljardin dollarin tehtaalla Georgiassa, missä se rakentaa seuraavan sukupolven ajoneuvon.
“Aloitimme ensin R2: n Illinoisin tehtaalla, mutta siellä todellakin laajennamme tuotantoa maailmanlaajuisesti. Aiomme rakentaa sen 400 000 yksikkökasveiksi”, Rivianin toimitusjohtaja RJ Scaringe kertoi CNBC: n Phil Lebeaulle tehtaan rakennuspaikalla syyskuussa.
CNBC on saanut harvinaisen vierailun Rivian Design Labissa Irvineissa, Kaliforniassa nähdäkseen, kuinka yritys muotoilee ainutlaatuisia ajoneuvojaan. Näemme, kuinka EV-valmistajat käyttävät seikkailuvetoinen EV-kokoonpano suunnitteluun, mukaan lukien taustatiedot siitä, kuinka heidän ikoniset ajovalot suunnitellaan, vaihtoehto, joka aiheutti hybridireaktion, kun se paljastettiin ensimmäisen kerran.
“Ne olivat kiistanalaisia”, muistuttaa auton ja kuljettajan toimittaja John Voelcker. “Kesti hetken päästäkseen siitä yli. Mielestäni se on älykästä, koska on vaikea tehdä kuorma -autostasi erilainen. Joten voi olla hyvä asia, että kukaan muu etupäässä ei heti.”
Katso video Tutustu Rivianin suunnittelutapaan ja sen suunnitelmiin laajentaa seikkailuteemaa sähköajoneuvon tuotemerkkiä.