Tiedot, jotka seuraavat Yhdysvaltojen suurten kuorma -autojen myyntimääriä, vilkkuvat varoitusmerkin talouden kunnosta. Raskas kuorma -autojen myynti – tai ne, jotka ylittävät 14 000 puntaa brutto -ajoneuvon painosta – ovat pudonneet tasoille, joita ei ole nähty neljän vuoden aikana, Yhdysvaltain talousanalyysin toimiston mukaan. Määrä on laskenut elokuussa yli 15% verrattuna vuosi sitten ja 21% verrattuna samaan kuukauteen vuonna 2023. Taloustieteilijät ja sijoittajat ovat historiallisesti seuranneet, kuinka suuri osa näistä ajoneuvoista-rainat myydä traktori-trailereita Yhdysvalloissa johtavana indikaattorina talouden kannalta. Tämä johtuu siitä, että näitä kuorma -autoja pidetään tärkeinä amerikkalaisille valmistukselle ja rakentamiselle. Kuorma -autojen myynnin kasvaessa se voi olla merkki kasvavista teollisuustoimenpiteistä. Toisaalta liukuminen voi viitata supistuksiin Yhdysvaltain taloudessa – ja ovat historiallisesti edeltäneet taantumaa. “Vuonna 2023 alkaneen raskaan kuorma -auton myynnin viimeisimmän laskun pitäisi olla päätöksentekijöille ongelma”, kirjoitti RSM: n pääekonomisti Joe Brusuelas asiakkaille muistiinpanossa, joka selitti romahtavan myynnin ja taantuman välistä suhdetta. 2000 -luvun maailmanlaajuista finanssikriisiä ympäröivä ajanjakso tarjoaa erinomaisen esimerkin tästä suuntauksesta. Myyntimäärät laskivat yli 67% korkeasta 2006 vuoden 2009 puoliväliin. Kun myynti tuotto jatkoi, myynti laski noin 50% huippusta vuoden 1999 lopussa vuoden 2002 lopussa, kun Dot-Com-kupla heilutti kansantaloutta. Mutta taloustieteilijät totesivat, että se ei ole aina ollut täydellinen indikaattori tulevaisuuden taantumasta. Kun tekoäly muuttaa työvoimaa, jotkut ihmettelevät, voiko nykyisen määrän lasku korostaa sen sijaan talouden jatkuvaa muutosta. “Heikkous heijastaa todellakin valmistussektorin hidastumista”, räätälöity sijoitusryhmän perustaja Paul Hickey kirjoitti CNBC: lle. Mutta “se, että yleinen talous kasvaa edelleen, on edelleen signaali talouden kehittyvästä luonteesta enemmän palveluihin ja digitaaliseen toimintaan valmistuksen sijaan.” Toisin sanoen Hickey sanoi, että se voi olla merkki “Brick for napsauttaa” -muutosta Yhdysvaltain taloudessa. Se viittaa kasvun muutokseen teollisuusrooleista, joihin voi liittyä kirjaimellisia tiilejä Internetiin sidoksissa teknisissä aloilla. “Myynti on usein taantuman indikaattori”, Hickey sanoi. “Avainsana on usein.” Silti raskaan kuorma -autojen myynti toipui läheiseen korkeuteen pandemian upotuksen jälkeen jopa talouden jatkuvan teknisen muutoksen myötä. Joten viimeisellä tänä vuonna on oltava jotain tekemistä talouden tilan kanssa. Sijoittajat saavat pian selville, onko se vain hidastuminen vai jotain suurempaa.
Raskaiden kuorma -autojen myynti laskee, kun Yhdysvallat on matkalla taantumaan
Related Posts
Add A Comment