Detroit – Tähti Se on torstaina sanomalla, että se on alkamassa kesällä suositun V-8 Hemi-moottorin palauttamiseksi.
Yhtiö pysäytti 5,7 litran moottorin polttoainetaloudellisten määräysten kiristämisessä ja työskenteli ahkerasti sähköajoneuvoissa ja tehokkaammissa moottoreissa, joita johtaa entisen sekoittajan toimitusjohtaja Carlos Tavares.
Ramin toimitusjohtaja Tim Kuniskis, joka ei vetäytynyt automakerista viime vuoden lopulla, myönsi, että päätös peruuttaa Hemi-moottori sen suositulla kulutuskeskeisellä RAM 1500: lla oli virhe.
“Jokainen tekee virheitä, mutta miten käsittelet niitä, määrittelee sinut. Kun pudotimme Hemin, Ram sekoitti – omistamme sen ja korjasimme sen”, Kuniskis sanoi lehdistötiedotteessa. “Emme vain halua tuoda takaisin legendaarisen V-8-moottorin, vaan myös sytyttää itseluottavan tuotelasuunnitelman ja laajennettu asiakasvapaus.”
Uutiset merkitsevät viimeisintä autovalmistaja -suunnitelmien kääntymistä tänä vuonna, kun sähköajoneuvot ottavat käyttöön odotettua hitaammin ja kun Trumpin hallinto yrittää poistaa monia entisiä presidentti Joe Bidenin muutoksia pitääkseen autoteollisuuden poissa autojen polttomoottoreista.
RAM: n toimitusjohtaja Tim Kuniskis palautti HEMI V-8 -moottorin mediatapahtumaan kesäkuussa 2025 Stralandisin Pohjois-Amerikan pääkonttorissa.
Michael Wayland / CNBC
Yhtiön mukaan HEMI -ilmoitus on osa Kuniskisin uutta tuotteen liikevaihtosuunnitelmaa, joka sisältää 25 tuoteilmoitusta 18 kuukauden aikana, kun autovalmistajat viivästyttävät suunnitelmiaan sähkökuorma -autoihin.
Kun hinnat nousevat ja tuotanto ei pahene, Ramin myynti on ollut vuosien ajan kamppaillut, ja autovalmistajat ovat tappaneet Hemi -moottorin, katkoviivan autovalmistajille ja heidän edeltäjilleen 1950 -luvulta lähtien.
Kuniskis kertoi odottavansa Hemi: n olevan 25–40% RAM 1500 -korotuskuorma -autojen myynnistä. RAM tarjoaa edelleen Hemi -moottoreita suurille poimintarhuuksille.
RAM pysäytti Hemin vastineeksi tehokkaammasta kaksois-turboahdetusta, sisäisestä kuusi moottorista, nimeltään hirmumyrsky. Moottori on edelleen saatavana, ja HEMI on 1 200 dollarin vaihtoehto useimmille malleille. 3,6 litran V-6-moottori on vakiona lähtötason malleissa.
Kuniskis kertoi, että hänen tärkein prioriteettinsa palattuaan joulukuussa oli palauttaa Hemi Ram -kuorma -autoihin. Alun perin hän sanoi, että sen arvioitiin, että se vie 18 kuukautta, mutta yritys pystyi alentamaan sen kuuteen kuukauteen erityisprojektiryhmän, koodinimelimen F15 kanssa.
5,7 litran Hemi V-8 tuottaa 395 hevosvoimaa ja 410 jalkaa puntaa vääntömomenttia. Korvaavassa hurrikaanissa on 420 hevosvoimaa ja 469 jalkaa puntaa vääntömomenttia, kun taas hurrikaanimoottorin korkean ulostulon versio on 540 hevosvoimaa ja 521 jalan puntaa vääntömomenttia.
Dodge Ram -näyttö näkyy New Yorkin kansainvälisessä autonäyttelyssä 16. huhtikuuta 2025.
Danielle Devries | CNBC
Toisin kuin aiemmat kuorma -autojen sukupolvet, uudessa autossa ei ole “hemiä”. Sen sijaan yritys loi uuden merkin, joka sisältää Hemi -moottorin tulevan RAM -muistin, jota se kutsuu sitä “mielenosoituksen symboliksi”.
Uusi logo ja nimi ovat tavoite saada takaisin asiakkaiden ponnistelut, jotka eivät välttämättä osta Ram -kuorma -autoja, kun yritys yrittää työntää tehokkaampia moottoreita ja sähköautoja huipulle.
“He vihaavat sitä tosiasiaa, että riistämme valintavapauksemme”, Kuniskis sanoi lehdistötilaisuudessa. “Amerikkalaisina voimme vihata sitä tosiasiaa, että sanomme enemmän, ja sanomme:” Tämä on valinta, jonka saat. “”
Kuniskis kertoi, että automakerin odotetaan edelleen tarjoavan lopulta sähkö- tai hybridi -kuorma -autoja vastaamaan Ramin päästö- ja polttoainetalouden vaatimuksiin, mutta hän kieltäytyi paljastamasta päivityksen aikataulua useiden viivästysten jälkeen.