Delta Air Lines -lentokone on hinattu paikalleen valmistautumaan lentoonlähdön Reaganin kansallisella lentokentällä sen jälkeen, kun American Airlinesin lentokone kaatui lähestymistapaan lentokentälle, Arlingtonissa, Virginiassa, 30. tammikuuta 2025.
Tasos Katopodis | Getty -kuvat
Kansallinen liikenneturvallisuuslautakunta soitti tiistaina kiireellisesti helikopterilentojen rajoittamiseksi tietyillä alueilla Ronald Reagan Washingtonin kansallisen lentokentän ympärillä tammikuun tappavan lentokoneen ja armeijan mustan haukon helikopterin tappavan törmäyksen jälkeen.
Lentokentän lähellä ja saapuvien lentokoneiden saapuvien helikoptereiden nykyinen erotus yhdellä kiitotiellä, 33, aiheuttaa “sietämättömän riskin ilmailun turvallisuudelle lisäämällä DCA: n MideAir -törmäyksen mahdollisuuksia”, NTSB: n puheenjohtaja Jennifer Homendy sanoi tiedotustilaisuudessa.
Hän sanoi, että onnettomuuden tutkimuksesta vastaava virasto suosittelee, että liittovaltion ilmailuhallinto “pysyvästi” kieltää helikopteritoiminnot tietyllä reitillä tiettyinä aikoina, jolloin kaksi lentokentän kiitotieltä on käytössä.
NTSB suositteli myös vaihtoehtoista reittiä helikoptereille, kun ilmatilan osat suljetaan, jotta lennonohjaimia ei ole ylikuormitettu, koska sillä on “potentiaalia lisätä riskiä”.
29. tammikuuta midair -törmäys American Airlines Alueellinen suihkukone armeijan mustan helikopterin kanssa tappoi kaikki 64 ihmistä lentokoneessa ja kolme miehistön jäsentä helikopterissa. Lentokone oli hetken päässä laskeutumisesta lentokentälle.
Kaatumisen jälkeen FAA rajoitti jonkin verran helikopteriliikennettä lentokentän ympärillä varotoimenpiteenä. Ilmatila on ruuhkainen kaupallisilla lennoilla ja joukko armeijan ja VIP -helikopteriliikennettä alueella.
FAA ei kommentoinut heti NTSB: n suosituksia.