Arkistovalokuva: 27. maaliskuuta 2025 Nissanin autokaupan Yhdysvaltain lippu Irvingissä, Kaliforniassa, Yhdysvalloissa kutistui.
Mike Blake | Reuters
Nissan -moottori New America -johtajien mukaan automaatti pyrkii “maksimoida” tuotantoa suurimmassa Yhdysvaltain tuotantolaitoksessa presidentti Donald Trumpin 25%: n autotariffeissa.
Nissan Amerikan puheenjohtajana tammikuussa toiminut Christian Meunier kertoi, että tariffit kiihdyttävät autovalmistajien suunnitelmia suunnitellakseen kotimaisen tuotannon lisäämistä heidän levottomien Yhdysvaltojen toimintaansa.
“Meillä on valtavia tiloja, paljon kykyjä, ja tänään meillä ei ole suurimpia kykyjä parantaa kykyjamme”, Meunier kertoi CNBC: lle virtuaalihaastattelussa keskiviikkona. “Harkitsemme enemmän Yhdysvaltain tuotteiden myyntiä ja ajoneuvojen säätämistä Meksikosta ja Japanista prosessissa.”
Meunier sanoi, että hänen “perimmäinen tavoitteensa” on “maksimoida” kyvyt 6 miljoonan neliöjalkaisen kasvin Smyrnassa, Tennessee. Hän sanoi, että laitos pystyy tuottamaan 640 000 ajoneuvoa vuodessa kolme vuoroa. Viime vuonna se tuotti 314 500 autoa kahdessa vuorossa, noin 5700 ihmistä.
“Ajattelemme maksimoida kykymme ja tehdä Smyrnasta menneisyyden liikkeellepaneva voiman”, hän sanoi. “Se on perimmäinen tavoitteeni … täyttää kasvit ja ansaita paljon rahaa uudelleen.”
Meunier kieltäytyi spekuloimasta tehtaan korkeimmasta tuotanto-aikataulusta, joka tuottaa tällä hetkellä neljä tuotetta, mukaan lukien automaatti Nissan Rogue, sen myydyin auto. Hän sanoi, että suunnitelmien muuttaminen ja tuotannon muuttaminen vie aikaa.
“Kuten kuvailin Yhdysvaltojen nykyisessä mallissa, voimme lisätä tuotantoa ja työskennellä suunnitelmissa tuoda tuotteita Yhdysvaltain markkinoille seuraavan kahden vuoden ajan. Mutta se ei voi tapahtua yön yli”, hän sanoi.
Meunierin kommentit tulivat kaksi päivää sen jälkeen, kun Trump sanoi, että hän voisi “apua” joillekin autovalmistajille sanomalla, että yritykset tarvitsevat aikaa tuotantosuunnitelmien muuttamiseen.
Christiat Meunier on sitten Jeep -tuotemerkin toimitusjohtaja New Yorkin kansainvälisen autonäyttelyn (NYIAS) vuoden 2023 New Yorkin kansainvälisessä autonäyttelyssä (NYIAS) keskiviikkona 5. huhtikuuta 2023.
Stephanie Keith | Bloomberg | Getty -kuvat
Nissan harkitsee hybridituotannon lisäämistä Smyrnaan sekä uusiin tuotteisiin, kuten Infiniti -malli. Hän sanoi myös, että yritys analysoi voimansiirtokomponenttien, kuten moottorien ja kotimaan sisällön, lisääntynyttä tuotantoa.
“Hyvä asia on, että meillä on joustavuus. Meillä on kyky nopeuttaa ja tehdä asioita nopeammin kuin me aina”, Munier sanoi. “Olen työskennellyt ahkerasti ennen tariffeja, koska uskon vakaasti, että lokalisointi on tapa.”
Yhdysvaltoihin saapuvien tuonti-ajoneuvojen tariffit tulivat voimaan 3. huhtikuuta huolimatta Trumpin vetäytymisestä muihin maakohtaisiin veroihin viime viikolla. Auto -osien lisätutkimukset on tarkoitus voimaan 3. toukokuuta mennessä.
Meunier sanoi, että nämä mahdolliset osat tariffit vahingoittavat yritystä ja sen suunnitelmia.
“Toivottavasti on olemassa monia ratkaisuja, jotka eivät ole täysin loukkaantuneita 25 prosentin alueella”, hän sanoi. “Toivottavasti kompromisseja tulee olemaan.”
Nissanilla on Meksikossa kaksi kokoonpanolaitosta, jotka tuottavat erilaisia ajoneuvoja, mukaan lukien tuonti Nissan Kicksistä ja Nissan Versasta. Meksikon UNOTV: n tietojen mukaan Nissan tuotti Meksikossa lähes 670 000 yksikköä vuonna 2024, ja yli 456 000 vietiin.
Auton henkilökunta Nissanissa, Tennessee, Smyrna -ajoneuvojen kokoonpanotehtaa. Kasvi työllistää tuhansia ihmisiä ja tuottaa erilaisia ajoneuvoja, kuten Leaf EV ja Rogue Crossover.
Michael Wayland / CNBC
Yhdysvalloissa Nissan sanoo, että sillä on kokoonpanolaitoksia, jotka voivat tuottaa yli miljoona autoa, 1,4 miljoonaa moottoria, 1,4 miljoonaa kysymystä ja 456 000 valua. Tätä kapasiteettia autovalmistaja tuotti lähes 525 600 autoa Yhdysvalloissa vuonna 2024.
Smyrnan lisäksi yritys omistaa myös suuren voimansiirtotehtaan Tennesseessä ja toisen suuren ajoneuvojen kokoonpanotehtaan Cantonissa, Mississippissä.
Guangzhou-kasvi tuottaa tällä hetkellä Nissan Altiman sedaaneja ja Nissan Frontier -keskuksen keskikokoisia poimintarhuja. Se työllistää noin 5000 työntekijää Altiman muutoksissa, kun taas rajalla on kaksi.
Meunier kertoi, että markkinaosuus on pudonnut jyrkästi noin 7–8 prosenttiin viime vuosina, mikä on Nissanin mahdollisin ajoneuvo, kun taas Nissan on viime vuosina tapahtunut markkinaosuus Yhdysvalloissa voimakkaasti, Rogue and Pathfinderin markkinaosuus on vähentynyt huomattavasti.
Nissan laski Rogue- ja Pathfinderin hinnoittelua 640 dollarilla 2 000 dollarilla auto- ja mallin hinnan perusteella, vastaus tariffiin. Se ei enää saa uusia tilauksia Yhdysvalloista kahdelle meksikolaiselle valmistetulle maastoautolle sen Infiniti-luksusbrändille.
“Nissan on taistellut vähän viime aikoina, mutta meillä on hyvä suunnitelma”, hän sanoi. “Meillä on hyviä tuotteita putkilinjassa. Palautamme nyt erittäin hyviä tuotteita ja käännämme asioita veroista huolimatta.”