Close Menu
    What's Hot

    United Airlinesin toimitusjohtaja varoittaa pitkästä sulkemisesta

    S&P:n mukaan yritysten tariffikustannukset nousevat tänä vuonna 1,2 biljoonaan dollariin, ja kuluttajat ovat vastuussa

    Uber tarjoaa lisää keikkatöitä yhdysvaltalaisille kuljettajille, mukaan lukien tekoälytietojen merkitseminen

    Facebook X (Twitter) Instagram
    • About Us
    • Privacy Policy
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Laina Oppaasi
    • Home
    • Matkustelu
    • Talous
    • Auto
    • Uutiset
    • Euroopassa
    Laina Oppaasi
    Home » Mitä Yhdysvaltain EU: n kauppasopimus tarkoittaa autoteollisuudelle
    Autos

    Mitä Yhdysvaltain EU: n kauppasopimus tarkoittaa autoteollisuudelle

    ThomasBy ThomasJuly 28, 2025No Comments3 Mins Read
    Share Facebook Twitter Pinterest Telegram LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Follow Us
    Google News Flipboard
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email Copy Link

    Yleinen näkymä tuotantolinjasta Mercedes-Benz-kokoonpanolaitoksessa Rastattissa, Saksassa 4. kesäkuuta 2025.

    Florian Wiegand | Getty Images News | Getty -kuvat

    Yhdysvaltain presidentti Donald Trump kiitti puitesopimusta EU: n kanssa kaikkien aikojen suurimpana kauppasopimuksena ja että se toivoo olevan “hyvä autoille”.

    Yhdysvaltojen ja EU: n välinen sopimus tarkoittaa, että Trumpin hallinto asettaa 15 prosentin viltin tariffin useimmille EU -tavaroille.

    1. elokuuta lähtien Trumpin uhka 30 prosentin maksun määrittämiseksi on vähentynyt huomattavasti, melkein puolet eurooppalaisen autoteollisuuden nykyisestä tariffista 27,5 prosentista.

    Teollisuusryhmät ilmaisevat syviä huolenaiheita uusien tariffien todellisuuteen liittyvistä kustannuksista tervetulleeksi kauppasopimukseen.

    Euroopan komission puheenjohtaja Ursula von der Leyen istui Skotlannissa Yhdysvaltain presidentin kanssa sunnuntaina, joka kuvaili sopimusta “hyväksi sopimukseksi” vaikeiden neuvottelujen jälkeen.

    Saksan autoteollisuusyhdistys (VDA) kertoi maanantaina, että Yhdysvallat ja EU onnistuivat saamaan sopimuksen transatlanttisen kaupan riidan välttämiseksi “pohjimmiltaan”.

    “Päättäväinen tekijä on nyt se, miten sopimus rakennetaan tietyin ehdoin ja sopimuksen luotettavuuteen”, VDA: n presidentti Hildegard Müller sanoi lausunnossaan.

    “Mutta on selvää, että Yhdysvaltain tariffit 15 prosentilla autotuotteista maksavat saksalaiset autoyhtiöt miljardeja dollareita vuosittain ja aiheuttavat heille taakan muutokseen”, Mueller sanoi.

    Sen lisäksi, että Auto -toimitusketju saa tarvittavat tukipuhelut, VDA edistää myös EU: ta “puiteolosuhteisiin, jotka tekevät sijoittajista ja yrityksistä kansainvälisesti kilpailukykyisiä” ollakseen houkuttelevia ja merkityksellisiä sijoituspaikan kannalta uudelleen. “

    “Suuri taakka”

    Euroopan autovalmistajayhdistys, teollisuushalliryhmä, kertoi maanantaina, että Yhdysvaltain EU: n kauppasopimus on tärkeä askel ”vahvan epävarmuuden” lievittämiseksi ja suhtautuu periaatteessa tervetulleeksi.

    “Siitä huolimatta Yhdysvallat säilyttää korkeammat tariffit autoissa ja autoosissa, joilla on edelleen kielteinen vaikutus EU: n teollisuuteen”, ACEA: n johtaja Sigrid de Vries sanoi lausunnossaan.

    ACEA kertoi tutkivansa huolellisesti sopimuksen yksityiskohtia, jotka ovat edelleen selvennystä.

    Auto uuden Citroen Aircrossin tuotantolinjalla Stellantis Carmaker -tehtaalla Chartres-de-bretagnessa lähellä Reignsia, Ranskan 3. heinäkuuta 2025.

    Damien Meyer | AFP | Getty -kuvat

    Hollannin pankin vanhempi liikenneekonomisti Rico Luman kertoi maanantaina, että EU: sta Yhdysvaltoihin vietyjen autojen uusi tariffi on selvästi paljon parempi kuin 27,5%, mutta se heijastaa silti “valtavaa taakkaa” autovalmistajille.

    “Monikertomarkkinoilla voittomarginaalit ovat painostuksessa, eikä laskua voida siirtää kokonaan asiakkaille ilman kvantitatiivisia tappioita”, Luman kertoi CNBC: lle sähköpostitse.

    Luman sanoi, että toisen vuosineljänneksen tuloskausi osoitti, että autovalmistajat kamppailivat jo tariffikuvauksista, ja huomauttivat, että tulevina kuukausina oli enemmän.

    Hän lisäsi: “Heikentynyt dollari tekee myös auton tuonnista kalliimpia, monimutkaisia asioita. Siksi autovalmistajat ympäri maailmaa etsivät tapoja säätää valmistusjalanjälkiä nykyisissä tiloissa.”

    Voittaja ja häviäjä?

    Stoxx Europe Autos -indeksi toi varhain aamulla kaupan, jopa 1,6%, ennen kuin kääntää reitin upottaakseen negatiiviselle alueelle.

    Ranskalaiset autoosien toimittajat Valaistus 4,4% korkeammat transaktiot klo 11.31 Lontoon aika (6:31 ET) ylelliselle italialaiselle automakerille Ferrari Kasvu noin 1%. Saksan Bmw,,,,,, julkinen ja Mercedes-Benz-ryhmäKaikki kuitenkin laskivat yli 1%.

    Morningstarin osakeanalyytikko Rella Suskin kertoi, että Yhdysvaltain EU: n kauppasopimus voisi tehdä EU: n autovalmistajista enemmän riippuvaisia autovalmistajista Euroopasta.

    ”Arvioimme tämän PorscheSuskin sanoi, että Mercedes, BMW ja Volkswagen ovat tärkeimmät kauppasopimuksen edunsaajat, jotka tuontia Euroopasta Yhdysvaltoihin on suurempi osuus tuonnista Meksikoon ja/tai Kanadaan. “

    “Tähti “EU myi yksikköosuutensa EU: sta, joten merkityksellistä ylösalaisin potentiaalia ei pitäisi olla”, hän lisäsi.

    Jeep -valmistaja Stellatisin Milanon listattu osakkeet laskivat äskettäin maanantaina 0,3%.

    Follow on Google News Follow on Flipboard
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Previous ArticleKuinka erittäin varakas matkustaa Madridissa
    Next Article Euroopan osakkeet ovat todennäköisesti voittajia, häviäjiä
    Thomas
    • Website

    Related Posts

    Uber tarjoaa lisää keikkatöitä yhdysvaltalaisille kuljettajille, mukaan lukien tekoälytietojen merkitseminen

    October 16, 2025

    NIO:n osakkeet putoavat sen jälkeen, kun GIC syyttää yritystä tulojen paisuttamisesta

    October 16, 2025

    Teslan kysyntä on keskipisteessä, kun Trump johtaa GM: tä, Fordin poistumaan sähköajoneuvoista

    October 15, 2025
    Add A Comment
    Leave A Reply Cancel Reply

    Latest Posts

    United Airlinesin toimitusjohtaja varoittaa pitkästä sulkemisesta

    S&P:n mukaan yritysten tariffikustannukset nousevat tänä vuonna 1,2 biljoonaan dollariin, ja kuluttajat ovat vastuussa

    Uber tarjoaa lisää keikkatöitä yhdysvaltalaisille kuljettajille, mukaan lukien tekoälytietojen merkitseminen

    Lentomatkailu voisi olla katalysaattori sulkemiseen, sanoo TD Cowenin Tom Fitzgerald.

    Trending Posts
    Recent
    • United Airlinesin toimitusjohtaja varoittaa pitkästä sulkemisesta
    • S&P:n mukaan yritysten tariffikustannukset nousevat tänä vuonna 1,2 biljoonaan dollariin, ja kuluttajat ovat vastuussa
    • Uber tarjoaa lisää keikkatöitä yhdysvaltalaisille kuljettajille, mukaan lukien tekoälytietojen merkitseminen
    • Lentomatkailu voisi olla katalysaattori sulkemiseen, sanoo TD Cowenin Tom Fitzgerald.
    • Sveitsi leikkaa BKT-ennustetta, koska Trumpin tullit painavat taloutta

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.