Sosiaalisen median keskustelut Thaimaassa matkustamisesta nousivat 60% “White Lotus” kolmannen kauden ensi -illan jälkeen 16. helmikuuta.
Tiedot mitattiin sosiaalisen median keskustelua kolmen päivän aikana ennen näyttelyn ilmaista ja sen jälkeen, Sprout Socialin mukaan sosiaalisen median analysointiyrityksen mukaan.
Emmy-palkittujen HBO-sarjojen odotetaan saavan matkan kiinnostuksen nousun Thaimaan Koh Samuin saarelle, joka on viimeisimmät näyttelyn asetukset-kuten Mauille, Havaijille ja Sisilialle, Italialle, vastaavasti yksi ja kaksi vuodenaikoina.
Ohjelman kyky kiinnittää matkailun kiinnostusta kuvauspaikkaansa on niin vaikutusvaltainen, että sitä kutsutaan “valkoisen lootusvaikutuksena”.
Sprout Socialin mukaan “White Lotus” mainittiin sosiaalisessa mediassa lähes 1 385 000 kertaa lähes 500 000 ainutlaatuista kirjoittajaa 16.-26. Helmikuuta. Suurin osa keskusteluista tuli Thaimaan (86 016), jota seurasivat Yhdysvallat (45 728) ja Brasilia (18 613), yritys kertoi CNBC Travelille.
Patrick Schwarzenegger pelaa “Saxon Ratliffin” roolia “Valkoisen lootuksen” uudessa kaudella.
Billy HC Kwok | Getty Images Entertainment | Getty -kuvat
Keskustelut keräsivät yli 8,4 miljoonaa sitoutumista – enimmäkseen tykkäämistä, kommentteista ja osakkeista -, joista 85% oli positiivista, se sanoi. Sprout Socialin mukaan mielipide nousi kuitenkin Thaimaan erityisesti Thaimaan mainitsemiseen 99 prosenttiin.
Tämä on tärkeää, koska näiden viestien ulottuvuus on niin laaja, sanoi yrityksen sosiaalisen median johtaja Rachael Goulet.
“Oli yli 775 miljoonaa tapausta, joissa keskusteluissa, joissa mainitaan sekä” Valkoinen lootus “että Thaimaa, ilmestyivät käyttäjien syötteisiin”, sanoi Goulet. “Kontekstin kannalta Yhdysvaltain väestö on hieman yli 340 miljoonaa, joten yli 2x: n määrä 775 miljoonaa potentiaalista näyttökertaa ei vain osoita vahvaa suuntausta sosiaalisessa mediassa; se osoittaa laajemman kulttuurisen hetken.”
Tiedot perustuvat sosiaalisen median keskusteluihin X: n, YouTuben, Redditin ja Tumblrin kautta, Sprout Social sanoi.
“Ihmiset eivät puhu vain näyttelystä jotain katsottavaa; he puhuvat siitä syynä matkustaa Thaimaahan”, sanoi Goulet.
Hakukohteet ja hotellien hinnat ovat nousseet Koh Samuissa, Thaimaassa, HBO -osuman televisiosarjan “The White Lotus” kiinnittämisen jälkeen.
Oleh_slobodeniuk | E+ | Getty -kuvat
Lisäksi tällä kaudella on jotain aikaisempia ei ollut – poptähden voimaa.
Näyttelijöihin kuuluu Lalisa Manobal-tunnetaan yleisemmin Lisa nimellä K-pop-ryhmän Blackpink. Manobal, jolla on noin 105 miljoonaa seuraajaa Instagramissa, teki näyttelijänsä “Mook” viimeisimmällä kaudella.
Hotelli- ja ravintolavaraukset
Mutta se ei ole kaikki puhetta – matkahakut ovat hyppääneet monissa tapauksissa kuukausia ennen kolmannen kauden alkamista.
Expedian mukaan Four Seasons Resort Koh Samui, näyttelyn tärkein kuvauspaikka, nousi 370% Hongkongissa tammikuussa vuosi.
Kahden viikon kuluttua kolmannen kauden ensi -illan jälkeen matkat Koh Samuille hyppäsi 115% Singaporessa, 95% Yhdysvalloissa ja 70% Australiassa, Expedian tiedot osoittivat.
Varaus on myös ylöspäin. Kauden ensi-illan jälkeen Trip.com on kasvanut lähes 30% lento- ja hotellivarauksissa Koh Samuille, jota johtaa Saksa, Yhdistynyt kuningaskunta ja Ranska.
“Valkoinen lootusvaikutus” voi olla kiinnostava myös Thaimaan muihin osiin.
Lyhytaikaiset vuokrausvaraukset Thaimaassa nousi lähes 500% kahden päivän aikana kolmen kauden ensi-illan jälkeen verrattuna samaan ajanjaksoon vuodesta 2024 lähtien, mukaan

Vieraan mukaan vuosittaiset lyhytaikaiset kodinvuokraushinnat nousivat myös noin 28% helmikuusta 2024 lähtien.
Expedian mukaan keskimääräiset päivittäiset hinnat hotelleissa nousivat 10% kahdessa viikossa ennen ja kauden ensi -iltaan. Se on nousevien hintojen lisäksi, jotka alkoivat kiivetä post-pandeemisen matkan nousun aikana.
“Valkoinen lootus” saattaa jopa lisätä ravintolavarauksia Thaimaan rantojen ulkopuolella. Varauspalvelun mukaan varaukset Thaimaan ravintoloissa Yhdysvalloissa kasvoi 16% esityksen ensi -illan jälkeisellä viikolla.
Huolenaiheita
EHL Hospitality Business Schoolin apulaisprofessori Dr. Guy Llewellyn sanoi, että “valkoinen lootusvaikutus” osoittaa Pop -kulttuurin voima matkakeskeille, etenkin nuoremmille matkustajille, jotka käyttävät sosiaalista mediaa matkan inspiraatiota varten.
Hän sanoi kuitenkin, että aiemmat näytömatkailut ovat varovaisia tarinoina.
Elokuva “The Beach”, pääosassa Leonardo DiCaprio, toi suuria vierailijoita Maya Bayen, joka oli väliaikaisesti suljettu meribiologiansa kuntouttamiseksi vuonna 2018.
Brunocoelhopt | ISTOCK | Getty -kuvat
“Vuoden 2000 elokuva” The Beach “johti valtavaan turistivirtaan Maya Bayyn aiheuttaen vakavia ympäristövahinkoja”, hän kertoi CNBC -matkoille viitaten Thaimaan Phi Phi -saaren lahdelle. “Vaikka lisääntynyt matkailu tuo taloudellisia etuja, hallitsematon nousu voi johtaa ylikuormitukseen, paikallisten kustannusten nousuun ja ympäristön pilaantumiseen.”
Llewellyn sanoi, että Thaimaan tulisi ennakoida nämä haasteet ja edistää vähemmän tunnettuja kohteita ja ruuhka-matkaa, kun otetaan huomioon vierailijoiden lupa hauraille alueille.
“Viime kädessä” valkoinen lootusvaikutus “tarjoaa Thaimaalle mahdollisuuden muuttaa matkailukertomustaan”, hän sanoi.