Näyttelijä Harrison Ford touts Jeep ja Americana ottaen kaivaa toiseen Detroitin automakeriin Stellatin aikana
Tähti
DETROIT – toimitusjohtajan poistuminen, sähköajoneuvot, jotka saavat teollisuuden juoksemaan kuten “päättömät kanat” ja yrityksen Yhdysvaltain herätys tulivat yhdessä tekemään Ram ja Jeep vanhemmista Tähti Ainoa autovalmistaja Super Bowl 59 -mainoksella.
Se on Stanttis -markkinointijohtaja Olivier Francoisin mukaan, joka sanoi, että vaikka muut autovalmistajat hylkäsivät tämän vuoden suuren pelin teollisuuden epävarmuuden ja kustannusleikkauksen keskellä, oli kriittistä, että transatlanttinen autonvalmistaja palasi Super Bowliin.
Francois kertoi, että Stellatisin puheenjohtaja John Elkann, Italian fiat -autonvalmistajan scion, soitti hänelle toimitusjohtaja Carlos Tavaresin äkillisen poistumisen joulukuussa ja käski häntä mainostamaan suuren pelin aikana suosituksena autovalmistajan liiketoimintaan Yhdysvalloissa Yhdysvalloissa
“Meitä ei asetettu tekemään mainosta. John Elkann soitti minulle joulukuussa sanomalla, tiedät:” Haluan jotain. Haluan palata. Haluamme näyttää, ilmaista, että paluutarina. Haluamme näyttää Amerikka, kuinka paljon se on tärkeää Stellattis -ryhmälle “, Francois kertoi CNBC: lle.
Stantistista, aikaisemmin nimellä Fiat Chrysler, on tullut tunnettu Francoisin alla symbolisille, ei-perinteisille mainoksille, joissa on ikonisia kuuluisuuksia, jotka kertovat tarinan, joka on vain yrittäen myydä uusia autoja ja kuorma-autoja.
Ferrarin ja Stellantis John Elkannin puheenjohtaja osallistuu tapahtumaan avaamaan Ferrarin uuden ‘e-rakennuksen’ laitoksen, jossa ylellinen urheiluautojen valmistaja testaa linjoja ennen autotuotannon odotettua alkua vuoden 2025 alussa Maranellossa, Italiassa, 21. kesäkuuta 2024.
Daniele Mascolo | Reuters
Se alkoi, kun valmistaja yritti palata sen vuoden 2009 konkurssistaan. Se lähetti yllätyksen kahden minuutin Super Bowl -mainoksen vuonna 2011, jossa esiintyi räppari Eminem ja Detroitin kaupunki-sitomalla yrityksen herättäminen moottorikaupungin hiekkaan ja uudestisyntymiseen. Mainoksessa oli myös nyt lopetettu Chrysler -sedan, nimeltään 200.
Francois sanoi, että Elkann, joka johtaa uuden toimitusjohtajan etsintää, käski häntä vangitsemaan tällaisen “paluu” -hengen automaattille, seuraavan vuosien kustannusten leikkaamisen ja vähäisen myynnin Yhdysvalloissa
Francois sanoi myös Elkann käski häntä ajattelemaan myöhään-Fiat Chryslerin toimitusjohtajaa Sergio Marchionnea luotaessa autovalmistajan mainoksia tänä vuonna. Vuonna 2018 kuollut Marchionne kannatti Francoisia ja Super Bowl -mainoksia.
“Sergioon on kiinnitetty eräänlainen filosofia, joka on se, että hän uskoi pelaamaan kuin sinulla ei ole mitään menetettävää. Hän sanoi,” keskinkertaisuus ei ole matkan arvoinen “,” Francois sanoi. “Joten tämän vuoden Super Bowlin luova toteutus ja sijoitus ovat hyvin hengen ydin.”
Bruce Springsteen (vasemmalla) Olivier Francois, Stelöt -markkinointijohtaja Olivier Francoisin kanssa yrityksen Super Bowl LV -mainoksen kuvaamisen aikana Jeepille.
Rob Demartin Jeepille
Eminemin jälkeen yrityksen Super Bowl -mainokset ovat esittäneet näyttelijöitä, kuten Clint Eastwood, Bill Murray ja laulaja Bob Dylan. Näissä paikoissa ei ole välttämättä näkyvästi esiintynyt mitään erityistä ajoneuvoa, mutta he ovat keskustelleet kulttuurisesti merkityksellisistä aiheista, kuten poliittisista jakoista ja isänmaallisuudesta.
Seltantis ‘Ram Trucks -mainokset tänä vuonna oli perinteisempi, koominen Super Bowl -mainokso. Siinä oli “Twisters” ja “Top Gun: Maverick” -näyttelijä Glen Powell uudelleenkuvaus “Goldilocks ja kolme karhua” kuorma -autoilla.
Mutta automakerin kahden minuutin Jeep-mainos, jossa on “Tähtien sota” ja “Indiana Jones” -näyttelijä Harrison Ford, oli todellinen paluu muotoon Francoisille.
Jeep Super Bowl -mainos
Francois sanoi, että Ford hylkäsi alkuperäisen sävelkorkeuden toiselle mainokselle. Silloin Francois sanoi, että hän ja ystävä Edward Razek, entinen Victoria’s Secret -omistajan L -tuotemerkkien markkinointijohtaja, jotka erosivat kiistat vuonna 2019, kirjoittivat ensimmäisen version esitetystä mainoksesta.
CMO: t eivät tyypillisesti kirjoita skriptejä. Näille johtajille on yleisempää hyväksyä skripti virastolta ohjeiden mukaan. Francois sanoi, että virastot auttoivat ennen lopullista mainosta, mutta käsikirjoitus ja ideat alkoivat automaattin sisällä.
Mainoksessa Ford keskustelee vapaudesta, sankareista ja ihmisistä, jotka kirjoittavat omia tarinoitaan elämässä, koska “omistajan käsikirjaa”, joka on kaupan otsikko.
Kuten Ford päätti, useita Jeep-malleja voidaan nähdä ajamisen ja maastoajan, mukaan lukien sellainen, joka ohittaa Ford Bronco -maastoauton-Jeep Wrangler -maastoauton uudemman kilpailijan-näyttelijä puhuu muiden inspiroinnista.
“Sanoin” kyllä ”tämän kaupan tekemiseen käsikirjoituksen takia. Se on erittäin suoraviivainen viestintä elämästä ja päättyy Jeep -ajoneuvoon pääsemiseen, se on koukku. Se ei vaatinut minua uudelleen. Elämässäni olen ollut monia asioita ja tunnetut tietyistä projekteista tai rooleista “, Ford sanoi lausunnossaan. “Se on vain hiljainen puhe jollekulta, joka jakaa idean. Rakastan sen kehittymistä.”
STELLANTISin markkinointijohtaja Olivier Francois (oikealla) “Tähtien sota” ja “Indiana Jones” -näyttelijä Harrison Ford, joka näytteli Super Bowl 59 AD: ssä automakerin Jeep -tuotemerkille.
Tähti
Broncon ohi Wrangler on yksi kahdesta viittauksesta jeepin kilpailijaan. Toinen tulee näyttelijästä mainoksen lopussa: “Valitse mikä tekee sinut onnelliseksi. Ystäväni, perheeni, työni tekevät minut onnelliseksi. Tämä Jeep tekee minut onnelliseksi – vaikka nimeni on Ford. Se on omistajani käsikirja. Mene ulos, kirjoita oma. “
Jeep -mainos ammuttiin kahden päivän ajan Fordin kanssa Santa Clarassa, Kaliforniassa, joulukuun alussa, Stantisin mukaan.
‘Päättömät kanat’
Automotive on historiallisesti ollut yksi Super Bowl -mainonnan parhaimmista segmenteistä. Jopa suuren taantuman aikana vuosina 2008 ja 2009, kun teollisuus kärsi kovasti, useat yritykset, kuten Toyota -moottori– Hyundai -moottori ja Audi ilmaisi mainokset.
Francois uskoo, että muut autovalmistajat eivät todennäköisesti osallistuneet Super Bowliin tänä vuonna, koska aikaisempien vuosien palkkioiden puutteen vuoksi, kun monet autovalmistajat, mukaan lukien Stellatis, mainitsivat koko sähköajoneuvoja, joita ei ollut myynnissä.
“Viime vuosina autovalmistajia oli paljon [touting] EV: t, EV: t, joita ei edes ollut “, Francois sanoi.” Nämä kaverit juoksevat ilmeisesti kuin päättömät kanat: EV: t, EVS, EVS. Tarkoitan, siellä me kaikki olimme. “
Autovalmistajat mainostetaan säännöllisesti NFL: n runkosarjan ja pudotuspeleiden aikana, mukaan lukien sponsorointit, kuten Toyota ovat “NFL: n virallinen autokumppani”. Mutta kukaan muu kuin Stellatis, jota mainostetaan sunnuntain pelin aikana.
Molemmissa Stellatisin Super Bowl -mainoksissa oli tänä vuonna sähköajoneuvoja, mutta niihin sisältyivät myös perinteiset ajoneuvot, joissa on polttomoottorit sekä plug-in-hybridimallit, kuten Jeep Wrangler.
Francois sanoi, että se on saattanut olla siunaus, jonka Elkann soitti hänelle joulukuun alussa kuukausien aikaisemman sijaan, koska se antoi hänelle mahdollisuuden olla merkityksellisempi viestinnässä sen sijaan, että vain mainitsisi EV: tä.
“Hetki oli muuttunut, ja minulla oli onni saada mahdollisuus kirjoittaa skriptit uudelleen. Historiaan kirjoittaa sanomalla, että se ei toimisi kuin päättömän kanan”, Francois sanoi. “Pystyin improvisoimaan tällä hetkellä.”
Stantise kieltäytyi paljastamasta, kuinka paljon rahaa se käytti mainosten tuotantoon tai lähetykseen, jotka myivät jopa 8 miljoonaa dollaria 30 sekunnin ajan Air -aikaa Super Bowlin aikana 59.
Mutta Francois sanoi, että Elkann on kertonut Stanttisessa mainonta- ja markkinointijohtajille, että “markkinointi ei ole enää kustannuksia. Se on sijoitus”.