Äskettäin ilmoitetut kumppanuudet hertta ja Amazon Auto Autoteollisuuden analyytikot sanovat, että se helpottaa autovuokrausyritysten purkamista autojaan suoraan kuluttajille, mutta voi muuttaa autokaupan voitot historiallisiksi lähteiksi.
Hertzin osakkeet nousivat ilmoitukseen, että autovuokrausyritys työskentelee verkkokaupan jättiläisten kanssa. Hertz on myynyt suurimman osan laivastostaan suoraan kuluttajille – siinä luetellaan ne omalla verkkosivustollaan ja muilla verkkosivustoilla Kavanna.
Vuokra -laivastonsa myyminen suoraan kuluttajille on kuitenkin tärkeä osa Hertzin käännekesuunnitelmaa.
“Se on tärkeä osa liiketoimintaa, eikö?” sanoi Deutsche Bankin analyytikko Chris Woronka. “He myyvät satoja tuhansia autoja vuosittain, ja Yhdysvalloissa puhumme miljardeista dollareista varastossa. On selvää, että pelin nimi on myydä se korkeimpaan hintaan.”
Amazon tarjoaa tämän toisen kanavan. Verkkokaupan jättiläinen ilmoitti ensimmäistä kertaa yhteistyössä Hyundai-jälleenmyyjien kanssa, että yritys aloitti automyynnin vuonna 2023 ja on sittemmin laajentanut tätä myyntiä.
Amazonin ostajat voivat varmistaa rahoituksen ja täyttää paperityöt, mutta heidän on silti suunnattava paljon poimia autoja. Yhdysvalloissa uuden autojen myynti on suojattu suojattujen jälleenmyyjien hallinnoimilta laeilta, vaikka jotkut yritykset (esim. Tesla,,,,,, hereilläja Rivilainen Ensinnäkin, päättämättä olla omistamatta mitään jälleenmyyjää, löysi tavan myydä suoraan yleisölle.
Hertz -kumppanuus on periaatteessa sama kuin nykyaikainen kumppanuus. Toistaiseksi Amazon ei ole pitänyt omaa varastonsa. Sen sijaan se tarjoaa ohjelmistoja myyntiä verkossa oman verkkosivustonsa kautta.
Tämä on hyvin erilainen lähestymistapa kuin Amazon – Amazon (molemmat Amazon tunnetaan tavaroiden arkistosta).
“Amazon on yrittänyt päästä automaattiseen vähittäiskaupan tilaan 15 tai 20 vuotta”, kertoi liikkuvuusyhtiöihin sijoittavan Automotive Ventures -yrityksen pääjohtaja Steve Greenfield. “Viime kädessä syy siihen, että he antavat vatsapalovammansa, on se, että kuten mikä tahansa muu tuoteryhmä, heillä on hallitsematon kokemus. Kun laatikko laskeutuu kotiovellesi, he tietävät tarkalleen, mitä haluat avata. Jälleenmyyjällä on täysin erilainen. Se on täysin erilainen. Jälleenmyyjällä on lähes nolla näkyvyys ja nolla hallintakokemus.”
Entinen Chrysler Plymouth -kauppias ja yrittäjä John Postumato sanoi kuitenkin, että Hertz-Amazon-kumppanuuden tulisi kuitenkin antaa jälleenmyyjille syytä huolehtia.
Postumato sanoi avoimessa kirjeessä kansalliselle autokauppiaiden yhdistykselle, että Hertzin kaltaiset vuokrayhtiöt voivat ostaa autoja irtotavarana, mikä tekee niistä kelpoisia alennuksia. Tämän avulla yritykset voivat myydä autoja vähemmän kuin jälleenmyyjät on rasitettu. Tämä oli ongelma aikaisemmin, Postumato sanoi. Hertzillä on jo 45 vähittäiskauppaa Yhdysvalloissa.
Mutta digitaaliaika parantaa ongelmaa, hän sanoi.
“Omistat Amazonin, maan suurin tavaramyymälä, ja sinulla on yksi suurimmista tai suurimmista vuokra -laivastoista, joita he yhdessä myyvät näitä autoja”, hän sanoi.
Katso video oppiaksesi lisää.