Close Menu
    What's Hot

    Miksi Ram joutui palauttamaan legendaarisen Hemi V-8 -moottorinsa

    Brexit sai yritykset poistumaan Yhdistyneestä kuningaskunnasta. Trumpin tavat voivat tuoda heidät takaisin

    Stellatis odottaa ensimmäisen puoliajan nettotappion 2,7 miljardia dollaria, kun tariffit puree

    Facebook X (Twitter) Instagram
    • About Us
    • Privacy Policy
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Laina Oppaasi
    • Home
    • Matkustelu
    • Talous
    • Auto
    • Uutiset
    • Euroopassa
    Laina Oppaasi
    Home » Miksi Fedin koronlasku ei heti auta auton ostajia tai myyntiä
    Autos

    Miksi Fedin koronlasku ei heti auta auton ostajia tai myyntiä

    ThomasBy ThomasOctober 1, 2024No Comments2 Mins Read
    Share Facebook Twitter Pinterest Telegram LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Follow Us
    Google News Flipboard
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email Copy Link

    Alex Tovstanovsky, käytettyjen autojen jälleenmyyjän Prestige Motor Worksin omistaja, ja Ryan Caton, toimitusjohtaja, tarkastavat varaston 28. toukokuuta 2020 Napervillessä, Illinoisissa.

    Nick Carey |

    DETROIT – Federal Reserven päätöksen laskea korkoja ensimmäistä kertaa yli neljään vuoteen odotetaan viime kädessä lisäävän uusien autojen myyntiä, mutta ei niin nopeasti tai niin paljon kuin jotkut odottavat.

    Puolen prosenttiyksikön eli 50 peruspisteen koronlasku aiemmin tässä kuussa kestää jonkin aikaa ennen kuin autolainojen korot laskevat, ja ne ovat edelleen lähellä usean vuosikymmenen huimia, yli 9,61 % uusien autojen osalta ja lähes 14 % käytetyille autoille.

    “Jos Fedin ennuste on oikea, olemme yli kaksi ja puoli pistettä korkeammalla kuin olemme olleet suurimman osan viimeisten 24 vuoden aikana”, sanoi Cox Automotiven pääekonomisti Jonathan Smoke. “Toisin sanoen asiat tulevat olemaan paremmin kuin missä olimme viime vuonna.” Asiat menevät paremmin, mutta tämä uusi korkopolku ei ratkaise kohtuuhintaisuushaastetta.”

    Smock sanoi, että hän ei odota suurinta lähiajan parannusta autolainojen koroissa vasta ensi vuoden alussa. Hän sanoi, että toisin kuin viime kuukausina laskeneet asuntolainakustannukset, autolainojen korkojen muutokset voivat viivästyä, koska ne ovat itse asiassa funktio lainan tuottoon perustuvista pitkäaikaisista joukkovelkakirjalainoista.

    Autolainojen 30 päivän maksuhäiriöprosentti on noussut jyrkästi viime vuosina Federal Reserven hallintoneuvoston torstaina julkaiseman raportin mukaan. Vaikka autolainojen maksuhäiriökorot olivat edelleen suuren taantuman huipputason alapuolella, ne olivat noin 60 peruspistettä korkeammat kuin pandemiaa edeltäneet tasot vuoden 2023 loppuun mennessä.

    UBS:n Mish sanoo, että autolainan laiminlyönnit otetaan huomioon

    Korkeiden korkojen lisäksi kuluttajat kohtaavat edelleen lähes ennätystason keskimääräisiä uusien autojen hintoja ja paisuneita käytettyjen autojen hintoja. Molemmat ovat pudonneet huipultaan pandemian ja toimitusketjuongelmien aikana viime vuosina, mutta ovat edelleen korkealla historialliseen tasoon verrattuna.

    Edmunds.com raportoi, että keskimääräinen rahoitussumma uudelle autolle oli elokuussa yli 40 700 dollaria ja takaisinmaksuaika 68,8 kuukautta eli 5,7 vuotta. Vertailun vuoksi, syyskuussa 2019 keskimääräinen keräyssumma 69,7 kuukautta (eli 5,8 vuotta) ennen pandemiaa oli noin 33 000 dollaria.

    Edmunds sanoo, että näiden maksujen ja sopimuksen ehtojen välinen ero on 3 162 dollaria eli 178 dollaria enemmän kuukaudessa.

    “Uusien autojen myynti laski hieman kolmannella vuosineljänneksellä, koska hinnat ja korot ovat edelleen historiallisen korkeita ja edullisuus on edelleen merkittävä haaste yhdysvaltalaisille autojen ostajille”, sanoi Jessica Caldwell, Edmundsin näkemysten johtaja.

    Jos korot laskevat edelleen, kuluttajien kuukausimaksut helpottavat. BofA Securities arvioi, että jokainen Fedin vertailukoron yhden pisteen lasku pienentää uuden auton keskimääräistä kuukausimaksua noin 20 dollarilla.

    – CNBC Michael Bloom osallistunut tähän raporttiin.

    Follow on Google News Follow on Flipboard
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Previous ArticleMiksi autonvalmistajat pyytävät hengähdystaukoa EU:n ilmastopolitiikasta?
    Next Article Venäjän isku Khersonin markkinoille tappaa ainakin seitsemän, Ukrainan viranomaiset kertovat
    Thomas
    • Website

    Related Posts

    Miksi Ram joutui palauttamaan legendaarisen Hemi V-8 -moottorinsa

    July 21, 2025

    Kiinalaiset yritykset käynnistävät hintasodan. Kuluttajat eivät aina voita

    July 21, 2025

    Elon Musk

    July 18, 2025
    Add A Comment
    Leave A Reply Cancel Reply

    Latest Posts

    Miksi Ram joutui palauttamaan legendaarisen Hemi V-8 -moottorinsa

    Brexit sai yritykset poistumaan Yhdistyneestä kuningaskunnasta. Trumpin tavat voivat tuoda heidät takaisin

    Stellatis odottaa ensimmäisen puoliajan nettotappion 2,7 miljardia dollaria, kun tariffit puree

    Kiinalaiset yritykset käynnistävät hintasodan. Kuluttajat eivät aina voita

    Trending Posts
    Recent
    • Miksi Ram joutui palauttamaan legendaarisen Hemi V-8 -moottorinsa
    • Brexit sai yritykset poistumaan Yhdistyneestä kuningaskunnasta. Trumpin tavat voivat tuoda heidät takaisin
    • Stellatis odottaa ensimmäisen puoliajan nettotappion 2,7 miljardia dollaria, kun tariffit puree
    • Kiinalaiset yritykset käynnistävät hintasodan. Kuluttajat eivät aina voita
    • Pankkikellot ja tariffit odottavat peliä

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.