ICSC:n mukaan yhdysvaltalaiset aikuiset tekevät noin 1,3 miljardia matkaa ostoskeskuksiin kuukaudessa eli noin 62 kertaa henkilöä kohden vuodessa.
Yhä useammat kuluttajat käyvät kauppakeskuksissa.
Vaikka joillakin kaupoilla, kuten perinteisillä ostoskeskuksilla, on vaikeuksia saada ostajia, mutta ostoskeskuksissa liikenne on vilkasta. Vuotuiset käynnit strippauskeskuksissa kasvoivat viime vuonna 18 % verrattuna pandemiaa edeltävään tilanteeseen, analytiikkayhtiö RetailStatin keräämien tietojen mukaan.
Kansainvälisen kauppakeskusten neuvoston mukaan Yhdysvalloissa on yli 68 000 ostoskeskusta rannikolta rannikolle.
Mukavuus, sekalaiset työpaikat ja nopeasti kasvaviin lähiöihin muuttavien millenniaalien lisääntyminen houkuttelevat enemmän ostajia ostoskeskuksiin.
“Koska kaupat ovat pienempiä, jonot ovat lyhyempiä ja pysäköinti on helpompaa, ja ne ovat usein paikalla ennen kuin laitat lapset kouluun”, sanoi Jessica Vara, Hunton Andrews Kurthin kiinteistöasianajaja töistä.
Jälleenmyyjät yrittävät saada osan toiminnasta. Macy’s ilmoitti viime vuonna avaavansa 30 uutta pienikokoista myymälää ostoskeskusten ulkopuolelle. Uudet myymälät ovat kauppiaan mukaan noin viidenneksen kokoisia perinteisistä myymälöistä ja tarjoavat entistä virtaviivaisemman tavaravalikoiman.
Mutta ostoskeskuksia on kritisoitu siitä, että ne ovat naapuruston silmien arveluja, pahentavat ympäristöongelmia ja edistävät perinteisten bisnesalueiden tuhoutumista.
Joten miten Yhdysvalloista tuli kaupallisten keskusten piiriin?
Katso video saadaksesi lisätietoja.