Close Menu
    What's Hot

    Miksi Ram joutui palauttamaan legendaarisen Hemi V-8 -moottorinsa

    Brexit sai yritykset poistumaan Yhdistyneestä kuningaskunnasta. Trumpin tavat voivat tuoda heidät takaisin

    Stellatis odottaa ensimmäisen puoliajan nettotappion 2,7 miljardia dollaria, kun tariffit puree

    Facebook X (Twitter) Instagram
    • About Us
    • Privacy Policy
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Laina Oppaasi
    • Home
    • Matkustelu
    • Talous
    • Auto
    • Uutiset
    • Euroopassa
    Laina Oppaasi
    Home » Matka Euroopan sähköautokriisin läpi: Brysselin Audi-tehtaan epävarma tulevaisuus
    Euroopassa

    Matka Euroopan sähköautokriisin läpi: Brysselin Audi-tehtaan epävarma tulevaisuus

    ThomasBy ThomasOctober 4, 2024No Comments3 Mins Read
    Share Facebook Twitter Pinterest Telegram LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Follow Us
    Google News Flipboard
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email Copy Link

    Tämä artikkeli julkaistiin alun perin italiaksi

    Audin Brysselin-tehtaalla kootaan 80 000 euron sähkömaastoautoa, joka osoittautuu eurooppalaisille liian kalliiksi. Vuoden 2025 jälkeen tuotanto siirtyy todennäköisesti Meksikoon. Työntekijät ja ammattiliitot eivät ole tyytyväisiä.

    MAINOS

    Tämän Belgiassa sijaitsevan autotehtaan tapaus, jossa on uusinta ja vähäpäästöistä teknologiaa ja joka on toiminut vuodesta 1949 lähtien Volkswagen-mallien tuotannossa, näyttää nyt olevan tarkka indikaattori jo käynnissä olevasta trendistä:

    Sähköautoja valmistavat eurooppalaiset tehtaat ovat liian kalliita EU:n markkinoiden kysyntään verrattuna.

    Tehdas käytöstäpoistossa

    Tästä syystä Audi lopettaa tuotannon ja tämä Forestin kunnassa sijaitseva tehdas myydään.

    Kuten tehtaan viestintäjohtaja Peter D’hoore selittää Euronewsille, vaihtoehtoja on kaksi: joko muuntaa tehdas Volkswagen-konsernin muiden mallien ja komponenttien tuotantoon tai myydä se muille automerkeille. Molemmat ovat monimutkaisia, koska saadut ehdotukset eivät täytä Volkswagenin potentiaalisille ostajille asettamia standardeja tai kriteerejä.

    “Vain yksi potentiaalinen sijoittaja on suostunut muokkaamaan tarjoustaan, ja nyt hänellä on aikaa tehdä se. Meille on tärkeää, että mahdollisimman monet ihmiset pysyvät töissä tällä toimipaikalla”, D’hoore sanoo tarkentamatta, missä tuotanto tapahtuu. siirretään.**

    Brysselin Audi työllistää 3 000 henkilöä ja lisäksi vielä tuhat lähialalla, ja ammattiliitot ovat sota-aloilla: he pyytävät yritystä myymään ei eniten tarjoavalle, vaan niille, jotka takaavat eniten työpaikkoja.

    Sen jälkeen halvaantunut Brysselin kaupungissa 16. syyskuuta ammattiliitot uhkasivat uusilla lakoilla ja mielenosoituksella.

    He arvostelevat eurooppalaisen autoteollisuuden strategioita, jotka siirtyessään sähköiseen on keskittynyt suuriin ja kalliisiin malleihin, jotka eivät ole tavallisten ihmisten ulottuvilla: Q8 e-tron sähköinen SUVAudin Forestissa valmistettu lippulaivamalli maksaa noin 80 000 euroa.

    “Autonvalmistajat halusivat tehdä heti suuria voittoja sähköajoneuvoilla eivätkä hyväksyneet sitä, että siirtymävaihe tuottaisi vähemmän osinkoja ja voittoja”, Metallos FGTB:n ammattiyhdistysaktivisti Hillal Sor kertoi Euronewsille.

    “Joten he panostavat kaiken suuriin, erittäin ylellisiin, erittäin kalliisiin malleihin, joihin Euroopan kansalaisilla ei ole varaa. Ja nyt Euroopassa on ylituotantoa, ja siksi Volkswagenin kaltaiset ryhmät haluavat sulkea tehtaita Belgiassa ja Saksassa.”

    Myyntiluvut näyttävät todistavan hänen olevan oikeassa: vuoden 2024 kahdeksan ensimmäisen kuukauden aikana Euroopan unionista ostettiin 902 tuhatta sähköautoa, mikä on vain 12,6 % kokonaismäärästä. Bensiiniautot sen sijaan ovat edelleen myydyimpiä.

    Kriisi ja (mahdolliset) ratkaisut

    Mutta Belgian ammattiliittojen näkemys ei ole hidastaa ekologista siirtymistä ja palata vain polttomoottoriautojen tuotantoon. Pikemminkin he pyytävät lisää julkisia varoja alalle, kuten kävi ilmi taulukosta, jossa eri ammattiliitot keskustelivat neljän Euroopan sosialisti- ja demokraattiryhmän jäsenen kanssa.

    Lokakuun ensimmäisessä täysistunnossa Strasbourgin Eurochamberissa keskustellaan autoalan kriisistä ja sen mahdollisista ratkaisuista, mm.kiinalaisten sähköautojen tariffitjotka ovat paljon halvempia kuin eurooppalaiset, ja investointihankkeet, joita on hieman vaikea toteuttaa.

    “Tarvitsemme todella paljon kunnianhimoisemman uudelleenteollistamissuunnitelman. Ei vain tullien ja protektionististen toimenpiteiden kautta”, belgialainen Euroopan parlamentin jäsen Estelle Ceulemans, yksi neljästä Audin tehtaalla vierailevasta henkilöstä, kertoi Euronewsille.

    “Jotta todella rohkaisemme eurooppalaisia ​​ja ulkomaisia ​​yrityksiä investoimaan ja luomaan laadukkaita työpaikkoja, meidän on puututtava verotukseen, mutta myös työntekijöiden koulutukseen sekä uusien teknologioiden tutkimukseen ja kehittämiseen.”

    Follow on Google News Follow on Flipboard
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Previous ArticleUusia off-road- ja “ultimate” -malleja paljastettiin
    Next Article Miksi öljyn hinta ei ole noussut pilviin Lähi-idän tarjonnan peloissa – vielä
    Thomas
    • Website

    Related Posts

    Puolustusala tehostaa edunvalvontatoimia EU: n parlamentissa, uudet tiedot osoittavat

    June 24, 2025

    Ukrainan toimittaja vapautettu Venäjän pidätyksestä miehitetyssä Krimissä

    June 24, 2025

    Onko Yhdysvaltain iskut “hävittäneet” Iranin kolme pääasiallista ydinlaitosta, kuten Trump väittää?

    June 24, 2025
    Add A Comment
    Leave A Reply Cancel Reply

    Latest Posts

    Miksi Ram joutui palauttamaan legendaarisen Hemi V-8 -moottorinsa

    Brexit sai yritykset poistumaan Yhdistyneestä kuningaskunnasta. Trumpin tavat voivat tuoda heidät takaisin

    Stellatis odottaa ensimmäisen puoliajan nettotappion 2,7 miljardia dollaria, kun tariffit puree

    Kiinalaiset yritykset käynnistävät hintasodan. Kuluttajat eivät aina voita

    Trending Posts
    Recent
    • Miksi Ram joutui palauttamaan legendaarisen Hemi V-8 -moottorinsa
    • Brexit sai yritykset poistumaan Yhdistyneestä kuningaskunnasta. Trumpin tavat voivat tuoda heidät takaisin
    • Stellatis odottaa ensimmäisen puoliajan nettotappion 2,7 miljardia dollaria, kun tariffit puree
    • Kiinalaiset yritykset käynnistävät hintasodan. Kuluttajat eivät aina voita
    • Pankkikellot ja tariffit odottavat peliä

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.