
Saksalainen lentoyhtiöryhmä Lufthansa toivoo, että uusi Yhdysvaltain hallinto tukee Boeing Toimitusjohtaja Carsten Spohr sanoi torstaina voittaessaan aiheita, jotka ovat johtaneet alanlaajuisiin toimitusviiveisiin.
Yhtiö odottaa, että 2025 on vuosi, jolloin se alkaa saada lentokoneita, joista se on odottanut niin kauan “, Spohr kertoi CNBC: n Annette Weisbachille.
Torstaina julkaistuissa tuloksissa Lufthansa ilmoitti 39%: n tuloksen laskun 39% edellisvuodesta ennen korkoja ja veroja 1,645 miljardiin euroon (1,78 miljardia dollaria), vedoten toimitusviiveisiin sekä henkilöstön iskuihin ja maailmanlaajuisiin hintapaineisiin. Tulokset kuitenkin voittivat konsensusarviot, jolloin osakkeita on 13% korkeampi varhain iltapäivällä, ennen kuin hiukan parannusvoittoja.
Lufthansassa on yksin Yhdysvalloissa 41 kaksoiskäyttöistä lentokonetta, jotka odottavat toimitusta, Spohr sanoi. Samaan aikaan melkein kaikkiin, jotka sillä on tulevina vuosina tilauksina, joihin jonkinlaiset viivästykset vaikuttavat.
“Joko lentokoneen tuotannon toimitusketjun aiheuttamat kysymykset tai sertifiointikysymysten vuoksi, etenkin Yhdysvalloissa Boeingin ja [Federal Aviation Administration]”Spohr sanoi.
“Niin [we are] Toivon, että tämä voitetaan, ehkä myös jonkin verran Yhdysvaltain hallinnon uutta tukea, [this] toivottavasti antaa meille mahdollisuuden käyttää moderneinta lentokonetta, joka on matkustajamme eduksi, mutta myös osakkeenomistajamme eduksi alhaisempien kustannusten vuoksi. “
Lentokonepula ja tarve pitää vanhempia malleja toiminnassa on aiheuttanut ongelmia lisäpolttoainekustannuksista ja täsmällisyydestä Lufthansa-konsernissa-joka sisältää samannimisen Saksan lipunkuljettajan yhdessä edullisten tytäryhtiöiden Eurowingsin, Itävallan lentoyhtiöiden, Brysselin lentoyhtiöiden, ITA Airwaysin ja Swissin kansainvälisten lentolinjojen kanssa.
Boeingin eurooppalainen kilpailija Airbus on myös kamppailu toimitusketjun ongelmien kanssa, jotka ovat vaikuttaneet lentoyhtiöihin ympäri maailmaa vuosia.
Yhdysvaltain valmistusjättiläinen on kuitenkin lisäksi joutunut lisääntyneeseen sääntelyvalvontaan, joka seuraa lukuisia turvallisuustapahtumia, joihin liittyy sen suihkukoneita, mukaan lukien kaksi kohtalokasta onnettomuutta ja lennon sisäisen oventulpan räjähdyksen, samoin kuin väitteet siitä turvallisuus pikakuvakkeet.
Transatlanttinen suhde ‘kasvaa’
Spohr kertoi, että haasteista huolimatta lentoyhtiöryhmä oli vakuuttunut siitä, että se pystyi saamaan ennusteensa “huomattavasti” suuremmasta voitosta vuonna 2025, pääasiassa globaalin lentoyhtiön kysynnän vahvuuden vuoksi.
Kun taas yritysten kysyntä on osittain toipunut Koska pandemian matkarajoitukset poistettiin, kasvua ohjaa vapaa -ajan kysyntä jopa premium -talouteen ja liiketoimintareitteihin, hän sanoi.
Spohr kertoi myös CNBC: lle, että Pohjois-Atlantin matka oli Lufthansan pitkän kantaman verkoston selkäranka ja että “nykyisistä keskusteluista” huolimatta-joihin sisältyy Yhdysvaltojen tariffien uhka Euroopan unionissa ja presidentti Donald Trumpin sourisuhteet Eurooppaan sekä kaupasta että Ukrainan sodasta-kysyntä oli.
“Transatlanttinen suhde ei ole vain tahdissa, se kasvaa … näemme nyt vaikutuksen toistaiseksi [under Trump]näemme vahvoja varauksia Yhdysvalloista, mutta myös vahvoja varauksia Euroopasta kohti Yhdysvaltoja “
“Tietysti tariffit eivät tue globaalia kauppaa, joten toivotaan, että sitä voidaan välttää, mutta optimismini lisäävät osittain erittäin vahvaa transatlanttista matkaa Atlantin molemmin puolin.”
Toinen yrityksen takatuuli voi tulla lisääntyneistä saksalaisista verokulutuksista, Spohr sanoi saksalaisen poliittisen jälkeen Osapuolet suostuivat yrittämään uudistaa maan pitkäaikaisia velkasääntöjä-monien mielestä kamppailevan talouden mahdollisena pelinvaihtajana.
“Mikä tahansa ärsyke, joka auttaa Saksan taloutta kasvamaan, tukee liiketoimintaamme”, hän sanoi.
“Olen optimistinen. Uskon, että laaja poliittinen spektri tajusi, että saksalaista elintapaa ei voida ylläpitää ilman terveellistä taloutta. Meidän suurten eurooppalaisten yritysten on pelattava osamme sijoittamalla Saksaan uskoen Saksaan.”