Southwest Airlines Boeing 737 Max8 lähtee San Diegon kansainvälisestä lentokentältä Chicagoon 4. maaliskuuta 2025 San Diegossa, Kaliforniassa.
Kevin Carter | Getty Images News | Getty -kuvat
Arlington, Texas – Southwest Airlines Harkitsee lentokentän oleskelutiloja, enemmän premium-istuimia ja jopa kaukoliikenteen kansainvälisiä lentoja voittaakseen korkeatasoisia asiakkaita, toimitusjohtaja Bob Jordan sanoi keskiviikkona.
“Mitä asiakkaat tarvitsevat vuosina 2025, 2030, emme ota mitään siitä pöydältä. Teemme sen lounaisorialla, mutta emme aio sanoa” emme koskaan tekisi sitä “,” Jordan sanoi CNBC: n haastattelussa lentokenttäteollisuuskonferenssissa. “Tiedämme, että lähetämme asiakkaita muille lentoyhtiöille, koska ehkä on joitain asioita, joita et voi päästä meihin. Se sisältää esimerkiksi oleskelutiloja, kuten True Premium, kuten lentävät Long-Haul International.”
Lounais on keskellä muutosta. Se on sisällyttänyt joidenkin sen politiikkojen, kuten avoimet istuimet, yhtenäinen hytti ja antamalla kaikille asiakkaille mahdollisuuden tarkistaa kaksi laukkua ilmaiseksi, asiat, jotka olivat erottaneet sen kilpailijoista suuressa osassa sen 54 vuoden lentämistä.
Mutta se on kohdannut kilpailijoiden painostusta, ja viime vuonna aktivistisijoittaja pakotti lentoliikenteen kuluneen lisäämään tuloja. Ja lentoliput Yhdysvalloissa on pudonnut.
Lounais- ja muut lentoliikenteen harjoittajat vetivät 2025 ennusteensa aiemmin tänä vuonna vedoten taloudelliseen epävarmuuteen. Jordan sanoi keskiviikkona, että lentoyhtiö näkee edelleen halvempia hintoja.
“Kesä ei yleensä ole koskaan myynnissä, ja kesä on tällä hetkellä voimakkaasti myynnissä”, hän sanoi.
Huolimatta siitä, että Jordanin on tehnyt merkittäviä muutoksia liiketoimintamalliinsa, hän ei ole nähnyt asiakkaiden virheitä muille lentoyhtiöille, koska se otti käyttöön viime kuukauden lopulla ei-frillien perustalouden lippuja ja laukkumaksuja, politiikan kilpailijoilla oli jo.
Mutta muutosten tekeminen huippuluokassa on myös tärkeää, hän sanoi.
Kilpailijat kuten Delta -lentolinjat– United Airlines ja American Airlines ovat lisänneet enemmän ylellisyyttä matkailukohteita ja tilavampia, kalliimpia paikkoja, ja he ovat myös investoineet voimakkaasti lentokentän oleskelutiloihin. Esimerkiksi aikaisemmin keskiviikkona amerikkalainen julkisti suunnitelmat melkein kaksinkertaistaa oleskelutilansa Miamin kansainvälisessä lentokenttäkeskuksessa.
Jordan sanoi, että “liian aikaisin laittaa mitään yksityiskohtia” mahdollisiin muutoksiin, mutta hän huusi Southwest Stronghold Nashvillen kansainvälisen lentokentän – jossa lentokenttä on yli 50% markkinaosuus, lentokenttätietojen mukaan – paikana, jossa asiakkaat ovat nälkäisiä ylellisyyttä varten.
“Nashville rakastaa meitä, ja tiedämme, että meillä on Nashville -asiakkaita, jotka haluavat oleskelutiloja. He haluavat ensimmäisen luokan. He haluavat päästä Eurooppaan ja he ovat menossa Eurooppaan”, hän sanoi.
Mutta näiden asioiden saaminen tarkoittaa, että asiakkaiden on varattava toisella lentoyhtiöllä, mikä voisi tehdä heistä todennäköisemmin lisäämään kilpailijan yhteismerkkikortin myös heidän lompakkoihinsa, hän sanoi.
“Haluan lähettää vähemmän ja vähemmän asiakkaita toiselle lentoyhtiölle”, hän sanoi.
Jordanin mukaan on myös liian aikaista sanoa, onko Southwest siirtymässä pidemmän matkan lentokoneiden ostamiseen, minkä sen on mentävä Eurooppaan; Se on luottaa Boeing 737 yli puoli vuosisataa. Southwest on luonut toistaiseksi kansainvälisiä kumppanuuksia – Icelanlair ja China Airlines -, mutta lounaislentokoneen laskeutuminen Euroopassa on jossain vaiheessa pöydällä, hän sanoi.
“Ei sitoutumista, mutta voit varmasti nähdä päivän, jolloin olemme Southwest Airlines -palveluna, joka palvelee Euroopan, kuten Eurooppaa”, hän sanoi. “On selvää, että tarvitset toisen lentokoneen palvelemaan tätä tehtävää ja olemme avoimia tarkastelemaan, mitä tarvitaan palvelemaan kyseistä tehtävää.”
Lähempänä aikavälillä Southwest odottaa edelleen Boeing 737 Max 7s -toimituksia, mikä on Max -perheen pienin kone, joka ei vieläkään ole voittanut liittovaltion ilmailuhallinnon sertifiointia. Jordanin mukaan valmistaja on edistynyt viime aikoina johdonmukaisemmilla toimituksilla, mutta Southwest ei odota lentävän Max 7: tä vuonna 2026.