Konttialus esitetään Los Angelesin satamassa Los Angelesissa, Kaliforniassa, Yhdysvalloissa 22. marraskuuta 2021.
Mike Blake | Referentit
Lähetykset Kiinasta Yhdysvaltojen länsirannikolle laskevat ensi viikolla, koska presidentti Donald Trumpin tullien vaikutukset saavat yritykset vähentämään tuontitilauksiaan.
Los Angelesin sataman toimitusjohtaja Gene Seroka kertoi tiistaina CNBC: n “Squawk Box” -tapahtumassa, jonka hän odottaa saapuvan lastin määrän liukuvan yli kolmanneksella ensi viikolla verrattuna samaan ajanjaksoon 2024.
“Oman Portoptimisoinnin, joka mittaa Aasian kuormia, lasemme viime viikolla hieman yli 35% viime vuoteen verrattuna. Ja se on jyrkkä määrä laskua useiden suurten amerikkalaisten jälleenmyyjien kanssa, jotka estävät kaikki Kiinan kuljetukset tullien perusteella”, Seroka sanoi.

Kiinan lähetykset muodostavat noin 45 prosenttia LA: n sataman toiminnasta, vaikka jotkut kuljetusyritykset etsivät tavaroita muusta Kaakkois -Aasian kohdista yrittääkseen täyttää aluksensa, Seroka sanoi.
“Realistisesti, kunnes joihinkin mukautuksiin tai kehyksiin pääsee Kiinan kanssa, sieltä tuleva määrä – säästää pari erilaista tavaraa – parhaimmillaan erittäin kevyt”, Seroka sanoi.
Seroka sanoi, että tavaroiden pienempi volyymi sanoi odottavansa noin neljänneksen tavanomaisesta saapumisalusten määrästä toukokuussa keskeytettävään satamaan.
Trump ilmoitti kiinalaisten tavaroiden tariffien voimakkaasti lisääntyneen 2. huhtikuuta, mikä johti molemmin puolin lisääntymiseen, mikä johti lopulta siihen, että sekä Yhdysvallat että Kiina ottivat yli 100%: n palkkiot monista tavaroista toisistaan. Yhdysvaltain valtiovarainministeriö Scott Bessent on kuvaillut tilannetta “kestämättömäksi”, mutta kahden maan välisistä merkittävistä neuvotteluista ei ole ollut merkkejä.
Kuljetusta koskevat tiedot Kiinasta olivat jo alkaneet merkitä jarrujen kaupan määrää Yhdysvaltoihin ja huolestuneena joillekin taloustieteilijöille. Apollo Global Managementin pääekonomisti Torsten Slok lähetti äskettäin aikajanan, jossa alhaisemmat tuonti Kiinasta johtaa kuljetus- ja vähittäiskaupan lopettamiseen Yhdysvalloissa, tyhjiä hyllyjä ja taantumaa kesällä.
Seroka kertoi uskovansa, että Yhdysvaltain vähittäiskauppiailla on noin viisi tai seitsemän viikkoa ennen kuin rajoitetun liikenteen vaikutus alkaa purra, osittain siksi, että yritykset, jotka on täytetty Trumpin tulliviesteissä.
“En näe täydellistä tyhjyyttä myymälän hyllyillä tai verkossa, kun ostamme. Mutta jos etsit sinistä paitaa, saatat löytää 11 violettia ja sinistä koosta, joka ei ole sinun. Joten alamme nähdä vähemmän valintoja näillä hyllyillä yksinkertaisesti siksi, että emme saa täällä olevia erilaisia tavaroita lisäkustannusten perusteella.