
L’Oreal Voisiko välttää pahimman tariffisotaa Yhdysvaltojen kanssa, kauneusjättiläisen toimitusjohtaja Nicolas Hieronimus kertoi CNBC: lle varoittaen, että hintavaikutus voi silti lyödä kuluttajia
Hieronimus kertoi olevansa “liian huolissaan” Valkoisen talon tariffien vaikutuksista L’Orealiin, koska ryhmä tuottaa suurimman osan sen tavaroista, joita myydään Yhdysvalloissa Pohjois -Amerikan maassa. Jotkut kosmetiikan Titanin luksustuotteista, kuten tuoksut, viedään kuitenkin Euroopasta.
“Tällä hetkellä tässä kategoriassa ei ole tariffia”, hän sanoi. “Pitäisikö yksi?
Hän lisäsi, että tariffit ovat hallittavissa “niin kauan kuin siitä ei tule globaalia Tit for tat”.
Hänen kommenttinsa syntyivät sen jälkeen, kun presidentti Trump asetti 25 prosentin tariffit Kanadan ja Meksikon tuonnista ja 10 prosentin maksuista Kiinan tavaroista, jotta voidaan vähentää Yhdysvaltojen kaupan alijäämää vastapuolilla. Washington on myös uhannut asettavia tehtäviä Euroopassa.
Suorituskyky
L’Oreal, joka omistaa tuotemerkkejä, kuten Maybelline, Garnier ja La Roche-Posay, yleisesti ylittäneet vuonna 2024 siinä, mitä se kuvasi “normalisoiviksi kauneusmarkkinoiksi”. Yhtiö kuitenkin huomasi odotukset viimeisellä vuosineljänneksellä, kun samankaltainen myynti kasvoi 2,5%edellisen vuosineljänneksen hidastuessa.
Neljännen vuosineljänneksen myynti Yhdysvalloissa oli pehmeää, koska ne eivät pystyneet korvaamaan jatkuvaa taantumaa Kiinassa. Mutta Hieronimus suhtautuu myönteisesti Pohjois -Amerikan kasvunäkymiin tänä vuonna.
“Uskon, että talouden perusteet ovat olemassa”, hän sanoi. “Meillä on vain 30% markkinaosuus, joten kyse ei ole vain markkinoiden kasvusta. Kyse on kyvystä valloittaa uusia kuluttajia.”
Joustava Euroopassa
L’Orealin esitys Euroopassa on tällä välin pysynyt vahvana. Alue oli suurin kasvu viime vuonna, ja samanlainen myynti kasvoi 8,2%.
Silti Hieronimus sanoo, että EU on edelleen keskittynyt sääntelyyn eikä tarpeeksi innovaatioon.
“Uskomukseni ja toivon, ja juuri sitä pidän tänään tapaamisen eurooppalaisten poliitikkojen kanssa, että uusi Trumpin hallinto ja heidän keskittyminen kilpailukykyyn ovat todellinen tarpeenja.”
Kiina on ollut L’Orealin ja monien luksuspelaajien kasvumoottori useita vuosia, mutta kysyntä on ottanut osuman monista tekijöistä-korruption torjunta, COVID-19-pandemia, inflaatiopaineet ja hidastaminen kotimaan kysyntään sekä äskettäisen globaalin geopoliittisen mullistuksen kanssa.
Kiinan maisemaa ympäröivä epävarmuus voi viipyä jonkin aikaa, Hieronimus sanoo.
Hän ei odota 2025: n osoittavan paljon kysynnän parannusta Kiinassa, mutta tunnelin lopussa on valoa. “Olen varma”, hän sanoi. “En näe tänä vuonna olevan suuri muutos viime vuonna, mutta mielestäni näemme Kiinan hyviä uutisia tulevina kuukausina ja vuosina.”

L’Oreal, maailman suurin kauneusyritys, sekä tulojen että markkina -arvon perusteella, on kohdennut lisääntyvää kilpailua useilla rintamilla – suurista luksusryhmistä, kuten Hermes tai Kering, aloittaen omat kauneusosastonsa, pienempiin sosiaalisen median taitaviin startup -yrityksiin.
Hieronimus asettaa vedonlyönninsä “joka vuosi 10–15% liiketoiminnastamme tulee uusista tuotteista, ja sinulla on jatkuvasti yllättävää ja ilahduttaa kuluttajaa. Ihmiset eivät kerro sinulle, että he tarvitsevat uuden kiiltävän huulipunan tai uuden hiusvärin, joka loistaa. Niitä on stimuloitava.
Ostettuaan 10%: n osuuden injektoitavasta kauneusasiantuntijasta Galdermasta, L’Oreal kertoi, että se oli ottanut aseman Pohjois -Amerikan ja Kiinan klinikoilla oppia lisää estetiikkamarkkinoista. Se päättää, onko sijoittaa edelleen myöhemmin, Hieronimus sanoi ja huomautti, että “L’Orealin on tärkeää oppia, tarkkailla ja sitten tehdä mieltään”.
Yrityksen odotetaan tekevän ilmoituksia Nutricosmeticsista tänä vuonna.