Näkymä Delta Sky Clubilta Los Angelesin kansainvälisellä lentokentällä 2. syyskuuta 2022.
Aaronp | Bauer-Griffin | GC -kuvat | Getty -kuvat
Lentoyhtiöillä on lintujen näkökulma taloudesta, ja toimitusjohtajat näkevät pilviä.
Delta -lentolinjat ja Frontier Airlines Vetivät viime viikolla 2025 näkymänsä, kutsuen hämärää Yhdysvaltain taloudellista kuvaa ja heikomman lähiajan kysynnän.
Lentoyhtiöiden toimitusjohtajat varoittavat varausten hidastamisesta, mukaan lukien heikommat yritysmatkat, viitaten presidentti Donald Trumpin kauppasotaan, joukkojen lomautuksiin, vähemmän Kanadan ja muiden maiden vierailijoita ja viime aikoina heikompia kysyntää kotimaisten valmentajien istuimille, kun hintaherkät kuluttajat kasvavat taitavasti suunnittelusta.
Kuluttajien mielipide putosi tässä kuussa Michiganin yliopiston tutkimuksen mukaan. Bank of America totesi torstaina antamassaan raportissa, että kuluttajien menot “mukavaan” harkinnanvaraiseen palveluihin, kuten ravintolat ja matkailu, liukastuivat helmikuussa ja maaliskuussa.
“Luulen, että toimimme ikään kuin menisimme taantumaan”, Delta -toimitusjohtaja Ed Bastian kertoi CNBC: n “Squawk Box” keskiviikkona. “Luulen, että kaikki menevät puolustavaan asentoon.”
Se on terävä muutos vuoden alusta, kun Bastian sanoi, että 2025 oli tarkoitus olla “paras varainhoito” vuosisadan ikäisen lentoyhtiön historiassa.
Ei ole tarkoitus elää epämiellyttävää elämää ‘
Nyt lentoyhtiöt pankkivat vielä enemmän varakkaammille vapaa -ajan matkustajille, mikä on suuri ennätystulojen kuljettaja pandemian seurauksena. He toivovat, että nämä kuluttajat jatkavat itsensä hoitamista, tilavampia paikkoja huolimatta globaalien markkinoiden myllerryksestä ja enemmän taloudellisesta kuvasta.
Budjettimatkailukuvakkeen Spirit Airlines käytti viime viikolla rakastettua linjaa Parker Poseyn Pohjois -Carolinian hahmosta “White Lotus” -mainoksessa operaattorin hinnoitteisimmille ja kaikkein lajimmille istuimille.
“En vain ajattele tässä iässä, minun on tarkoitus elää epämiellyttävää elämää”, Spirit lainasi sen Instagram -tilillä kuvan “suuresta etuistuimesta”, joka voi hakea kolme kertaa tavanomaisen istuimen hinnan vastineeksi enemmän jalkatilaa ja muita etuja.
Lentoyhtiöt toivovat, että muut matkustajat jakavat tunteen.
Operaattorit ja luottokorttiyhtiöt ovat vuosien ajan laajentaneet muhkeat lentokentän oleskelutilat. Lentoyhtiöt ovat myös kilpailleet varustaakseen lentokoneensa enemmän korkealaatuisia istuimia, kuten sviitit, joilla on ovet. Air France ja Lufthansa julkistivat äskettäin uudet, tilavat ensiluokkaiset mökit, ja kysyntä on niin korkea ensimmäisen ja liikeluokan istuimille, joilla on satoja osia ja vaativat sääntelyviranomaisen hyväksynnän, että se pitää toimituksia uusien lentokoneiden toimittamisessa.
Delta ja Frontier kertoivat vetävänsä kasvusuunnitelmansa takaisin tai jopa vähentävät kapasiteettiaan etenkin huippuluokan kotimaisten matkoille tietyinä viikonpäivinä, kuten tiistaina tai keskiviikkona.
Toistaiseksi johtajat suhtautuvat optimistisemmin kalliisiin kansainvälisiin reitteihin ja paikkoihin, kuten pitkän matkan yritysluokkaan ja premium-talouteen.

“Vaikutus on voimakkain kotimaisessa ja erityisesti päähyttiä, jolla on pehmeästi sekä kuluttaja- että yritysmatkoissa”, sanoi Deltan presidentti Glen Hauenstein viime viikolla pidetyssä tulopuhelussa. “Vaikka emme ole immuuneja tässä ympäristössä, näemme edelleen suurempaa joustavuutta kansainvälisissä ja monipuolisissa tulovirtoissamme, mukaan lukien premium ja uskollisuus, mikä heijastaa ydinkuluttajamme vahvuutta.”
Delta on jo nähnyt premium-segmentin tuloja, kuten ensiluokkaisia paikkoja tai premium-taloutta kansainvälisillä kaukoliikenteellä, kasvaa nopeammin kuin päähytti. Hauenstein sanoo, että se on nousemassa.
Premium -tuotot jatkuu “laajentamaan pääkauppaa”, hän sanoi. “Joten odotamme leviämisen ja tuottojen tosiasiallisesti laajentuvan seuraavalla vuosineljänneksellä kuin lähentymisen sijaan.”
United Airlinesjoka on Deltan lähinnä kilpailija, on leviävä kansainvälinen verkosto ja se on investoinut voimakkaasti huippuluokan kunnostustöihin, oleskelutiloihin ja räikeisiin uusiin kohteisiin, jotka on suunnattu vauraampiin, maapalloilla kuluttaviin asiakkaisiin. Tämä operaattori antaa enemmän käsitystä kuluttajasuuntauksista, kun se ilmoittaa neljännesvuosituloksista tällä viikolla.
amerikkalainen– Lounaaseen ja muut lentoyhtiöt raportoivat seuraavien viikkojen aikana.
‘Tähdet kohdistuvat’
Vaikka lentoyhtiöillä on suuria toiveita korkeammalle palkattuille asiakkaille, myös kansainvälisissä matkoilla on ongelmia.
Delta ja United ovat sanoneet, että he parastavat joitain Kanadan ja Yhdysvaltojen lenteitään, toistuen Kanadan kuljetusyhtiöiden kommentteja Yhdysvaltojen sitoutuneiden matkakysynnän putoamisen yhteydessä, suuntaus, joka uhkaa edelleen laajentaa 50 miljardin dollarin Yhdysvaltain kansainvälistä matkavaje.
Yhdysvaltojen viime kuussa Yhdysvaltojen kansalaisten vierailijoiden saapuminen oli noin 4,5 miljoonaa, Yhdysvaltain kauppaosaston mukaan lähes 13 prosenttia vuodesta 2019, ennen pandemiaa ja laski lähes 10 prosenttia viime vuodesta.
Heikompi kysyntä on tarkoitus tuoda lisää tarjouksia, ja lentoyhtiöt ovat suorittaneet myyntiä jopa myöhään kevään aikana. Mutta se voi tarkoittaa jopa halvempia lentoja suosittuihin kansainvälisiin kohteisiin.
“Tämä on luultavasti paras kesä Eurooppa -matkoille, joita olen nähnyt vuosia”, sanoi Scott Keyes, Travel Deal Site Go -sarjan perustaja, joka tunnetaan aiemmin nimellä Scottin halpoja lentoja.
“En usko, että siitä olisi ollut niin paljon toivoa vuosina 2022, 2023 ja 2024”, hän sanoi. “Tähdet ovat linjassa kertoimien lisäämiseksi.”