Saksan kansallinen moottoritiejärjestelmä (tunnetaan yleisesti nimellä Autobahn) näyttää monilta muilta moottoritiejärjestelmiltä maailmassa, sen tunnetuimman ominaisuuden: pitkäaikaisen laajennuksen lisäksi voit olla ylpeä siitä, että voit ajaa autoasi itse ajaaksesi auton mahdollisimman nopeasti.
Tämä ominaisuus antaa sille upean maineen auton harrastajien keskuudessa ympäri maailmaa. Jos pidät autoista, se on todennäköisesti yksi niistä asioista, jotka haluat tehdä auton ajamiseksi mahdollisimman pian ennen kuolemaansa.
“Autobahn monien ihmisten mielessä on ämpäri”, sanoi Automotive News Outlet Autopian -yrityksen perustaja ja toimittaja David Tracy. “
Näiden moottoriteiden korkeimmat nopeudet nousivat yli 250 mailia tunnissa. Itse Tracy ajoi kerran BMW Alpina B7 (erityisesti viritetty urheilusedan) 170 mailia tunnissa.
Mutta Tracy syntyi Saksassa, missä hän vietti muutaman ensimmäisen elämänsä ja meni usein käymään vanhempiensa luona, hän sanoi, että automaattiset hahmot eivät ole sitä, mitä monet ihmiset kuvittelevat.
Se on rakenteilla monissa paikoissa, koska tarve ylläpitää tällaisia moottoriteitä. Koska Saksa sijaitsee Euroopan keskustassa, se on myös merkittävä tie kansainväliseen kauppaan. Koska hyötyajoneuvot ovat nopeuden rajoitetut, Nämä kuorma -autot voivat olla paljon hitaampia kuin puutarha -lajikkeen omistaja Porsche 911.
Sitten on liikennettä. Saksassa viime vuonna oli noin 516 000 liikenneruuhkaa, ja saksalaisten menojen määrä kasvoi tunnin liikenteen määrän suhteen. Useiden moottoriteiden liikenteen ruuhka on yli 40 mailia vuonna 2024.
Keskimääräisten autojen on myös noudatettava nopeusrajoituksia koko Autobahnissa.
Autobahn määrittelee Saksan ainutlaatuisen ja vaikean historian. Marylandin yliopiston historian professori Thomas Zeller kertoi, että järjestelmän ensimmäinen suuri rakennus oli lähinnä natsien propagandaprojekti, jonka tarkoituksena oli kuvata maa futuristisena, tulevaisuudennäkymässä.
Natsien aikakaudella oli nopeusrajoituksia. Hallitus nosti nopeusrajoituksen jokaisella tiellä vuonna 1952, tapa liberaaleille, vapaa Länsi -Saksa erottua kommunistisen puolueen itäosasta.
“Se oli outo hetki näkökulmastamme, kun Saksan lainsäätäjät väittivät, että vapaana kansalaisena ihmisten, jotka eivät ole totalitaarisessa diktatuurissa, on kyettävä ajamaan mahdollisimman nopeasti”, Zeller sanoi.
Tämä saattaa kuulostaa liittyvän monille amerikkalaisille, jotka rakastavat vapautta, mutta Saksan ajokulttuuri ja lait ovat auttaneet selittämään, miksi Autobahn eroaa kaikista muusta teollisuusmaiden moottoritiejärjestelmistä.
Katso video oppiaksesi lisää.