Nauti Cadillac Escalade IQ Sport 2: n näkymistä Pohjois -Amerikan suurimmassa sähköajoneuvotapahtumassa Alamedassa, Kaliforniassa, Yhdysvalloissa 23. elokuuta 2025.
Tayfun coskun | Anadolu getty -kuvat
DETROIT – Autonvalmistajat ja sijoittajat ovat tällä viikolla selvillä uusien sähköajoneuvojen “luonnollisen kysynnän” Yhdysvalloissa.
Sähköajoneuvojen kysynnän odotetaan vähenevän ennätysvuoden sähköajoneuvojen myynnissä, mukaan lukien kolmannella vuosineljänneksellä myytävistä yksiköistä. Tämä johtuu siitä, että tiistain jälkeen liittovaltion kannustimet plug-in-ajoneuvojen ostamiseen ovat jopa 7500 dollaria.
Monet autovalmistajat luottavat kannustimiin lisätäkseen sähköajoneuvojen kuluttajien kysyntää, ja he käyttävät miljardeja dollareita kehitykseen, vaikka ajoneuvot pysyisivät suurelta osin kannattamattomina.
Teollisuusanalyytikot ja avainhenkilöt sanoivat uskovansa EV -myynnin kasvavan tulevaisuudessa, mutta sähköajoneuvojen kysynnän häiriöt ja häiriöt pian.
“Näemme melua lokakuussa ja marraskuussa, ja toivon, että sähköajoneuvojen kysyntä laskee erittäin voimakkaasti.” Yleiset moottorit Talousjohtaja Paul Jacobson kertoi sijoittajatapahtumassa aiemmin tässä kuussa. “Meidän on ratkaistava se ja ymmärrettävä, missä luonnolliset tarpeet ovat ja kuinka voimme vastata luonnollisiin tarpeisiin ja yrittää lopulta ohjata asiakkaita käyttämään sähköautoja. Se vie vähän aikaa.”
Jacobsonin huomautukset Hyundai -toimitusjohtajan José Muñozin ja Tesla Toimitusjohtaja Elon Musk.
Autovarasto
”Sopeudumme uusiin tilanteisiin … haluamme akun sekoituksen [not] “Mielestäni se vähenee lyhyellä aikavälillä, mutta toivomme pitkällä aikavälillä, että se kasvaa edelleen”, Muniz kertoi aiemmin tässä kuussa.
Musk kertoi heinäkuussa keskustellessaan yhtiön toisen vuosineljänneksen tuloksista, että EV-valmistajat voivat nähdä “muutamia kovia paikkoja”, koska Teslan automaatiosuunnitelmat ovat edelleen alkuvaiheessa liittovaltion kannustimien päättyessä.
Mutta tämä ei välttämättä tapahdu heti. Ennen liittovaltion sähköajoneuvoohjelman päättymistä monet autovalmistajat rohkaisivat kuluttajia ostamaan tai vuokraamaan uusia ajoneuvoja. Näitä ovat Yhdysvaltain sähköajoneuvojen johtaja Tesla, joka laskee verkkosivustollaan liittovaltion kannustimien loppuun saakka, jota yritys on historiallisesti käyttänyt edistämään ajoneuvojen hintoja verkkosivuillaan.
Vuodesta 2008 lähtien liittovaltion kuluttajien kannustimet ostaa sähköajoneuvoja on syntynyt eri muodoissa. He esittelivät ensin republikaanien presidentti George W. Bushin alaisuudessa ja laajenivat entisen demokraattisen presidentin Barack Obaman johdolla.
Kannustimet ovat loppumassa osana Trumpin hallinnon “suurta laskua”, joka vie vanhat houkutukset, mutta sisältää joitain korvauksia amerikkalaisten kokoontuneiden ajoneuvojen ostamisesta riippumatta siitä, onko kyse EV.
“Politiikka on todella tärkeää, ja kaikki nämä vipuvaikutukset hidastavat edellisestä polusta”, Harvardin yliopiston vanhempi tutkija Elaine Buckberg ja entinen GM: n pääekonomisti, sanoi keskiviikkona Detroitin Move America -konferenssissa.
EV -vuoristorata
Laskun hyväksymisen jälkeen sähköautojen myynti sai nopeasti vetovoiman, varsinkin kun jotkut autovalmistajat lisäsivät enemmän alennuksia siirtyäkseen vanhemmille malleille.
Cox Auto ennustaa sähköajoneuvojen myynnin saavuttavan 410 000 kolmannella vuosineljänneksellä, mikä on 21% enemmän kuin viime vuoden vastaava ajanjakso. Tämä voi helposti olla neljäsosa myytävistä Yhdysvaltain sähköautoista ja ennätyksellisen 10% markkinaosuudesta.
“Liittovaltion verohyvitys on keskeinen katalysaattori sähköajoneuvojen käyttöönotolle, ja sen voimassaoloaika merkitsee kriittistä hetkeä. Tämä muutos testaa, onko EV -markkinat riittävän kypsä menestyäkseen yksinään vai tarvitaan edelleen tukea laajentaakseen edelleen”, Stephanie Automotive Industry Insight sanoi.
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump allekirjoitti suuren kauniin lain itsenäisyyspäivän sotilasperheen piknikillä Valkoisen talon eteläisellä nurmikolla 4. heinäkuuta 2025.
Samuel Corum | Getty Images News | Getty -kuvat
Cox odottaa, että monet ostajat suunnittelevat aikataulua ostaa sähköautoja ennen auringonlaskua liittovaltion kannustimille. Näin on New Jerseyn ostaja Paarth Sharma.
“Olen ollut markkinoilla kaksi tai kuusi viikkoa”, Sharma, joka vuokraa Kia Niro EV: n, kertoi CNBC: lle. “Se vain kiihtyy Donald Trumpin tulevien tilausten ja sähköautojen katoamisen alennuksen vuoksi.”
Myynnin kasvu vastaa sähköajoneuvojen kannustimien huomattavaa kasvua, kun yhä useammat ostajat saavat tarjonnan ostajia. Cox Auto ilmoitti, että sähköajoneuvojen keskimääräinen kannustinmenot olivat yli 9 000 dollaria, mikä on yli kaksinkertainen alan keskiarvoon.
“Neljännes tarjosi EV -myynti- ja markkinaosuuden, mutta neljännen ja sen jälkeen tapahtuva vauhti helpottaa neljännellä ja sen jälkeen, kun IRA -veroetujen vaikutus alkaa haalistua”, Valdez Streaty sanoi.
Mikä on seuraava?
Vaikka autovalmistajat sanovat jatkavansa sähköajoneuvojen tarjoamista, monet yritykset ovat ryhtyneet toimiin valmistautuakseen myynnin odotettuun vaikutukseen, mukaan lukien lomautukset, vähentämällä sähköajoneuvojen tuotantoa tai poistamaan ajoneuvoja kokonaan.
Honda -moottori Keskiviikkona markkinaolosuhteiden mukaan suunnitelmat lopettaa Acura ZDX: n sähköinen crossover -tuotteet, jotka General Motorsissa Tennesseessä on tuotettu.
Acura EV: stä erotettu GM teki useita muutoksia sähköajoneuvojen tuotantosuunnitelmaansa, mukaan lukien seisokkien toteuttaminen tehtaalla, vähentämällä tuotantomuutoksia ja hidastamalla useiden mallien käynnistämistä.
Muut, esim. julkinenPorsche ja Riviauto Se on ilmoittanut muutoksista sähköajoneuvosuunnitelmiinsa tai vähentää sähköajoneuvoihin liittyvää työvoimaa.
“Sähköajoneuvot eivät katoa … mutta viime vuosina emme näe näkemämme lineaarista kasvua, kuten me pudotamme lyhyellä aikavälillä”, sanoi MEMA: n alkuperäisten laitteiden toimittajien varatoimitusjohtaja Steve Horaney.
2026 Nissan Levi
Nissan
Mutta jotkut suunnitelmat ovat liian kaukana jatkaakseen eteenpäin. Uusia malleja on tulossa pian, kuten uudistettu Nissan Leaf – kiistatta ensimmäinen valtavirran sähköajoneuvo, jota tarjotaan Yhdysvalloissa, kun se lanseerattiin vuonna 2010.
Nissanin virkamiehet kertoivat, että uusi malli mainitsee, että New Leafin syksyllä julkaisema luotto -ajoitus on ”kova”, mutta jopa ilman verohyvitystä ajoneuvon (noin 30 000 dollaria alkaen) tulisi houkutella ostajia.
Valdez Streatyen mukaan näiden halvempien ajoneuvojen odotetaan olevan tärkeämpiä sähköajoneuvojen asiakkaille ja yrityksille.
“Todella edullisten mallien saapuminen on niin kriittistä”, hän sanoi. Fordin sähkömoottori. “[They] Se voi muuttaa markkinoita. “