Close Menu
    What's Hot

    Miksi Ram joutui palauttamaan legendaarisen Hemi V-8 -moottorinsa

    Brexit sai yritykset poistumaan Yhdistyneestä kuningaskunnasta. Trumpin tavat voivat tuoda heidät takaisin

    Stellatis odottaa ensimmäisen puoliajan nettotappion 2,7 miljardia dollaria, kun tariffit puree

    Facebook X (Twitter) Instagram
    • About Us
    • Privacy Policy
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Laina Oppaasi
    • Home
    • Matkustelu
    • Talous
    • Auto
    • Uutiset
    • Euroopassa
    Laina Oppaasi
    Home » Kuinka IKEA kaksinkertaistaa hinnanalennukset houkutellakseen kustannustietoisia asiakkaita
    Yleisiä uutisia

    Kuinka IKEA kaksinkertaistaa hinnanalennukset houkutellakseen kustannustietoisia asiakkaita

    ThomasBy ThomasJune 26, 2025No Comments3 Mins Read
    Share Facebook Twitter Pinterest Telegram LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Follow Us
    Google News Flipboard
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email Copy Link

    Ruotsalaiset lihapullot IKEA: lla Causeway Bayssä on lueteltu varastossa sen jälkeen, kun Tšekin viranomaiset havaitsivat hevoslihan yrityksen lihapullissa, joiden on tarkoitus korvata vain sianlihaa ja naudanlihaa.

    South China Morning Post | Getty -kuvat

    IKEA-ostajat näkevät jopa 50%: n hintaleikkaukset monissa yrityksen ravintoloissa maailmanlaajuisesti, koska Ruotsin vähittäiskaupan jättiläinen pyrkii houkuttelemaan kustannustietoisia kuluttajia.

    Yritys sanoi, että jyrkät hinnanalennukset ovat väliaikainen toimenpide, joka auttaa kuluttajia “venyttämään budjettejaan” lisääntyneen taloudellisen epävarmuuden aikana ja korkeat elinkustannukset, ja määrittelemättä, milloin leikkaukset tulevat voimaan. Koti- ja huonekalukauppias kertoi tarjoavansa myös ilmaisia ​​aterioita lapsille.

    “Kuluttajien luottamus on vähentynyt. Ihmiset pitävät kiinni taskuissaan tai säästöissä”, IKEA: n vähittäiskaupan toimitusjohtaja Tolga Öncü kertoi CNBC: n Emily Tan keskiviikkona.

    Lat-pakkauskalusteiden myyjä laski tukkuhinnat viime vuonna keskimäärin 15 prosentilla, jolloin vähittäiskauppiaat voivat vähentää kuluttajien hintoja.

    Pyrkimykset kohtuuhintaisuuden parantamiseksi maksoivat 2,1 miljardia euroa yritykselle viime vuonna, Öncü: n mukaan, vaikka alhaisemmat hinnat laskivat noin 9% ja vähittäismyynti laski 5,3%.

    IKEA aikoo myös avata 58 uutta myymälää maailmanlaajuisesti vuoden 2025 aikana, joka päättyy elokuussa, ja sen ensimmäinen myyntipiste Soulissa – viidenneksi Etelä -Koreassa – ylös ja käynnissä huhtikuun jälkeen.

    Leikkaamalla hinnat niin syvästi, Ikea on trendi, kun joukko länsimaisia ​​vähittäiskaupan tuotemerkkejä on varoittanut hintakorotuksia, siirtymällä kuluttajille osa Yhdysvaltoihin tuontia korkeammista tullikustannuksista

    Vähittäiskaupan jättiläiset, kuten Walmart, Target, Costco ja Nike, kertoivat viimeisimmässä neljännesvuosituloissaan, että he ovat jo nostaneet hintoja tai aikovat tehdä niin tulevina viikkoina.

    Vaikka globaalit yritykset huokaisivat helpotusta sen jälkeen, kun Trumpin hallinto oli keskeyttänyt laajojen “vastavuoroisten” tariffit kolmen kuukauden ajan ja tehnyt alustavan sopimuksen Kiinan kanssa, Walmartin toimitusjohtaja Doug McMillon sanoi toukokuussa, että “emme pysty absorboimaan kaikkia painetta, kun otetaan huomioon kapeiden vähittäismyyntireunojen todellisuus”.

    IKEA ei ole “immuuni” korkeammille tariffeille, joiden odotetaan polttavan inflaatiota ja punnitsevan kuluttajien luottamusta, sanoi Öncü, vaikka se on kyennyt “absorboimaan jonkin verran vaikutusta eikä välittämään Yhdysvaltojen asiakkaiden kokonaisvaikutusta”

    Hinnan alennukset ovat kuitenkin kiireellinen tarve Kiinassa – IKEA: n avainmarkkinat -, joilla paikalliset yritykset leikkaavat aggressiivisesti kilpailukykyisiä ja houkuttelemaan asiakkaita hitaan kuluttajien kysynnän keskellä.

    IKEA: lla on 39 myymälää Kiinassa, vaikka sen globaalin myynnin osuus maassa on liukenut viime vuosina ja oli 3,5% vuosina 2023–24.

    “Kuluttajien luottamuksen vähentynyt suurta lippujen kysyntää Kiinassa”, sanoi Coresight Researchin globaalin tutkimuksen johtaja John Mercer. Mercer huomautti, että Kiinassa sijaitsevien kuluttajien “taloudellinen optimismi” laski alhaisimmalle tasolle toukokuussa huomattavasti yli kahdessa vuodessa.

    “Siellä on rajoituksia, kuinka paljon iso lippu vähittäiskauppias voi edistää kysyntää epävarmassa tilanteessa, mutta aggressiivinen hintaasenne todennäköisesti tukee markkinoiden jako voittoja varovaisten kuluttajien vaihtaessa”, Mercer lisäsi.

    Kiinan vähittäiskauppiaat vetoavat suuresti elintarvikkeista ja juomista yhtenä harvoista offline -segmenteistä, joissa kuluttajat jatkavat kuluttamistaan, vaikka arvoa ja kustannuksia painotetaan vähemmän, sanoi Kiinassa toimivan eurooppalaisten tuotemerkkien neuvoneen markkinointiviraston.

    IKEA: n emoyhtiö hintojen alennuksissa: On aika sijoittaa hinnoitteluun kuin kannattavuuteen

    Elintarvikeyrityksen ulkopuolella IKEA haluaa myös laajentaa kodinsisustustuotevalikoimaansa hyödyntääkseen Kiinan kasvavaa vanhempaa väestöä.

    Öncü korosti tarvetta hyödyntää Kiinan “hopeataloutta” – ala, joka tarjoaa tavaroita ja palveluita yli 50 -vuotiaille.

    Taloustieteilijät arvioivat, että vuoteen 2040 mennessä noin 30% Kiinan väestöstä on yli 60 vuotta vanha, kun taas noin 15% vuonna 2024. Vanhukset väestöllä on myös lupaavat markkinamahdollisuudet, koska ne ovat yleensä taloudellisesti järkeviä, sillä heillä on kertynyt varallisuus Kiinan taloudellisen nousun kanssa.

    “Monen sukupolven kodit kasvavat. Siksi olemme ottaneet käyttöön uuden vuodevaatteet ja kantamat. Testaamme nyt vastaamaan niihin tarpeisiin, jotka ovat tulleet Kiinan hopeataloudesta”, Öncü sanoi.

    “Jos joku osaa palvella globaaleja kuluttajia, joilla on erittäin hintakilpailu huonekaluissa ja kalusteissa, se on IKEA”, Coresightin Mercer sanoi, mutta “onko suunniteltujen hintaleikkausten kestävyys, jonka IKEA päättää.”

    Ruotsin yritys kertoi aikovansa myös esitellä uusia aasialaisia ​​ruokia ja makuja, jotka toivoivat tuovan noin 8 miljoonaa uutta asiakasta.

    “Aloitamme pian ensimmäisen falafelimme lisäämällä tämän suositun ruoan ravintoloihimme ja myöhemmin Ruotsin ruokamarkkinoille”, Lorena Lourido Gomez, Global Food Manager in Ingrka Group, brändin maailmanlaajuinen franchistor, sanoi lausunnossaan.

    Follow on Google News Follow on Flipboard
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Previous ArticleLounais -lentokentän oleskelutilat? Toimitusjohtajan mukaan kuljetusyhtiö on avoin huippuluokan muutokselle
    Next Article Trumpin ja Rutten bromance varasti valokeilan Naton huippukokouksessa
    Thomas
    • Website

    Related Posts

    Stellatis odottaa ensimmäisen puoliajan nettotappion 2,7 miljardia dollaria, kun tariffit puree

    July 21, 2025

    Pankkikellot ja tariffit odottavat peliä

    July 20, 2025

    Trump ajaa 15-20%: n tariffit Euroopan unionissa: FT

    July 19, 2025
    Add A Comment
    Leave A Reply Cancel Reply

    Latest Posts

    Miksi Ram joutui palauttamaan legendaarisen Hemi V-8 -moottorinsa

    Brexit sai yritykset poistumaan Yhdistyneestä kuningaskunnasta. Trumpin tavat voivat tuoda heidät takaisin

    Stellatis odottaa ensimmäisen puoliajan nettotappion 2,7 miljardia dollaria, kun tariffit puree

    Kiinalaiset yritykset käynnistävät hintasodan. Kuluttajat eivät aina voita

    Trending Posts
    Recent
    • Miksi Ram joutui palauttamaan legendaarisen Hemi V-8 -moottorinsa
    • Brexit sai yritykset poistumaan Yhdistyneestä kuningaskunnasta. Trumpin tavat voivat tuoda heidät takaisin
    • Stellatis odottaa ensimmäisen puoliajan nettotappion 2,7 miljardia dollaria, kun tariffit puree
    • Kiinalaiset yritykset käynnistävät hintasodan. Kuluttajat eivät aina voita
    • Pankkikellot ja tariffit odottavat peliä

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.