Close Menu
    What's Hot

    Yhdysvaltain budjettialijäämä pienempi vuonna 2025; tariffit, velkojen maksut sekä rekisterissä

    United Airlinesin toimitusjohtaja varoittaa pitkästä sulkemisesta

    S&P:n mukaan yritysten tariffikustannukset nousevat tänä vuonna 1,2 biljoonaan dollariin, ja kuluttajat ovat vastuussa

    Facebook X (Twitter) Instagram
    • About Us
    • Privacy Policy
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Laina Oppaasi
    • Home
    • Matkustelu
    • Talous
    • Auto
    • Uutiset
    • Euroopassa
    Laina Oppaasi
    Home » Kuinka globaalit toimitusjohtajat vaihtavat vaihteita
    Yleisiä uutisia

    Kuinka globaalit toimitusjohtajat vaihtavat vaihteita

    ThomasBy ThomasJuly 31, 2025No Comments4 Mins Read
    Share Facebook Twitter Pinterest Telegram LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Follow Us
    Google News Flipboard
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email Copy Link

    Kaupan jännitteet kasvavat, pakottaen ylimmät johtajat kirjoittamaan sääntökirjan heidän yrityksensä toiminnasta, missä he sijoittavat ja mitä asiakkaat ostavat. CNBC: n haastatteluissa tällä ansaintakaudella toimitusjohtajat kaikilla toimialoilla – alumiinista ja ilmailualan suklaasta, pankkitoiminnasta, televiestinnästä ja energiasta – lähettivät selkeän viestin: tariffit eivät ole enää vain poliittista taktiikkaa. Kun kauppasäännöt kasvavat epävarmemmaksi ja tariffit nousevat poliittisiin keskusteluihin, yritysjohtajat sanovat, että he harkitsevat kaikkea siitä, missä tehtaat sijaitsevat tuotteiden hinnoitteluun. Vanha “juuri ajoissa” -malli antaa tietä jotain varovaisemmalle: tee tavarat lähemmäksi ostajaa, pyydä poikkeuksia mahdollisuuksien mukaan ja pysy valppaana kuluttajatapojen siirtämiseen. Tätä ansaintakautta on leimattu valuutanvaihteluilla, inflaatiolla ja poliittisella epävarmuudella. Ja siinä ympäristössä tariffit eivät ole enää taustamelua. Ne ovat edessä ja keskellä kuinka yritykset hallitsevat riskiä. Monille C-suiteessa uhka koskee vain lyhytaikaisia kustannuksia-kyse on kilpailukyvyn pysymisestä pitkän matkan ajan. Rakenna paikallinen, ajattele poliittista “olemme huolissamme alumiinin kilpailukyvystä muihin materiaaleihin verrattuna”, Hydro -talousjohtaja Trond Olaf Christophersen kertoi CNBC: lle aiemmin tällä viikolla. Yhtiö siirtyy jo Yhdysvaltojen tariffikustannuksiin asiakkaille. Mutta syvempi huolenaihe on kuinka “jotkut pakkausasiakkaat testaavat jo teräs- ja muovivaihtoehtoja. Se on pitkä peli, jota katsomme.” Christophersenille se ei ole vain neljännesvuosittain – se on varoitusmerkki. Ja Hydron huolenaihe heijastaa laajempaa muutosta: Tariffit nopeuttavat kestäviä muutoksia yrityksen liiketoiminnan suhteen. Yksi yleisimmistä vastauksista on tuotannon siirtäminen lähemmäksi asiakkaita. Ericssonin toimitusjohtaja Börje Ekholm kertoi CNBC: lle, että yrityksen Pohjois-Amerikan tehdas, joka avattiin vuonna 2020, oli tulevaisuudennäkymä. “Meillä on ollut jonkin aikaa” Made in America “-leimaa”, hän sanoi. Laitos auttaa nyt suojelemaan yritystä muuttamiselta globaalilta politiikalta. Volvo Carsin toimitusjohtaja Håkan Samuelsson keskittyy myös Yhdysvaltoihin “Haluamme täyttää tehdasmme Etelä -Carolinassa”, hän kertoi CNBC: lle huomauttaen, että yritys jakautuu toimintaan itsenäisempiin alueisiin, jotta paikalliset ryhmät voivat reagoida nopeasti uusiin kauppapolitiikkaan. Pharma -jättiläinen Astrazeneca kääntää myös jalanjälkensä, muuttuu nopeasti Yhdysvaltoihin ja suunnittelee 50 miljardin dollarin investointeja paikallisiin toimintoihin. “Meillä on paljon syitä olla täällä”, toimitusjohtaja Pascal Soriot sanoi yhtiön ansaintapuhelussa. Muille lokalisointi koskee yhtä paljon suvereniteettia kuin logistiikkaa. “Rakennamme amerikkalaisten hyperscalersin tietokeskuksia Euroopassa, mutta myös Yhdysvalloissa eurooppalaisille se on tietoinen irrottaminen”, Skanskan toimitusjohtaja Anders Danielsson kertoi CNBC: lle. “Alivereeni tekniikka on todellinen prioriteetti.” Jokainen yritys ei voi siirtyä sinne, missä asiat tehdään. Jotkut luottavat diplomatiaan. Rolls-Royce CFO Helen McCabe kertoi CNBC: lle, että ilmailualan yritys työskenteli Ison-Britannian ja Yhdysvaltain hallitusten kanssa voittaakseen poikkeuksia keskeisistä osista. “Kyse ei ole vain tariffeista”, hän sanoi. “Kyse on teollisen jalanjäljen kohdistamisesta kitkan minimoimiseksi.” Tällainen kulissien takana oleva tiedotus osoittaa suuremman muutoksen: Kauppapolitiikasta on tullut avain osa liiketoiminnan suunnittelua. Lisää yrityksiä kuvaa hallitussuhteita ja poliittisia riskiä päätöksenteossa. Hintakorotukset, politiikan riski ja volatiliteetti edes eniten aktiivisimmat yritykset eivät voi valmistautua kaikkeen. Jotkut syövät korkeammat kustannukset. Toiset nostavat hintoja – huolellisesti. Premium -suklaanvalmistaja Lindt & Sprüngli nosti hintoja 15,8% tänä vuonna korvatakseen nousevat kaakaokustannukset, jotka johtuvat osittain Länsi -Afrikan vientirajoituksista. “Näimme vain 4,6%: n määrän laskun”, toimitusjohtaja Adalbert Lechner kertoi CNBC: lle. Mutta hän myönsi, että yhdysvaltalaiset kuluttajat ovat tulossa hintaherkäksi. Givaudanin toimitusjohtaja Gilles Andrier jakoi samanlaisen näkemyksen. “Jotkut luonnollisista aineosistamme ovat kotoisin Afrikasta ja Latinalaisesta Amerikasta”, hän kertoi CNBC: lle. “Joten olemme alttiina joillekin tariffeille.” Jopa paikalliset tehtaalla olevat yritykset eivät voi välttää kaikkia kaupan vaikutuksia, kun raaka -aineita tulee ulkomailta. Hyödykkeisiin sidottuille yrityksille kauppavelvollisuudet ovat vain yksi osa isompaa palapeliä: arvaamattomuus. “Hankala asia oli, että se oli rahastonpohjainen volatiliteetti”, Shellin toimitusjohtaja Wael Sawan kertoi CNBC: lle kuvailemalla viimeaikaisia vyöhykkeitä öljymarkkinoilla. “Tämä ei ollut muutos fyysisiin hyödykevirtoihin. Tämä oli todella eräänlainen paperin aiheuttama volatiliteetti.” Hänen mukaansa on vaikeampaa suunnitella sijoituksia tai hallita hintariskiä. Jopa pankkitoiminnassa, jossa tariffien suora vaikutus saattaa vaikuttaa pieneltä, seuraukset ovat näkyvissä. “Kun hintariski nyt, et voi vain tarkastella luottoa tai likviditeettiä. Sinun on mallinnettava politiikan arvaamattomuutta”, UniCredit -toimitusjohtaja Andrea ORCEL kertoi CNBC: lle. Tähän sisältyy kauppa jännitteet, sääntelyn yllätykset ja vaaleihin liittyvät ruuhkat. Tämä vuosineljännes tekee yhden asian selväksi: politiikka on nyt liiketoimintariski, ei taustamelu. Kun vaalit ovat edessä ja teollisuuspolitiikan muuttuessa, yritykset lokalisoivat, monipuolistavat, lobbaavat ja reikäävät uudelleen nopeammin kuin koskaan. Tariffit eivät ole vain kustannuksia – ne muuttavat teollisuutta. Kun asiakkaat vaihtavat teräksen tai suklaan alumiinia halvemmille herkkuille, uhka ei ole vain marginaalit. Se on markkinaosuus. Joten kyllä, johtajat rakentavat lähemmäksi kotia, hinnoittelua älykkäämmin, neuvottelee kovemmin, kun he ryntävät pysyäkseen seuraavan kurvipallon edessä.

    Follow on Google News Follow on Flipboard
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Previous ArticleVarausvauhti ja kuluttajien kysyntä ovat olleet fantastisia tariffien alhaisista lähtien
    Next Article Trump hylkää tullihinnot ennen määräaikaa, maksetaan 40% tietoa kaikista lähetetyistä tavaroista
    Thomas
    • Website

    Related Posts

    Sveitsi leikkaa BKT-ennustetta, koska Trumpin tullit painavat taloutta

    October 16, 2025

    Mahdollisuus AI-korjaukseen on melko suuri

    October 16, 2025

    Nestlen 3Q-tulot; ilmoittaa 16 000 työpaikan irtisanomisesta

    October 16, 2025
    Add A Comment
    Leave A Reply Cancel Reply

    Latest Posts

    Yhdysvaltain budjettialijäämä pienempi vuonna 2025; tariffit, velkojen maksut sekä rekisterissä

    United Airlinesin toimitusjohtaja varoittaa pitkästä sulkemisesta

    S&P:n mukaan yritysten tariffikustannukset nousevat tänä vuonna 1,2 biljoonaan dollariin, ja kuluttajat ovat vastuussa

    Uber tarjoaa lisää keikkatöitä yhdysvaltalaisille kuljettajille, mukaan lukien tekoälytietojen merkitseminen

    Trending Posts
    Recent
    • Yhdysvaltain budjettialijäämä pienempi vuonna 2025; tariffit, velkojen maksut sekä rekisterissä
    • United Airlinesin toimitusjohtaja varoittaa pitkästä sulkemisesta
    • S&P:n mukaan yritysten tariffikustannukset nousevat tänä vuonna 1,2 biljoonaan dollariin, ja kuluttajat ovat vastuussa
    • Uber tarjoaa lisää keikkatöitä yhdysvaltalaisille kuljettajille, mukaan lukien tekoälytietojen merkitseminen
    • Lentomatkailu voisi olla katalysaattori sulkemiseen, sanoo TD Cowenin Tom Fitzgerald.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.