Liiketoimintakonsultointiyrityksen perustaja Jon Morgan, Smarter, ohjasi kenraali Z -yrittäjää, kun hän huomasi jotain outoa hänen elämästään ja hänen kuvaamastaan verkossa.
Hänen 23-vuotias mentoroitava oli viettänyt 1,5 vuotta ylellisyyden matkustushenkilöstöä-joka ehdotti, että hän asui 500 000 dollarin vuodessa elämäntyyliä, hän sanoi. Todellisuudessa hänen vuotuiset menot olivat lähempänä 12 000 dollaria, hän sanoi.
“Hän varasi 200 dollarin päivän kulkut Miamin yksinoikeudella rantakerhoilla [and] Ota 400 kuvaa kuudessa tunnissa “, Morgan kertoi CNBC Travelille.
Sitten hän postitti valokuvat kahdeksan viikon kuluessa antaakseen vaikutelman, että hän pysyi usein ylellisissä lomakohteissa.
Joillekin kaksinkertaisten matkavalokuvien lähettäminen ei koske vain huomiota, se on rahaa ansaitseva hanke.
Klaus Vedfelt | Digitalvision | Getty -kuvat
Se ei ollut kaikki. Morgan kertoi aloittavansa keskusteluja Conciergesin kanssa luksushotelleissa tarjoamalla heille rahaa vastineeksi päästäkseen hänet hotelliin.
“50 dollarin vinkkejä he antaisivat hänen käyttää katolla olevia uima-altaat ja aulat Four Seasons -kiinteistöissä 30 minuutin valokuvaistunnoissa”, hän sanoi.
Illuusio toimi. Hänen Instagram -tilinsä kasvoi 85 000 seuraajalle, jotka hänen näennäisesti ekstravagantti elämäntapa veti, hän sanoi.
Mutta tavoitteena ei ollut vain vaikutusvalta – se oli tuloja.
“Hän katsoi väärennetyn ylellisyyssisällönsä yritysinvestointina, lopulta laskemalla brändikumppanuuksia 180 000 dollaria vuodessa”, sanoi Morgan.
Hänen valmistettu kuvansa sosiaalisessa mediassa oli siirtynyt rahaa tekeväksi koneeksi.
Velan rahoittama ylellisyys
Koko matkan dokumentoinnin sijasta ne korostavat vain ‘Instagrammable’ -hetkiä.
Mohd Rizwan
Ohjaaja Travelosei
Amerikkalaisen kiinteistöpäällikkö Daniel Rivera kertoi kokeneensa tämän yhden vuokralaisensa kanssa.
24-vuotias vuokralainen lähetti valokuvia 400 dollarista per yö Airbnb-vuokra Miamissa, huolimatta siitä, että hän oli kolme viikkoa myöhässä hänen 1800 dollarin kuukausivuokrallaan, Rivera sanoi.
“Myöhemmin hän myönsi jakavansa luksusvuokrauksen kuuden ystävän kanssa vain yhden yön saadakseen täydelliset uima -altaan laukaukset”, hän sanoi. “Valokuvat saivat sen näyttämään viikon mittaiselta luksuslomalta.”
Rivera kertoi, että Gen ZS: ltä saamansa asuntohakemukset paljastavat usein yksityiskohdat siitä, kuinka ne varaavat elämäntapoihinsa.
“Vuokralaisten näytöksien aikana olen huomannut 30% enemmän hakemuksia, jotka osoittavat viimeaikaisia henkilökohtaisia lainatutkimuksia, jotka on usein merkitty” lomarahoitukseksi “heidän rahoitushistoriassaan”, hän sanoi ja lisäsi, että niillä on usein korkeat velan ja tulotason suhteet ja maksimoivat luottokortit.
Reddit -säie kysyi, kuinka Gen ZS maksaa usein toistuvista matkoistaan, etenkin ne, jotka matkustavat teini -ikäisenä ja 20 -luvun alkupuolella.
Reddit -viesti, joka julkaistiin maaliskuussa 2025.
Lähde: CNBC
Yksi käyttäjä kommentoi päätöstään käyttää velkaa lomiensa rahoittamiseen.
“Oliko se taloudellisesti vastuuttomia? Kyllä. Sanoivatko useimmat ihmiset minulle tuhlaukseni rahani ja minun pitäisi säästää rahani? Kyllä. Tekisinkö sen uudelleen? 1000%”, käyttäjä kirjoitti. “Priorisoit haluamasi elämässäsi ja käsittelet seurauksia.”
Väärä kehystys
Muut Gen ZS käyttävät porsaanreikiä maksamaan matkoista paljastamatta niitä sosiaalisessa mediassa.
Rivera mainitsi muut vuokralaiset, jotka istuvat varakkaissa New Jerseyn kaupunginosissa, kuten Montclair ja Short Hills. Vaikka he olivat Siellä vuokralaiset ottivat työhön valokuvia, jotka antoivat Vaikutus, että he asuivat siellä, hän sanoi.
New Delhissä sijaitsevan luksusmatkayrityksen Travelosin johtaja Mohd Rizwan kertoi, että myös hän on nähnyt muutoksen kuinka nuoremmat sukupolvet kehysvät lomansa verkossa.
“Koko matkan dokumentoinnin sijasta ne korostavat vain kaikkein” Instagrammable “-hetkiä”, mikä tekee matkan näyttämään ylenmääräiseltä kuin se on “, hän sanoi.