Close Menu
    What's Hot

    Ison-Britannian BKT elokuussa 2025

    Tekoälyn megaprojektit herättävät hälytystä joillakin Euroopan kuivimmilla alueilla

    Kristi Noemin lentokentän sulkemisvideo saattaa rikkoa Hatch Act: Cantwellia

    Facebook X (Twitter) Instagram
    • About Us
    • Privacy Policy
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Laina Oppaasi
    • Home
    • Matkustelu
    • Talous
    • Auto
    • Uutiset
    • Euroopassa
    Laina Oppaasi
    Home » Klassinen auto huutokaupan myyntiodotukset
    Autos

    Klassinen auto huutokaupan myyntiodotukset

    ThomasBy ThomasAugust 14, 2025No Comments6 Mins Read
    Share Facebook Twitter Pinterest Telegram LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Follow Us
    Google News Flipboard
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email Copy Link

    Yleiset näkymät Pebble Beach Concours D’Elegancelle Monterreyssa, Kaliforniassa 18. elokuuta 2024. Vuoden 1950 vuotuinen Pebble Beach Concours D’Elegance on isännöinyt maailman kauneimpia ja kalliimpia autokokoelmia kentällä Carmelin lahden varrella.

    Matt Jelonek | Getty Images News | Getty -kuvat

    Tämän artikkelin versio näkyy CNBC: n sisäisessä varallisuusuutiskirjeessä, Robert Frank on viikoittainen opas korkean nettoarvoisille sijoittajille ja kuluttajille. Ilmoittautua Saadaksesi tulevia versioita siirry suoraan postilaatikkoosi.

    Tällä viikolla klassiset autot, joiden arvo on jopa 400 miljoonaa dollaria, kattavat Monterreyn ja Pebble Beachin huutokauppapaikat, vuoden suurin testi ja varakkaat.

    Arviolta 1 140 klassista autoa myydään Monterey -autoviikon aikana, joka on vuosittain klassisten autojen keräilijöiden kokoontuminen ympäri maailmaa. Hagertyn mukaan kokonaismyynnin arvioidaan olevan välillä 367–409 miljoonaa dollaria. Alueen keskipiste on 388 miljoonaa dollaria, ja se merkitsee kolmannen myynnin laskun vuotta, ja viimeisimmän 471 miljoonan dollarin huipun väheneminen 18% vuonna 2022.

    Markkinoiden huippuluokka on heikoin. Perinteisesti Monterey -huutokaupat tekivät RM Sotheby’s, Gooding & Co., Mecum, Bonhams jne. – Perinteisesti vähintään kuuden ajoneuvon vähintään 10 miljoonalla dollarilla. Tänä vuonna on vain yksi – vähiten yli vuosikymmenen aikana. Keskimääräinen myyntihinta tänä vuonna laski viime vuonna 477 000 dollariin 473 000 dollariin.

    “Pebble Beach on markkinoiden vuosittainen terveystarkastus”, kertoi klassinen autokonsultti ja jälleenmyyjä Simon Kidston. “Kaikki odottavat nähdäkseen, mitä Pebble Beachillä tapahtuu, ennen kuin teet suuren päätöksen loppuvuoden ajan.”

    Kuten taidemarkkinat ja muun tyyppiset keräilyesineet, klassiset autot ovat olleet hitaasti laskussa Pandeemian rallin jälkeen vuosina 2021 ja 2022. Keräilyesineiden hinta on laskenut 2,7% viimeisen 12 kuukauden aikana, Knight Frank Luxury Investment -indeksin mukaan. Auton klassiset hinnat laskivat yleensä 0,2% – laskussa 20%: sta taidemarkkinoilla, mutta eivät niin vahvoja kuin korut (enemmän kuin 2,5%) tai kolikoita (enemmän kuin 13%).

    Klassiset autokauppiaat ja huutokauppiaat syyttävät maailmanlaajuista epävarmuutta Ukrainan ja Lähi -idän sodista sekä heikkoudesta Kiinassa. Korkeammat korot ovat myös tekijä, joka lisää klassisten autojen ostamisen vaihtoehtoisia kustannuksia, koska riskitöntä käteisvaroja ansaitsee edelleen yli 4% tai enemmän. Jotkut ovat myös osoittaneet osakemarkkinoilla viimeisen kolmen vuoden aikana, mikä tekee kokoelmista suhteellisen vähemmän houkuttelevia.

    Varallisuus suoraan postilaatikkoosi

    Asiantuntijoiden mukaan suurin syy klassisten autojen hidastumiseen siirretään sukupolvelta toiselle. Klassisten automarkkinoiden ajan vuosikymmenien ajan kulkevat ikäluokkien ikäluokat ovat ikääntyviä tai kutistuvia. Uusi vuosituhansien ja Zers -sukupolvi integroidaan vaurauteen ja kokoelmiin, jotka haluavat uusia ja vähemmän autokokoelmia. Tämän muutoksen odotetaan kiihtyvän, koska arviolta 100 biljoonaa dollaria siirretään vanhemmalta sukupolvelta uusille keräilijöille.

    “Se on iso kierto”, sanoi Classic Car Insurance-, huutokauppa- ja tapahtumayhtiö Hagerty toimitusjohtaja McKeel Hagerty. “Jotkut vanhuuskeräilijät rakentavat sitä”, markkinat ovat pehmeät huipulla. ” Mutta näillä markkinoilla on paljon syvyyttä.

    Tämä kierto jätti markkinat autoille 1950- ja 1960 -luvuilla, hinnat olivat liian korkeat ja hinnat laskivat. Monet ikäluokkien yrittävät puhdistaa autotallit ja myydä ne, kun taas toiset välittävät autoja lapsilleen usein ilman samaa innostusta.

    Gooding & Co. Kolme Ferrari 250 GT Kalifornian hämähäkkejä myydään tällä viikolla, mukaan lukien viikon kallein juoni, 1961 250 GT SWB Kalifornian hämähäkki, jossa on seosrunko ja alkuperäisen kovakanto, jonka arvioidaan olevan yli 20 miljoonaa dollaria. Kuten me kaikki tiedämme, “Cal Spiders” tunnetaan elokuvasta “Ferris Bueller Day -Day Of” ja on jo pitkään ollut harvinainen ja erityinen havainto huutokaupoissa. On erittäin epätavallista nähdä kolme samassa huutokauppasarjassa.

    Kidston sanoi, että muutama vuosi sitten seoksen hämähäkki -seos Cal Spider olisi saattanut myöntää 25 miljoonasta dollarista 30 miljoonaan dollariin.

    “Tämä on yksi kaikkien aikojen suurista tiettomuuksista”, hän sanoi. “Sillä on luontainen arvo, alkuperä, hienostuneisuus, kauneus ja käytettävyys.”

    Jälleenmyyjät ja välittäjät sanovat, että monien yli 50 -vuotiaiden autojen hinnat ja kysyntä ovat laskeneet 20–30% huippusta.

    “Se on vain ongelma, vaikka markkinat puhdistaisivat jotain, heidän ego pystyy käsittelemään sitä”, Hagerty sanoi. “Jos se on 18 miljoonan dollarin auto ja se muuttuu 13 miljoonan dollarin autoksi, se on silti monen miljoonan dollarin auto, se on uskomaton.”

    Hagerty kertoi, että hintalasku on tuonut enemmän myyntiä yksityisille markkinoille ostajien ja myyjien välillä huutokauppojen sijasta. Myyjät, joilla on erinomaisia autoja

    “Tällä tavalla kenenkään ei tarvitse tuntea olevansa hämmentynyt”, Hagerty sanoi. “Meillä on yllättävän suuri määrä yksityistä myyntiä. Joskus autoja myydään markkinoilla ja myydään muutamassa tunnissa ja suljettuna päivän päätteeksi.”

    Samaan aikaan uudemmat superautojen huutokaupat ovat nousevia. Alkaen 1980 -luvulta, 1990- ja 2000 -luvulta, Millennials ja Zers tarjoavat harvinaisten autojen hinnasta. He pitävät myös edullisemmista ja käytännöllisemmistä autoista. Sen sijaan, että 10 miljoonan dollarin 1962 Ferrari 250 GT SWB Berlinetta on lukittu yksityiseen autotalliin, uusi rotu haluaa, että 1980-luvun jälkeinen Porsche, BMW ja myöhemmin malli Ferraris, josta he voivat nauttia päivittäin, joutumatta korjaamaan sitä säännöllisesti.

    Edullinen ulkopuolisten lisäksi nuoret keräilijät maksavat superautoista (etenkin harvinaisista ja erittäin erityisistä pakanallisista, Bugattisista ja Rufsista, saksalaisesta botique -rakentajasta). Vuoden 1989 RUF CTR “Yellow Bird”, joka myytiin maaliskuussa, Gooding & Co myytiin Amelia Islandilla. Ennätyksellinen 6 miljoonaa dollaria.

    Kaksi vuotta sitten Pebblesissä myytyjen autojen keskimääräinen mallivuosi oli 1964. Tämä vuosi on 1974, ja se aliarvioi edelleen autojen baarikellojen jakautumista 1950- ja 1980- ja 1990 -luvuilta.

    Hagertyn mukaan Hyundai-superautojen myynti (määritelty vuonna 1975 tai uudemmaksi) voi olla suurempi kuin Monterreyssa ns. Enzo-Ers-aikakausi Ferrari (ennen vuotta 1988).

    Jotkut asiantuntijat jopa ovat huolissaan siitä, että moderni superautokenttä on ollut liiallinen ja spekulatiivinen. Aivan kuten osakemarkkinoilla käytävä vauhti, vähittäissijoittajat ottavat perusedellytyksen, jonka muut ostavat enemmän, ja nykyaikaiset superautot näyttävät nousevan erottelematta.

    “Jos kaikki tämä voidaan laskea vain jotain herkullisempaa, kokoelmasta tulee erittäin matala”, Kidston sanoi. “En usko, että kokoelman pitäisi hallita sijoittamalla. Sinun tulisi kiinnittää erityistä huomiota ostamiesi tavaroiden taloudellisiin vaikutuksiin. Mutta sen ei pitäisi olla kaikki ja lopulta kaikkea. Muuten se on kuin Bitcoin.”

    Tässä on Hagerty toimittama Monterey Auto -viikko:

    1,1961 Ferrari 250 GT SWB California Spider Race

    Gooding & Co. myytävänä, arvioidaan ylittävän 20 miljoonaa dollaria

    Vuoden 1961 Ferrari 250 GT SWB Kalifornian hämähäkkikilpailu huutokaupattiin Montereyn autoviikolla.

    Mathieu Heurtault | Kirjoittanut Gooding & Co.

    2.1993 Ferrari F40 LM

    RM Sotheby’sin myytäväksi arviolta 8,5 miljoonaa dollaria – 9,5 miljoonaa dollaria

    Vuoden 1993 Ferrari F40 LM huutokaupattiin Monterreyn autoviikolla.

    Kirjoittanut RM Sotheby

    3. (Bundle) 1973 Ferrari 365 GTB/4 Daytona -kilpailu

    Gooding & Co. myytävänä, arvioidaan olevan 8 miljoonaa dollaria 10 miljoonaan dollariin

    Vuoden 1973 Ferrari 365 GTB/4 Daytona huutokaupattiin Monterreyn autoviikolla.

    Mathieu Heurtault | Kirjoittanut Gooding & Co.

    3. (Bundle) 1961 Ferrari 250 GT SWB Kalifornian hämähäkki

    Gooding & Co. myytävänä, arvioidaan olevan 8 miljoonaa dollaria 10 miljoonaan dollariin

    Vuoden 1961 Ferrari 250 GT SWB Kalifornian hämähäkki huutokaupattiin Monterreyn autoviikolla.

    Mathieu Heurtault | Kirjoittanut Gooding & Co.

    4. 1957 Ferrari 250 GT LWB Kalifornian hämähäkkiprototyyppi

    Gooding & Co. myytävänä, arvioidaan olevan 7,5 miljoonaa dollaria 9 miljoonaan dollariin

    Vuoden 1957 Ferrari 250 GT LWB Kalifornian Spider Alkuperäinen prototipo huutokaupattiin Monterreyn autoviikolla.

    Mathieu Heurtault | Kirjoittanut Gooding & Co.

    5. 2020 Bugatti Dito

    Bonhamsin myytävänä arviolta 7 miljoonaa dollaria 9 miljoonaan dollariin

    Huutokaupat järjestettiin vuoden 2020 Bugatti Divo -tapahtumassa Monterrey Auto -viikolla.

    Bonhams

    Follow on Google News Follow on Flipboard
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Previous ArticleIntian nouseva keskiluokka lisää keskitason vieraanvaraisuutta
    Next Article Mahdolliset Fed -tuolin valinta David Zervos Jefferies Backin aggressiivisista korkojen leikkauksista
    Thomas
    • Website

    Related Posts

    Teslan kysyntä on keskipisteessä, kun Trump johtaa GM: tä, Fordin poistumaan sähköajoneuvoista

    October 15, 2025

    Waymo aikoo käynnistää ensimmäisen eurooppalaisen robotaxis -markkinat Lontoossa

    October 15, 2025

    STELLANTIS ilmoittaa 13 miljardin dollarin Yhdysvaltain sijoitussuunnitelmasta

    October 14, 2025
    Add A Comment
    Leave A Reply Cancel Reply

    Latest Posts

    Ison-Britannian BKT elokuussa 2025

    Tekoälyn megaprojektit herättävät hälytystä joillakin Euroopan kuivimmilla alueilla

    Kristi Noemin lentokentän sulkemisvideo saattaa rikkoa Hatch Act: Cantwellia

    Wells Fargo, Pfizerin toimitusjohtajat varoittavat, että Yhdysvallat voi hävitä Kiinalle ilman innovaatioita

    Trending Posts
    Recent
    • Ison-Britannian BKT elokuussa 2025
    • Tekoälyn megaprojektit herättävät hälytystä joillakin Euroopan kuivimmilla alueilla
    • Kristi Noemin lentokentän sulkemisvideo saattaa rikkoa Hatch Act: Cantwellia
    • Wells Fargo, Pfizerin toimitusjohtajat varoittavat, että Yhdysvallat voi hävitä Kiinalle ilman innovaatioita
    • United Airlines (UAL) vuoden 2025 kolmannen neljänneksen tulos

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.