
Myyjä Ma Hui kertoi Pekingin käytetyillä automarkkinoilla, että hän on huolissaan siitä, että Kiinan sähköajoneuvoteollisuus on vaikeuksissa.
Sähköautojen valmistajat, joita johtavat maan markkinajohtaja Byd, ovat kärsineet mustelmista hinnasotoista, turhautuneita tuotemerkkien ja myyjien, kuten MA: n, voittoihin.
“Me kaikki menetimme rahaa viime vuonna”, Ma sanoi käytettyistä auton myyjistä hänen markkinoillaan. “On liian monia yrityksiä, jotka ovat tehneet liian monia uusia energiaautoja.”
BYD -jälleenmyyjä Pekingissä 4. kesäkuuta 2025.
CNBC
Kiinan kauppakumppanit syyttävät usein maata globaalien markkinoiden tulvasta halpojen kiinalaisten sähköajoneuvojen kanssa. Nykyään Kiinasta löytyy samanlaisia väitteitä, jotka herättävät huolenaiheita teollisuuden taloudellisesta painostuksesta.
Esimerkiksi People Daily Daily -lehden virallinen kommunistinen asia julkaisi maanantaina kommentin, jonka otsikko on “Autoteollisuuden hintasota”, eikä tulevaisuutta ole. “
“Häiriöttömä” hintasota “puristaa voitot koko ketjussa, mikä vaikuttaa koko ekosysteemiin ja riskitä työntekijöiden tulojen laskua”, paperi varoittaa. “Pitkällä aikavälillä tämä” kilpailu “-kilpailu on kestämätön.”
BYD on ollut kuumin sen jälkeen, kun monet mallit ilmoittivat hinnanalennuksen toukokuun lopulla. Jotkut näistä alennuksista ovat jopa 34%. Sen halvin auto on lokin mini -viistoperä, jonka hinta on nyt vain 10 000 dollaria tai noin 7700 dollaria.
Kova hinta-sota on varoittanut korkean profiilin autojen johtajia-suurkaupungin päällikkö on kutsunut teollisuutta “epäterveelliseksi”.
Haastattelussa Kiinan tiedotusvälineiden Nina Finance -haastattelussa 23. toukokuuta suurkaupungin presidentti Wei Jianjunilla on samankaltaisuuksia Kiinan Moorbon Real Estate -sektorin ja sen nyt vanhentuneen julisteen lapsen, kehittäjän Evrgranden kanssa.
“Autoteollisuudessa on jo” Everland-tyyppinen “kriisi”, hän sanoi. “Se ei ole vielä räjähtänyt.”
Hallituksen tukemassa teollisuusryhmässä kehotettiin myös yrityksiä olemaan “tyhjentämättä” ajoneuvoja tuotantokustannusten alapuolella. Kiinan autovalmistajien yhdistys teki lausunnossaan naamioituneen luiskun BYD: ssä.
“Autonvalmistaja johti massiiviseen hintaleikkaukseen, ja monet yritykset seurasivat esimerkkiä, aiheuttaen uuden” hintasota “-paniikin”, ryhmä sanoi.
BYD hylkäsi Wein kommentit hälyttävänä ja sanoi olevansa melko kilpailukykyinen Caamin kritiikin kanssa.
BYD Seagull Mini -lipputoimisto oli esillä Pekingin jälleenmyyjällä 6. kesäkuuta 2025.
CNBC
Pekingin käytettyjen automarkkinoiden myyjät kertoivat CNBC: lle lisäpaineen keskellä, että ”nolla-kilometrien käytetyt autot” -ilmiö on suunniteltu auttamaan autovalmistajia ja jälleenmyyjiä laajentamaan myyntiä. Kun auto on rekisteröity, päällystetty, se merkitään sitten myytäväksi, mutta ei koskaan ajaa.
Äiti kertoi olevansa huolissaan siitä, missä kova kilpailu oli. Hän kertoi CNBC: lle nähneensä kovan kilpailun vaikutuksen jo ujoihin kuluttajiin.
“Kun hinnat laskevat, monet ostajat voivat odottaa”, hän sanoi.