Close Menu
    What's Hot

    United Airlinesin toimitusjohtaja varoittaa pitkästä sulkemisesta

    S&P:n mukaan yritysten tariffikustannukset nousevat tänä vuonna 1,2 biljoonaan dollariin, ja kuluttajat ovat vastuussa

    Uber tarjoaa lisää keikkatöitä yhdysvaltalaisille kuljettajille, mukaan lukien tekoälytietojen merkitseminen

    Facebook X (Twitter) Instagram
    • About Us
    • Privacy Policy
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Laina Oppaasi
    • Home
    • Matkustelu
    • Talous
    • Auto
    • Uutiset
    • Euroopassa
    Laina Oppaasi
    Home » Kiinan tiukka ote harvinaisilla maamyytä osoittaa vähän merkkejä heikentymisestä
    Yleisiä uutisia

    Kiinan tiukka ote harvinaisilla maamyytä osoittaa vähän merkkejä heikentymisestä

    ThomasBy ThomasJune 13, 2025No Comments5 Mins Read
    Share Facebook Twitter Pinterest Telegram LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Follow Us
    Google News Flipboard
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email Copy Link

    Kaivostyöntekijöitä nähdään Bayan Obo -kaivoksessa, joka sisältää harvinaisia ​​maametallimineraaleja, Sisä Mongoliassa, Kiinassa 16. heinäkuuta 2011.

    Stringer | Reuters

    Kiinan määräävä asema globaalista harvinaisten maametallien toimitusketjusta ei vähene helposti, vaikka Peking päättää hyväksyä lisää vientilisenssejä Euroopan ja Yhdysvaltojen kanssa

    Kolme Shenzhen-listalla olevaa kiinalaista yritystä kertoi tässä kuussa, että Peking hyväksyi harvinaisten maametallien magneettien viennin-autojen, puolustuksen, puolijohteiden ja muiden teollisuustuotteiden kriittiset metallit. Mutta toinen yritys, Baotou Inst Magneettiset uudet materiaalit, sanoi viime kuussa vientilisenssejä voidaan käyttää vain yhteen lähetykseen.

    Euroopassa autoteollisuusryhmät ovat sanoneet, että magneettien ja raskaiden harvinaisten maametallien tapauksessa Kiinan pitkäaikaiset vientilisenssit olivat voimassa vain korkeintaan kuusi kuukautta.

    Harvinaisten maametallien hankintaan monipuolistaminen on todennäköisesti “erittäin vaikeaa”, ja parhaimmillaan rajoitettu pitkäaikainen ratkaisu Rico Lumanin, Alankomaiden pankkien kuljetus- ja logistiikan ekonomistien Rico Lumanin tiistaina.

    Kiina on kriittisen mineraalien toimitusketjun kiistaton johtaja, joka tuottaa noin 60% maailman harvinaisten maametallien tarjonnasta ja käsittelee lähes 90%, mikä tarkoittaa, että se tuo näitä materiaaleja muista maista ja puhdistaa niitä.

    “Eurooppa ei tällä hetkellä tuota harvinaisia ​​maamarkkiä, ja Yhdysvallat on vasta äskettäin aloittanut Neodymiumin ja Praseodymiumin pienimuotoisen tuotannon. Molemmilla alueilla on kuitenkin vain murto-osa globaaleista varannoista, mikä rajoittaa niiden kykyä skaalata”, Luman sanoi.

    Eurooppalaiset autovalmistajat ja Yhdysvaltain korkean teknologian yritykset Kiinassa ovat pysäyttäneet tuotannon tai varoittaneet kesällä olevasta pulasta.

    Kiina ilmoitti vientivalvontaan seitsemästä harvinaisesta maasta huhtikuun alussa, kun viimeisen kahden vuoden aikana tiukempien rajoitusten joukossa oli laaja kriittisiä mineraaleja. Washington oli odottanut huhtikuun valvontaa, kun Yhdysvallat ja Kiina suostuivat 90 päivän tariffin palautukseen toukokuun puolivälissä. Tämän viikon Lontoon kaupankäynnin jälkeen Yhdysvaltain virkamiehet ilmoittivat, että Peking sallii pian harvinaisemman maametallien viennin.

    Kiina on hyväksynyt “tietyn määrän” harvinaisten maametallien ja niihin liittyvien esineiden vientiluvat, kauppaministeriön tiedottaja sanoi torstaina ja lisäsi, että Kiina jatkaa tutkimuksen ja hyväksynnän lisäämistä tällaisiin lisenssihakemuksiin.

    Tämän ei ole vielä parannettava liiketoimintaolosuhteita.

    Yhtiön logo sijaitsee Solvay SA: n pääkonttorin päällä Brysselissä, Belgiassa, maanantaina 7. lokakuuta 2013.

    Bloomberg | Bloomberg | Getty -kuvat

    Markkinat ovat edelleen “epävakaita” jopa Yhdysvaltojen ja Kiinan kaupan neuvottelujen jälkeen Lontoossa, sanoi Belgian Chemicals Group Solvayn toimitusjohtaja Philippe Kehren, joka ylläpitää suurinta harvinaisten maametallikäsittelylaitoksia Kiinan ulkopuolella La Rochelle, Ranskassa.

    Vastauksena tähän ennakoimattomuuteen hän sanoi, että yritys käyttää kierrätettyä materiaalia ja tutkii hankintavaihtoehtoja Kiinalle.

    “Näin sopeudumme nykyiseen, arvaamattomaan tilanteeseen ja mielestäni tämän tyyppisten olosuhteiden paras lieventäminen on todellakin tekniikan hallitseminen”, Kehren sanoi. Solvayn tavoitteena on toimittaa 30% Euroopan jalostetusta harvinaisesta maametallista pysyvien magneettien kysyntään vuoteen 2030 mennessä.

    Puolivälinen palautus

    Peking pitää todennäköisesti rajoituksiaan harvinaisten maametallien suhteen estääkseen Washingtonia räjäyttämästä rajoituksia Kiinaan korkean teknologian vientiin, sanoi entinen Valkoisen talon vanhempien tiedustelupalvelun virkamies Dennis Wilder.

    “Jos uusi vientivalvonta [against China] Toteutetaan, Kiina voi vetää takaisin harvinaisesta maametallista “, sanoi Wilder.

    Työntekijät, jotka kuljettavat maaperää, joka sisältää harvinaisia ​​maametallien elementtejä vientiä varten Lianyungangin satamassa, Jiangsun maakunnassa, Kiinassa, 31. lokakuuta 2010.

    Stringer | Reuters

    Riskikonsultointi Teneon toimitusjohtaja Gabriel Wildau toisti näkemyksen ja varoitti, että vaikka Pekingillä oli halukkuus lievittää harvinaisten maametallien vientiä, “tarjonnan katkaisut ovat jatkuvasti läsnä”.

    Peking on tehnyt lisensointijärjestelmästä “pysyvän” huolimatta käsityksistä, että se oli “kostotoimenpiteitä” tit-for-tat-kärjistymisen keskellä Yhdysvaltojen kanssa, Wildau totesi. Se antaisi Kiinan estää yhdysvaltalaisten yritysten kriittisen mineraalin varastoinnin ja varmistaa, että sen neuvotteluvaikutus on edelleen vähäistä, hän lisäsi.

    Rakenteellinen muutos

    “Yrityksillä ei ole nyt muuta vaihtoehtoa sijoittaa ja kehittää vaihtoehtoisia lähteitä, korvikkeita ja uudelleen vientiä koskevia ratkaisuja, jotka suojaavat Kiinan tarjonnan menetyksen riskiä”, sanoi BCA Researchin varatoimitusjohtaja Matt Gertken.

    Se on helpompaa sanoa kuin tehdä, koska Kiina on rakentanut hallinnan valtavia määriä maailmanlaajuisia toimitusketjuja. Esimerkiksi akkuissa Kiina on louhinut 68% tarvittavasta grafiitista, hienostunut 60% maailman litiumista ja 72% maailmanlaajuisesti käytetystä koboltista, Yhdysvaltain kongressin raportin mukaan viitaten vuodelta 2019.

    Useat autovalmistajat, mukaan lukien General Motors ja BMW ja suuret toimittajat, on kehitetty sähköajoneuvoja, joissa on merkkejä globaalien yritysten haasteena kiinalaisten harvinaisten maametallien tarvikkeista, joilla on vähän tai ei harvinaisia ​​maamyyntiä. Harva on onnistunut mittaamaan tuotannon tasoille, jotka voisivat vähentää kustannuksia.

    Logo BMW AG -esittelyhuoneen ulkopuolella Madridissa, Espanjassa, perjantaina 28. maaliskuuta 2025.

    Bloomberg | Bloomberg | Getty -kuvat

    Autonvalmistajien on “käytettävä kahta ekosysteemiä: yksi yksinomaan Kiinassa Kiinassa ja toinen Kiinan ulkopuolella”, sanoi Kiinan autoteollisuuden riippumaton analyytikko Lei Xing.

    Almonty Industriesin toimitusjohtaja Lewis Black sanoi erikseen “huomattavasti aikaa” löytää vaihtoehtoja Kiinan harvinaisten maametallien toimittamiselle.

    Puhuessaan CNBC: n “Squawk Box Asia” -tapahtumassa perjantaina Black sanoi, että Kiina on suojannut markkinaosuuttaan nostamalla hintoja tasolle, jolla muiden maiden yritykset poistuivat liiketoiminnasta ja sijoittajia ei kannustettu pääoman kaatokseen.

    Viime vuoden lopulla Kiina lisäsi siviilikäyttötuotteiden vientiä koskevia rajoituksia, joiden katsotaan todennäköisesti olevan sotilaallista käyttöä. Sääntöjä ei rajoita maantieteellistä sijaintia, mikä tarkoittaa, että ne voisivat kattaa minkä tahansa kiinalaisen kaupan ulkomaisen yksikön tai yksilön kanssa, huomautti lakiasiaintoimisto Morrison Foerster.

    Helmikuussa Kiina ilmoitti sitten vientivalvontaan viidestä kriittisestä mineraalista, mukaan lukien volframi, erittäin kova metalli, jota käytetään tarkkuustyökaluihin, aseisiin ja puolijohdetuotantoon. Maa hallitsee 80% volframin toimitusketjusta.

    Yhdysvallat nostaa jonkin verran hallintaa Kiinassa, sanoo FMR USTR -neuvottelija

    Viime viikolla eurooppalainen yritys, joka tarvitsee volframi -jauhetta, joka on suljettu viikon ajan, sanoi EQ Resources -yrityksen toimitusjohtaja Oliver Kleinhempel, jonka mukaan se on yksi kahdesta parhaasta volframin kierrätysyrityksestä.

    Hän varoitti “täydellisestä rakenteellisesta muutoksesta”, jos volframia kuluttavat länsimaiset yritykset pakotetaan sulkemaan, kannustaen kiinalaisia ​​ikätovereitaan ottamaan kyseisen markkinaosuuden.

    Almonty Industries pyrkii avaamaan suuren volframikaivoksen tänä vuonna Etelä -Koreassa, mutta yritys odottaa metallin tarjonnan vain tyydyttämään Yhdysvaltojen, EU: n ja Etelä -Korean puolustustarpeet.

    “Tämä tapahtui aina, se oli väistämätöntä, se ei ollut jotain, joka sai ketään yllätyksenä ennen kuin se tapahtui, ja sitten kaikki[‘s question] oli: “Mitä me teemme?” “Black sanoi. Hän sanoi toivovansa, että yrityksen volframilaboratorio voi edistyä seuraavien kahden vuoden aikana palauttamalla enemmän metallia tuotannossa hukkaan hukkaan hukkaan.

    Follow on Google News Follow on Flipboard
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Previous ArticleEuroopan komission jäsen Maria L Albuquerque kannattaa säästöihin sijoittamista riskillä
    Next Article Maailman johtajat reagoivat Israelin lakkoihin Iranissa
    Thomas
    • Website

    Related Posts

    Sveitsi leikkaa BKT-ennustetta, koska Trumpin tullit painavat taloutta

    October 16, 2025

    Mahdollisuus AI-korjaukseen on melko suuri

    October 16, 2025

    Nestlen 3Q-tulot; ilmoittaa 16 000 työpaikan irtisanomisesta

    October 16, 2025
    Add A Comment
    Leave A Reply Cancel Reply

    Latest Posts

    United Airlinesin toimitusjohtaja varoittaa pitkästä sulkemisesta

    S&P:n mukaan yritysten tariffikustannukset nousevat tänä vuonna 1,2 biljoonaan dollariin, ja kuluttajat ovat vastuussa

    Uber tarjoaa lisää keikkatöitä yhdysvaltalaisille kuljettajille, mukaan lukien tekoälytietojen merkitseminen

    Lentomatkailu voisi olla katalysaattori sulkemiseen, sanoo TD Cowenin Tom Fitzgerald.

    Trending Posts
    Recent
    • United Airlinesin toimitusjohtaja varoittaa pitkästä sulkemisesta
    • S&P:n mukaan yritysten tariffikustannukset nousevat tänä vuonna 1,2 biljoonaan dollariin, ja kuluttajat ovat vastuussa
    • Uber tarjoaa lisää keikkatöitä yhdysvaltalaisille kuljettajille, mukaan lukien tekoälytietojen merkitseminen
    • Lentomatkailu voisi olla katalysaattori sulkemiseen, sanoo TD Cowenin Tom Fitzgerald.
    • Sveitsi leikkaa BKT-ennustetta, koska Trumpin tullit painavat taloutta

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.