Close Menu
    What's Hot

    Benioff SF Force Review -johtaja Ron Conway eroaa Salesforce Foundationista

    Yhdysvaltain budjettialijäämä pienempi vuonna 2025; tariffit, velkojen maksut sekä rekisterissä

    United Airlinesin toimitusjohtaja varoittaa pitkästä sulkemisesta

    Facebook X (Twitter) Instagram
    • About Us
    • Privacy Policy
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Laina Oppaasi
    • Home
    • Matkustelu
    • Talous
    • Auto
    • Uutiset
    • Euroopassa
    Laina Oppaasi
    Home » Kiina lähestyy WTO:ta, mutta analyytikot sanovat, että Pekingin ja EU:n väliset tullit eivät todennäköisesti mene “liian pitkälle”
    Yleisiä uutisia

    Kiina lähestyy WTO:ta, mutta analyytikot sanovat, että Pekingin ja EU:n väliset tullit eivät todennäköisesti mene “liian pitkälle”

    ThomasBy ThomasNovember 5, 2024No Comments2 Mins Read
    Share Facebook Twitter Pinterest Telegram LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Follow Us
    Google News Flipboard
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email Copy Link

    Työntekijät, jotka valmistavat puhtaita sähköajoneuvoja Volkswagenin (Anhui) korjaamolla Hefeissä, Kiinassa, 25.9.2024.

    Cfoto | Future Publishing | Getty Images

    Peking välttää kiistansa kärjistymisen Euroopan unionin kanssa sähköajoneuvojensa tariffeista, alan tarkkailijat sanoivat päivää sen jälkeen, kun Kiina oli jälleen lähestynyt Maailman kauppajärjestöä ratkaisun saamiseksi.

    Kiinan kauppaministeriö ilmoitti maanantaina, että se on jättänyt WTO:lle lisävalituksen EU:n sähköautoille asettamista tulleista, koska kahdenväliset neuvottelut eivät ole vielä johtaneet läpimurtoon.

    Toimenpide on “varoituslaukaus Eurooppaa vastaan ​​osoittaakseen sen [China] on vahva, mutta ei mene liian pitkälle”, Kiinan markkinatutkimuksen toimitusjohtaja Shaun Rein sanoi CNBC:lle, joka odottaa Kiinan vastauksen olevan “mitattu”, kun se etsii tiiviimpiä taloudellisia suhteita Euroopan kanssa lisääntyvien jännitteiden keskellä Yhdysvaltojen kanssa.

    Tullien voimaantulon jälkeen viime keskiviikkona molemmat osapuolet ovat tutkineet mahdollisuutta asettaa kiinalaisten autonvalmistajien vähimmäishintasitoumuksia vaihtoehtona tariffeille. EU:n osuuden Kiinan sähköautojen viennistä vuonna 2023 kerrotaan olevan yli 40 prosenttia.

    Kiina tekee parhaansa ja tekee kaikkensa löytääkseen keskitien EU:n kanssa, sanoi konsulttiyhtiö Enhance Internationalin toimitusjohtaja Sam Radwan.

    Hän sanoi, että on epätodennäköistä, että Kiinan ja EU:n välinen kiista kärjistyisi Washingtonin ja Pekingin välisen kiistan tasolle – Yhdysvallat on ilmoittanut 100-prosenttisista tulleista kiinalaisille sähköautoille – ja totesi EU:n vahvan riippuvuuden Kiinasta sähköautojen arvoketjussaan.

    EU on nostanut kiinalaisten sähköautojen tullit peräti 45,3 prosenttiin vuoden kestäneen tutkimuksen jälkeen. Toimenpiteet olivat saaneet Pekingin kohdistamaan Euroopan viennin, kuten sianlihan, maitotuotteet ja konjakkituotteet.

    Kiinan sähköautojen valmistajat nielevät tariffikustannukset lyhyellä aikavälillä, koska heillä

    Kiina “etsii kaikkia mahdollisia keinoja painostaa EU:ta alentamaan tulleja”, Macquarie Capitalin China Autosin johtaja Eugene Hsiao sanoi. “Jos alhaisemmasta tariffista sovitaan, tämä voi vaikuttaa siihen, kuinka paljon kiinalaiset sähköautojen valmistajat investoivat paikalliseen tuotantoon EU:ssa.”

    Reuters raportoi viime viikolla, että Kiina oli pyytänyt autonvalmistajiaan lopettamaan suuret investointisuunnitelmat, kuten tehtaiden rakentaminen Euroopan maihin, jotka tukivat tulleja. Raportin mukaan autovalmistajia “kannustettiin” investoimaan maihin, jotka äänestivät tulleja vastaan.

    EU-maat, kuten Ranska, Puola ja Italia, tukivat tulleja lokakuussa pidetyssä äänestyksessä. Viisi jäsenmaata, mukaan lukien Saksa, EU:n suurin talous ja suurin autonvalmistaja, vastusti tulleja äänestyksessä.

    Kiinan kauppaministeri Wang Wentao kehotti Ranskaa “ottamaan aktiivisen roolin” EU:n työntämiseksi kohti ratkaisua, joka on hyväksyttävä sekä Euroopan että Kiinan sähköajoneuvoteollisuudelle, Wangin sunnuntain Ranskan nuoren kauppaministerin Sophie Primasin kanssa pidetyn kokouksen virallisen lausunnon mukaan. .

    Primas kertoi Wangille, että EU jatkaisi kauppaa Kiinan kanssa, mutta ei “peru painostukseen olennaisissa kohdissa”.

    Follow on Google News Follow on Flipboard
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Previous ArticlePysy kiinni fossiilisten polttoaineiden autokiellosta, EU:n tuleva liikennepäällikkö sanoo
    Next Article Miksi Toyota- ja Honda-autoilla on niin korkeat jälleenmyyntiarvot?
    Thomas
    • Website

    Related Posts

    Sveitsi leikkaa BKT-ennustetta, koska Trumpin tullit painavat taloutta

    October 16, 2025

    Mahdollisuus AI-korjaukseen on melko suuri

    October 16, 2025

    Nestlen 3Q-tulot; ilmoittaa 16 000 työpaikan irtisanomisesta

    October 16, 2025
    Add A Comment
    Leave A Reply Cancel Reply

    Latest Posts

    Benioff SF Force Review -johtaja Ron Conway eroaa Salesforce Foundationista

    Yhdysvaltain budjettialijäämä pienempi vuonna 2025; tariffit, velkojen maksut sekä rekisterissä

    United Airlinesin toimitusjohtaja varoittaa pitkästä sulkemisesta

    S&P:n mukaan yritysten tariffikustannukset nousevat tänä vuonna 1,2 biljoonaan dollariin, ja kuluttajat ovat vastuussa

    Trending Posts
    Recent
    • Benioff SF Force Review -johtaja Ron Conway eroaa Salesforce Foundationista
    • Yhdysvaltain budjettialijäämä pienempi vuonna 2025; tariffit, velkojen maksut sekä rekisterissä
    • United Airlinesin toimitusjohtaja varoittaa pitkästä sulkemisesta
    • S&P:n mukaan yritysten tariffikustannukset nousevat tänä vuonna 1,2 biljoonaan dollariin, ja kuluttajat ovat vastuussa
    • Uber tarjoaa lisää keikkatöitä yhdysvaltalaisille kuljettajille, mukaan lukien tekoälytietojen merkitseminen

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.