Close Menu
    What's Hot

    United Airlinesin toimitusjohtaja varoittaa pitkästä sulkemisesta

    S&P:n mukaan yritysten tariffikustannukset nousevat tänä vuonna 1,2 biljoonaan dollariin, ja kuluttajat ovat vastuussa

    Uber tarjoaa lisää keikkatöitä yhdysvaltalaisille kuljettajille, mukaan lukien tekoälytietojen merkitseminen

    Facebook X (Twitter) Instagram
    • About Us
    • Privacy Policy
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Laina Oppaasi
    • Home
    • Matkustelu
    • Talous
    • Auto
    • Uutiset
    • Euroopassa
    Laina Oppaasi
    Home » Ketkä ovat EU: n tärkeimmät rauta- ja teräskaupan kumppanit?
    Euroopassa

    Ketkä ovat EU: n tärkeimmät rauta- ja teräskaupan kumppanit?

    ThomasBy ThomasMarch 21, 2025No Comments2 Mins Read
    Share Facebook Twitter Pinterest Telegram LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Follow Us
    Google News Flipboard
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email Copy Link

    Turkki ja Yhdysvallat ovat suurimpia vientikumppaneita.

    MAINOS

    Vuonna 2024 EU vienti rauta- ja teräs- ja niihin liittyviä esineitä, joiden arvo oli 77,8 miljardia euroa ja toi 73,1 miljardia euroa.

    Viimeisimpien Eurostat -tietojen mukaan tämä johti 4,7 miljardin euron kaupan ylijäämään.

    Verrattuna vuoteen 2019, vienti nousi 15,2% ja tuonti kasvoi 23,7%.

    Näistä rahallisista lisääntymistä huolimatta viennin fyysinen paino laski 17,3%ja tuonti laski 1,6%.

    Tämä osoittaa “, että arvon nousu johtui pääasiassa hintojen noususta”, Eurostatin mukaan.

    Turkki oli yksi tärkeimmistä kumppaneista sekä vientiä että tuontia vuonna 2024 rautaa ja terästä.

    Maa miehitti ensimmäisen sijan viennissä yhteensä 6,2 miljardilla eurolla ja kolmannella sijalla tuonnissa 3,5 miljardilla eurolla.

    Yhdysvallat oli toiseksi suurin vientikumppani, jossa oli 5,4 miljardin euron arvoinen rauta ja teräs, jota seurasi Yhdistynyt kuningaskunta, Sveitsi ja Meksiko.

    Vuosina 2019–2024 raudan ja teräksen vienti Meksikoon kasvoi 54,1% ja Yhdysvaltoihin 51,1%, kun taas Intiasta tuonti nousi 89,2% ja Etelä -Koreasta 43,0%.

    Intia oli raudan ja teräksen tärkein tuoja 3,9 miljardia euroa. Etelä -Korea seurasi 3,6 miljardia euroa, Kiina 3,5 miljardilla eurolla ja Yhdistyneessä kuningaskunnassa 3,2 miljardilla eurolla.

    Mitkä ovat EU: n teräksen tuonnin suunnitelmat?

    Euroopan komissio on ilmoittanut aikovansa tiukentaa tuontikiintiöitä vähentämään tuloja vielä 15 prosentilla huhtikuusta.

    Tämän toiminnan tarkoituksena on estää halvan teräksen virta Euroopan markkinoille Yhdysvaltojen asettamien uusien tariffien seurauksena.

    Eurooppalaiset terästuottajat – jo kamppailevat korkean energian hintojen ja Aasian ja muiden alueiden kilpailun kanssa – ovat varoittaneet, että EU: sta voisi tulla Yhdysvaltain markkinoilta ohjattavien halpojen teräksen polkumyyntipaikko, mikä mahdollisesti uhkaa eurooppalaisia ​​terästehtoja.

    “Muutaman vuoden aikana globaalit ylimääräiset kaapit-etenkin Aasiassa-ovat saavuttaneet kasvien tilauskirjat kovasti”, komission varapuheenjohtaja Stéphane Séjourné sanoi ottaessaan käyttöön teräs- ja metallialan toimintasuunnitelmaa.

    “Tämä on prioriteetti numero yksi: Meidän on suojattava SteelWorksimme epäreilulta ulkomaiselta kilpailulta – mistä tahansa se voi tulla”, Séjourné lisäsi.

    Videoeditori Mert Can Yilmaz

    Follow on Google News Follow on Flipboard
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Previous ArticleLontoon Heathrow’n lentokenttä sulkeutuu lähistöllä ‘katastrofaalisen’ tulipalon jälkeen, mikä kehottaa matkakaavaa
    Next Article Chicagon Fed -presidentti Goolsbee näkee koronleikkaukset inflaatiorauhasen mukaan
    Thomas
    • Website

    Related Posts

    Puolustusala tehostaa edunvalvontatoimia EU: n parlamentissa, uudet tiedot osoittavat

    June 24, 2025

    Ukrainan toimittaja vapautettu Venäjän pidätyksestä miehitetyssä Krimissä

    June 24, 2025

    Onko Yhdysvaltain iskut “hävittäneet” Iranin kolme pääasiallista ydinlaitosta, kuten Trump väittää?

    June 24, 2025
    Add A Comment
    Leave A Reply Cancel Reply

    Latest Posts

    United Airlinesin toimitusjohtaja varoittaa pitkästä sulkemisesta

    S&P:n mukaan yritysten tariffikustannukset nousevat tänä vuonna 1,2 biljoonaan dollariin, ja kuluttajat ovat vastuussa

    Uber tarjoaa lisää keikkatöitä yhdysvaltalaisille kuljettajille, mukaan lukien tekoälytietojen merkitseminen

    Lentomatkailu voisi olla katalysaattori sulkemiseen, sanoo TD Cowenin Tom Fitzgerald.

    Trending Posts
    Recent
    • United Airlinesin toimitusjohtaja varoittaa pitkästä sulkemisesta
    • S&P:n mukaan yritysten tariffikustannukset nousevat tänä vuonna 1,2 biljoonaan dollariin, ja kuluttajat ovat vastuussa
    • Uber tarjoaa lisää keikkatöitä yhdysvaltalaisille kuljettajille, mukaan lukien tekoälytietojen merkitseminen
    • Lentomatkailu voisi olla katalysaattori sulkemiseen, sanoo TD Cowenin Tom Fitzgerald.
    • Sveitsi leikkaa BKT-ennustetta, koska Trumpin tullit painavat taloutta

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.