Tuleva lippulaskuri JFK: n uudessa terminaalissa 1.
Leslie Josephs/CNBC
Se on kaukana valmis, mutta uusi, 9,5 miljardin dollarin terminaali 1 John F. Kennedyn kansainvälisellä lentokentällä on muodostumassa. Sen ensimmäinen vaihe on tarkoitus avata vuoden 2016 puolivälissä.
Se korvaa nykyisen päätelaitteen, joka avattiin vuonna 1998.
Terminaali, joka on JFK: n suurin, on nyt Weathertight. Käämitys matkatavaroiden kuljetinhihnarakenteet on asennettu, ja voit tehdä tulevia lippulaskureita, joissa asiakkaat, jotka lentävät lentoliikenteen harjoittajia, kuten Turkish Airlines, Air Uusi -Seelanti, Etihad Airways, Air China, Taiwanin China Airlines ja muut asettavat matkalaukunsa ja näyttävät passinsa lippuja.
JFK: n uusi terminaali 1 rakenteilla.
Leslie Josephs/CNBC
Terminaali – asetettu suunnilleen kahden uuden Laguardian lentokenttäterminaalin kokoiseksi, jotka avattiin viimeisen vuosikymmenen aikana yhdistettynä – on omistettu yksinomaan kansainvälisille matkustajille, jotka kehittäjien mukaan on avainasemassa.
“Aivan ensimmäisestä kynästä paperiin … meillä oli mielessä kansainvälinen asiakas”, Jennifer Aument, uuden terminaalien toimitusjohtaja, projekti kehittää yritys, kertoi lentokentällä viime kuussa pidetyssä lehdistötilaisuudessa.
Uusi matkatavaroiden kuljetusjärjestelmä JFK: n uudessa terminaalissa 1.
Leslie Josephs/CNBC
CNBC ja muut tiedotusvälineet saivat tarkastelun rakennusten edistymiseen, jota johti AUMENT, heinäkuun alussa osana sitä, mitä yritys sanoi, on todennäköisesti viimeisimpien Hardhat -retkien joukossa laitoksessa ennen avauspäivää.
Projekti on osa New Yorkin satamaviranomaista ja New Jerseyn 19 miljardin dollarin JFK: n uudistamista. Terminaalin 1 lisäksi nykyinen terminaali 7, joka on tällä hetkellä koti Alaska Airlines ja Irlannin Aer Lingus, kaadetaan uudelle terminaalille 6, jonka ensimmäisen portin on tarkoitus avata ensi vuonna. LaGuardian lentokentän uudistaminen verrattuna oli noin 8 miljardia dollaria.
Lentoliikenteen kasvaessa lentokentät ympäri maata kilpailevat ikääntyvän infrastruktuurin korvaamiseksi.
Yhdysvaltain lentokentät tarvitsevat vähintään 173,9 miljardia dollaria infrastruktuurin päivityksistä tänä vuonna vuoteen 2029 saakka, mukaan Airport Council Pohjois-Amerikan raportti aiemmin tänä vuonna.
“Nämä sijoitukset – keskimäärin lähes 35 miljardin dollarin vuodessa – ovat välttämättömiä lentoyhtiöiden ja matkustajien sijoittamiseksi, toiminnan tehokkuuden parantamiseksi, palvelun laadun ja asiakaskokemuksen parantamiseksi sekä lentokentän kestävyystarpeiden täyttämiseksi”, se sanoi.
Tuleva matkatavaroiden vaatimusalue JFK: n uudessa terminaalissa 1.
Leslie Josephs/CNBC
Uusi JFK -terminaali 1 on tarkoitus avata vuoden 2026 maailmancupin alun ympärillä, kun joitain pelejä pidetään MetLife -stadionilla East Rutherfordissa, New Jerseyssä, noin 30 mailin päässä.
Yli puolet JFK: n lentoyhtiöistä muuttaa terminaaleja tulevina vuosina rakentamisen vuoksi, AUMUMENT sanoi.
Yksi asia, johon hän osoitti uudella mallilla: “Terminaali, joka oli tulvettu valolla.” Se tarkoittaa kellarikerroksen rivit.
JFK: n terminaalin 1 uusi lähtöhalli rakenteilla.
Leslie Josephs/CNBC
Lähtöhalli, tietoturvakaistat ja tullit ovat samalla tasolla kolmen kerroksen päätelaitteella, jossa on viistojen ikkunoiden seinä. Sen suunnittelun, jota johtaa arkkitehtuuriyritys Gensler, on tarkoitus loihtaa perhonen kuva, kun vartalo jakaa päätelaite keskeltä.
Lentokentän terminaalit ja pysäköintialueet yhdistävä lentokone Queensin rautatieasemilla, on jo juoksemassa rakennustyömaalla ja pysähtyy terminaaliin, kun laitos avautuu.
JFK: n kunnostukseen kuuluu myös ajotien parannuksia lentokentän ympärillä, missä liikenne on indeksoitu alueen suurimman keskuksen ympärille vuosien ajan.
JFK: n tulevaisuuden terminaali yksi rakenteilla
Leslie Josephs/CNBC
Terminaalin 1 vuoden 2016 puolivälissä avoin sisältää lähtö- ja saapumisalueet ja ensimmäiset 14 porttia, jotka kaikki voivat vastaanottaa laajakehon lentokoneita, joita käytetään kaukoliikenteen lennoissa, ja niiden kapasiteetti on 14 miljoonaa matkustajaa vuodessa.
Tulee 23 porttia-22 leveä kehon porttia ja yksi kapea kehon portti-lentokoneille, kuten Airbus A320 tai Boeing 737S-, kun muu projekti on valmis, tällä hetkellä vuodelle 2030.
Terminaalin 1 lopullisessa versiossa on myös yli 300 000 neliömetriä ruokailua, vähittäiskauppaa, oleskelutilaa ja virkistystilaa, yli puolet, 180 000 neliömetriä, vain vähittäiskaupan ja ruokailun kohdalla.
JFK: n uuden terminaalin 1 tuleva sisäänkäynti.
Leslie Josephs/CNBC
Ausumentti sanoi, että lentokenttä on ainoa Yhdysvalloissa käteisellä ja kantovelvollisilla ostoksilla. Yleensä asiakkaat tekevät tullitonta ostoksia, jotka palautetaan heille ennen kuin he nousevat lentoihinsa, mutta tässä muodossa he voivat ottaa ne heti.
Uudella terminaalilla on myös oma mikroverkko, jossa aurinkopaneelit katolla [of the terminal’s] Toiminnot voimanhäiriöiden sattuessa. “