Close Menu
    What's Hot

    Harvinaiset maametallit saavat voittoa Yhdysvaltojen pyrkiessä päihittämään Kiinan dominoivan aseman

    Amazon Web Services -palvelukatkos kohtaa lentoyhtiöitä ja häiritsee lähtöselvitystä

    Ford, Tesla ja GM raportoivat tuloistaan ​​tariffien ja muiden haasteiden keskellä

    Facebook X (Twitter) Instagram
    • About Us
    • Privacy Policy
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Laina Oppaasi
    • Home
    • Matkustelu
    • Talous
    • Auto
    • Uutiset
    • Euroopassa
    Laina Oppaasi
    Home » Jaguar? Luksusautovalmistaja puolustaa kiistanalaista tuotemerkin muutosta sen siirtyessä sähköajoneuvoihin
    Autos

    Jaguar? Luksusautovalmistaja puolustaa kiistanalaista tuotemerkin muutosta sen siirtyessä sähköajoneuvoihin

    ThomasBy ThomasNovember 22, 2024No Comments3 Mins Read
    Share Facebook Twitter Pinterest Telegram LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Follow Us
    Google News Flipboard
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email Copy Link

    Jaguar uusi logo

    Luvassa: Jaguar

    Luksusautovalmistaja Jaguar on puolustanut rebrändiä, joka sai tällä viikolla laajaa kritiikkiä sosiaalisessa mediassa.

    yritys, osa Tata Motors-Jaguar Land Rover -yksikkö on julkistanut uuden logon ja luopunut ikonisesta “Jumper” big cat -brändistä ja julkaissut mainosvideon, jossa on kirkkaasti pukeutuneita malleja, mutta ei autoja.

    Jaguar sanoi lehdistötiedotteessa, että lehdistö esitteli “dramaattista uutta luovaa konseptiaan”, joka on leimattu “ylenpalttisella modernismilla”, joka “innostaa tulevaisuuden autoja”.

    Suunnitelmat tuottivat kymmeniä tuhansia vastauksia sosiaalisessa mediassa, kuten Facebookissa, Instagramissa, X:ssä ja LinkedInissä, mutta useimmat olivat negatiivisia.

    Jotkut kritisoivat peruuttamista Big Cat -kuvat – joita on esiintynyt autoissa 1950-luvulta lähtien – fonttivalinta ja Jaguarin nykyinen suunnittelutyyli Yhtiön mukaan JaGUar on sitoutunut “visuaaliseen harmoniaan”.

    Toiset pyrkivät siihen, että sisällössä ei ollut ajoneuvoja tai koneita, ja kutsuivat estetiikkaa hajanaiseksi klassisen brittibrändin aikaisempien kampanjoiden jokseenkin macho-luonteen vuoksi.

    Yhtiö sanoi vastauksena kommenttipyyntöön: “Uudelleenjulkaisumme Jaguarille on rohkea ja mielikuvituksellinen uudistus, ja odotetusti se on herättänyt huomiota ja keskustelua.”

    Reaktio Jaguarin uuteen logoon

    Lähde: Jaguar & X

    “Jaguarin historian tällaisen merkittävän hetken ylpeinä vartijoina olemme ottaneet valtavan harppauksen eteenpäin säilyttäen samalla ikonisen symbolin”, yhtiö sanoi.

    “Brändin paljastaminen on vasta ensimmäinen askel tässä jännittävässä uudessa aikakaudella, ja odotamme innolla, että voimme kertoa lisää Jaguarin muutoksesta tulevina päivinä ja viikkoina.”

    Sisältötoimisto No Brainerin toimitusjohtaja Gary Jenkins sanoi, että jos autonvalmistajan tavoitteena oli saada mahdollisimman paljon huomiota, “he ovat varmasti onnistuneet”.

    “Jokaisella on oma näkemyksensä tästä tuotemerkistä, olipa kyseessä “herätys”, autojen löytämättä jättäminen uudesta tuotemerkkivideosta, rohkea, ikoninen logon muutos, brändiperinnön menetys sekä jännitys ja juonittelu.

    Jaguar julkisti uuden logon

    Luvassa: Jaguar

    Menestys on “myynnissä”

    Mainoskampanja tulee sen jälkeen, kun Jaguar keskeytti kaiken uusien autojen myynnin aiemmin tässä kuussa valmistautuessaan tuomaan täyssähköajoneuvot uudelleen markkinoille vuonna 2026 – osa laajempaa alan muutosta, joka tuo uusia haasteita autonvalmistajille, kohtasi monia haasteita.

    Yhtiö aikoo tuoda lähivuosina markkinoille kolme uutta sähkömallia, mukaan lukien neliovisen GT-auton, jonka lähtöhinta on kuusinumeroinen. Yhtiö esittelee uusia sähköautojen suunnittelukonsepteja Miami Art Weekissä ensi kuussa, ja se on suunnattu uusille erittäin varakkaille markkinoille.

    “Meidän on perustettava brändimme uudelleen täysin eri hintapisteessä, joten meidän on tehtävä jotain erilaista. Haluamme siirtyä pois perinteisistä autostereotypioista”, Jaguarin toimitusjohtaja Rodon Glover sanoi Timesille perjantaina julkaistussa haastattelussa. Financial Times.

    Glover tuomitsi myös “vihan ja suvaitsemattomuuden pahan tason”, joita jotkut ilmaisivat markkinointivideon kommenteissa ja kielsivät sen “heränneen”.

    Pysäköity auto, jossa on olemassa oleva Jaguar-merkki, valokuvattu maanantaina 25. tammikuuta 202.

    Noor Photos |. Getty Images |

    Jaguarilla on riski katsoa olemassa olevan perustansa ulkopuolelle uuteen yleisöön. Autoteollisuuden kommentaattori Mark Smyth kertoi CNBC:lle, että voittomarginaalit ovat korkeammat luksusautomarkkinoiden huipputasolla ja yrityksen on myytävä vähemmän ajoneuvoja kannattavuuden parantamiseksi.

    No Brainer’s Jenkins totesi, että Jaguar kamppailee jo pitkäaikaisen myynnin laskun kanssa ja että sähköautomarkkinoilla on erittäin kilpailua.

    Vaikka Jaguar ilmoitti myynnin lisääntyneen 39 prosenttia 13 528 ajoneuvoon huhtikuuhun 2024 päättyneen vuoden aikana, luku oli silti pienempi kuin vuosikymmen sitten, kun se oli 81 570.

    Jenkins sanoi, että Jaguarin vastareaktio uudelle tuotemerkille vaikutti odotetulta ja että kampanjan vaikutus kestää jonkin aikaa.

    “Pelkä sosiaalisen median reaktioiden perusteella on selvää, että Jaguarin markkinointitiimi on valmis tähän… Voit nähdä, että tiimi on valmis vastaamaan ja valmistautumaan vastareaktioon uteliaille, innostuneille ja vihaisille seuraajille.

    “Kriitikot pitävät kovaa ääntä lähipäivinä ja viikkoina, mutta todiste siitä, onko tämä onnistunut, tulee myyntiin.”

    Jaguar Land Rover raportoi kahdeksannen peräkkäisen neljännesvuosittaisen tuloksensa tässä kuussa, vaikka liikevaihto vuoden ensimmäisellä puoliskolla pysyi vuoden tasolla.

    Follow on Google News Follow on Flipboard
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Previous ArticleBryssel varoittaa Orbánia Netanjahun vierailusta: velvollisuutenne on noudattaa ICC:n määräyksiä
    Next Article Kuinka haastaa Honda sähköautojen aikakaudella
    Thomas
    • Website

    Related Posts

    Ford, Tesla ja GM raportoivat tuloistaan ​​tariffien ja muiden haasteiden keskellä

    October 20, 2025

    Valtuutettu neuvonantaja ISS vastustaa Teslan toimitusjohtajan Elon Muskin 1 biljoonan dollarin korvaussuunnitelmaa

    October 18, 2025

    Kreml suosittelee “Putin-Trump” tunnelia Venäjältä Alaskaan Muskille

    October 17, 2025
    Add A Comment
    Leave A Reply Cancel Reply

    Latest Posts

    Harvinaiset maametallit saavat voittoa Yhdysvaltojen pyrkiessä päihittämään Kiinan dominoivan aseman

    Amazon Web Services -palvelukatkos kohtaa lentoyhtiöitä ja häiritsee lähtöselvitystä

    Ford, Tesla ja GM raportoivat tuloistaan ​​tariffien ja muiden haasteiden keskellä

    Amazon Web Services -palvelu katkaisee suuret verkkosivustot

    Trending Posts
    Recent
    • Harvinaiset maametallit saavat voittoa Yhdysvaltojen pyrkiessä päihittämään Kiinan dominoivan aseman
    • Amazon Web Services -palvelukatkos kohtaa lentoyhtiöitä ja häiritsee lähtöselvitystä
    • Ford, Tesla ja GM raportoivat tuloistaan ​​tariffien ja muiden haasteiden keskellä
    • Amazon Web Services -palvelu katkaisee suuret verkkosivustot
    • Rahastonhoitajat lyövät vetoa puntaa vastaan, kun pelot kasvavat Yhdistyneen kuningaskunnan näkymistä

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.