Stellattis-tukemassa harppaus antoi toukokuussa ennätykselliset 45 067 autoa, mikä heijastaa 148%: n kasvua edellisvuodesta.
CFOTO | Tuleva julkaisu | Getty -kuvat
Kiinalainen sähköajoneuvojen valmistaja hypätä Aito ilmoitti ennätystoimituksen toukokuussa, kun taas muut startup -yritykset yrittivät kiinni, kun hintasota vahvistui.
Tähti– myöhemmin hypätä Toukokuussa toimitettiin ennätykselliset 45 067 ajoneuvoa, mikä heijastaa 148%: n kasvua. Autonvalmistaja käynnisti 15. toukokuuta päivitetyn version C10-mallista, keskikokoisesta maastoautosta, jonka vähittäismyynti on 122 800 dollaria (17 045 dollaria). Leapmotor sanoi, että toukokuussa toimitettiin 13 000 C10 -yksikköä.
Sunnuntaina biologia– Sosiaalisessa mediassa ilmoitetun Aiton, että se on toimittanut 44 454 autoa, asettaen uuden levyn. Autovalmistajat, jotka käyttivät Huawei -tekniikkaa, käynnistivät Maextro S800: n virallisesti 30. toukokuuta, super ylellinen sedan, joka alkaa 708 000 yuanista.
Teollisuuden jättiläinen BYD ylläpitää linnoituksensa teollisuudessa myymällä toukokuussa 376 930 autoa. CNBC: n julkisesti saatavilla olevien lukujen laskelman mukaan automaattinen myynti nousi 14,1% toukokuussa.
Autonvalmistaja laski hinnat 22 mallille 23. toukokuuta, mikä aiheutti lokin viistoperä laskun 20%: iin 55 800 yuaniin, mikä aiheuttaa kiinalaisten autovalmistajien osakkeet liukumaan.
EV Juggernaut tarkistettiin äskettäin, kun se pakotti pakotti kassavirrat Jinan Qianshengille, joka on yksi BYD -jälleenmyyjistä Itä -Shandongin maakunnassa. Bied kumosi vaatimuksen lausunnossaan Kiinan tiedotusvälineille.
Tehostettu hintasota on myös herättänyt huolenaiheita seuraavasta “Evergrande” -tapahtumasta, jonka Kiinan entinen kiinteistöjättiläinen, joka laiminlyö velat vuonna 2021.
xpeng Viime kuussa 35 045 autosta oli todennäköisesti upotettu 33 525 autoa. Mutta yritys ilmoitti nousun 230%: sta vuodesta edellisvuodesta ja hänellä oli yli 30 000 ajoneuvon voittoputki seitsemänteen suoran kuukauden aikana.
Autonvalmistaja käynnisti virallisesti Mona M03 Max- ja Plus -mallit 28. toukokuuta. Vähittäishinnat olivat vastaavasti 129 800 ja RMB 119 800.
Xiaomi toimitti toukokuussa yli 28 000 autoa, mikä heijastaa viime kuukauden suorituskykyä.
Älypuhelinyhtiö kiusasi Yu7: n luksusmaastoauton uutta mallin 22. toukokuuta, jonka on tarkoitus julkaista virallisesti heinäkuussa.

Muiden startup -yritykset ovat kuitenkin kokeneet vaatimattoman kasvamisen.
Li che Toukokuussa toimitettiin 40 856 autoa, ja niiden kasvu oli 16,7%, kun taas Geely omistaa Zeekr CNBC: n julkisten tietojen mukaan toimitettiin 18 908 ajoneuvoa, mikä osoittaa, että lisäys oli 1,6%. Vaikka Zeekr yritti erottaa kilpailusta ilmoittamalla ilmaisen kuljettajan avustamistekniikan maaliskuussa.
NeoToukokuun toimitusmäärät laskivat edellisestä kuukaudesta, ja toimitettiin yhteensä 23 231 yksikköä, mikä heijastaa 13,1%: n kasvua. NIO: n kotirenostuneiden Smart Electric Car -brändin Onvo-osuus on 6 281 toimitetusta kokonaismäärästä. Tämä on tehnyt toukokuun Onvon parhaiten esiintyvän kuukauden toistaiseksi tänä vuonna.
Globaali laajennus
Kiinalaiset autovalmistajat toivovat monipuolistuneen kilpailun voimistukseen. Mutta EU: n ja Yhdysvaltojen asettamat tariffit kiinalaisista sähköajoneuvoista voisivat estää pyrkimyksiä laajentua länteen.
Sen sijaan Hongkongissa sijaitseva South China Morning Post kertoi viime viikolla, että yritys voi etsiä kehittyviä markkinoita, kuten Afrikan markkinoita.
BYD ilmoitti virallisesta pääsystä Beniniin 24. huhtikuuta CFAO: n liikkuvuudella.