Close Menu
    What's Hot

    Sveitsi leikkaa BKT-ennustetta, koska Trumpin tullit painavat taloutta

    NIO:n osakkeet putoavat sen jälkeen, kun GIC syyttää yritystä tulojen paisuttamisesta

    Biometrinen käsittely lentoasemilla on suositeltava huolenaiheista huolimatta

    Facebook X (Twitter) Instagram
    • About Us
    • Privacy Policy
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Laina Oppaasi
    • Home
    • Matkustelu
    • Talous
    • Auto
    • Uutiset
    • Euroopassa
    Laina Oppaasi
    Home » GM ja Hyundai lisäävät Etelä -Korean tuontia Trump -tariffeina
    Autos

    GM ja Hyundai lisäävät Etelä -Korean tuontia Trump -tariffeina

    ThomasBy ThomasFebruary 13, 2025No Comments4 Mins Read
    Share Facebook Twitter Pinterest Telegram LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Follow Us
    Google News Flipboard
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email Copy Link

    Presidentti Donald Trump toivottaa tervetulleeksi Etelä-Korean presidentin Moon Jae-In -tapahtuman Washingtonissa, Yhdysvalloissa 22. toukokuuta 2018.

    Carlos Barria |

    DETROIT – Presidentti Donald Trump on uhannut nostaa edelleen tariffeja Yhdysvaltain kauppakumppaneille, mikä on suurin vaikutus Pohjois -Amerikan ulkopuolella olevaan autoteollisuuteen Etelä -Koreassa ja Japanissa.

    CNBC: lle GlobalDatalle toimittamien tietojen mukaan Itä -Aasian maissa myytävien ajoneuvojen osuus viime vuoden myynnistä oli 16,8%, mukaan lukien 8,6% Etelä -Koreassa ja 8,2% Japanissa.

    Ne ovat suurin Yhdysvaltain autojen maahantuoja Meksikon ulkopuolella – heillä on vähän vastuuta verrattuna Trumpin 25 prosentin tariffiin, joka uhkaa asettaa tariffeja Kanadaan ja Meksikossa.

    Autovalmistajat, esim. Yleiset moottorit ja Etelä -Korea Moderni sähkömoottorit Etelä -Koreasta ajoneuvojen vientiä ei ole velvollisuus. Viime vuonna maa korvasi Japanin ja Kanadan myynnin mukaan, josta tuli Yhdysvaltojen uusien autojen toiseksi suurin viejä.

    GlobalData kertoi, että se on jäljessä vasta Meksikosta, jonka osuus Yhdysvaltain autojen myynnistä on 16,2% vuonna 2024.

    “On selvää, että Hyundailla on paljon altistumista. Sen määrä on GM … suhteellisen suuri malli”, sanoi GlobalDatan globaalin autoteollisuuden varapuheenjohtaja Jeff Schuster. ” Molemmille on rajoitettuja pelaajia ja todellakin rajoitettua. “

    Tällä hetkellä Japanista tuodut autovalmistajat (esim. Toyota Motors,,,,,, Nissan -moottori ja Honda -moottori. Japanin ajoneuvot myivät viime vuonna noin 1,31 miljoonaa autoa Yhdysvalloissa

    Viime vuosina Japanin myyntisuhde on tosiasiallisesti vähentynyt, kun taas Etelä -Korean vienti ja myynti ovat jatkaneet nousua 845 000: sta vuonna 2019 yli 1,37 miljoonaan vuonna 2024.

    Etelä -Korealla on edelleen 0%: n tariffit autoista huolimatta Trumpin uudelleenneuvottelusta maan kanssa ensimmäisen toimikautensa aikana vuonna 2018. Etelä -Koreaan tuotujen ajoneuvojen tuonnin parantamiseksi tarkoitettiin sopimusta, mutta tätä ei ole paljon tekemistä Yhdysvaltojen ajoneuvojen viennin käsittelyssä.

    Kansainvälisen kauppakomission mukaan kauppa ei tee mitään lisätäkseen auton vientiä Etelä -Koreaan. Yhdysvaltain henkilöauton vienti Etelä -Koreaan on tosiasiallisesti pudonnut noin 16%.

    Autoista erillään Etelä -Koreasta ja Japanista vietetyt kuorma -autot Yhdysvaltoihin ja muualle ovat molemmat 25%.

    Tariffit ovat veroja Yhdysvaltoihin saapuvista tuonti- tai ulkomaisista tavaroista. Yritykset, jotka tuovat tavaroita maksatukiffit, ja jotkut asiantuntijat ovat huolissaan siitä, että nämä yritykset siirtävät kaikki lisämaksut vain kuluttajille – lisäämällä ajoneuvon kustannuksia ja vähentävät kysyntää mahdollisesti.

    General Motors, Hyundai

    Etelä-Koreassa sijaitseva Hyundai on Yhdysvaltojen suurin ajoneuvon viejä, jota seuraavat General Motors ja sitten Kia Corp.

    Viime vuosina GM on lisännyt merkittävästi tuontia Etelä -Koreasta. GlobalDatan mukaan sen Yhdysvaltain eteläkorealaisten ajoneuvojen (lähinnä lähtötason mallit) myynti on noussut viime vuonna 173 000: sta vuonna 2019 yli 407 000: een.

    General Motors on autovalmistajan verkkosivuston mukaan suurin ulkomainen sijoittaja Etelä -Korean valmistusteollisuudessa. Vuodesta 2002 perustamisesta lähtien se on sijoittanut 9 biljoonaa yuania Etelä -Korean voitoihin (noin 6,2 miljardia dollaria).

    GM tuottaa Buick Encore GX- ja Buick Invista -risteykset sekä Chevrolet Trail Blazers ja Chevrolet Trax -risteykset Etelä -Korean kasveissa. Yhtiö osoittaa ajoneuvoja autovalmistajien kannattavuuden huipuksi matalan voittoa tavoittelemattomien, lähtötason ajoneuvojen keskuudessa.

    2024 Chevrolet Trax (vasen) ja 2024 Buick ENTRAA

    Michael Wayland / CNBC

    “Otamme palkkiot, jotka aiomme lisätä kannattavuutta ja luoda ajoneuvoja, kuten asiakkaamme, kuten uusi Chevy Trax ja Buick Edista”, toimitusjohtaja Mark Reuss sanoi lokakuun sijoittajan päivämääränä. Yhdysvaltain pienet maastoautomarkkinat korkeimmalle tasolle vuodesta 2007. “

    Kysyttäessä mahdollisista tariffeista Etelä -Koreassa, GM ja Hyundai eivät vastanneet välittömästi. Kia kieltäytyi kommentoimasta.

    Terence Lau, Syrakusan yliopiston oikeustieteellisen korkeakoulun dekaani, on toiminut kaupan asiantuntijana ennen Fordin sähkömoottoriAutoteollisuus perustuu vapaakauppaan. Jos tariffit asetetaan, teollisuus voi tehdä muutoksia, mutta se vie aikaa.

    “Autoteollisuus voi sopeutua mihin tahansa. Se tapahtuu. Se on aina tuote, jonka asiakkaat haluavat ostaa, koska henkilökohtainen liikkuvuus ja kuljetus ovat inhimillisiä tarpeita ympäri maailmaa”, hän sanoi. ” Kulma. “

    Laki uskoo, että yksikkölukujen tariffit voivat olla “haittaa”, mutta kun se saavuttaa vähintään 10%, lisäkustannukset voivat todella alkaa kuluttaa voittoja tai tuotteita.

    Tariffikirsikkavalinta

    Fordin sähkömoottori Toimitusjohtaja Jim Farley uskoi viime viikolla, että jos Trump aikoo määrätä autoteollisuuteen vaikuttavia tariffeja, kaikkien maiden tulisi katsoa niitä “täysin” jopa Pohjois -Amerikan urheilukentällä.

    Farley toi satoja tuhansia ajoneuvoja Japanista ja Etelä -Koreasta ja valitsi Toyota ja Hyundai.

    Fordin toimitusjohtaja Jim Farley 26. huhtikuuta 2022 Dearbornissa, Michiganissa 26. huhtikuuta 2022 Ford Rouge Electric Dectric Centerissä, uusi Ford F-150 Lightning Pickup -kuorma-auto käynnistettiin.

    Bill Pugliano |

    ”Miljoonat ajoneuvot ovat tulossa maamme ja näitä ajoneuvoja ei sovelleta näihin [incremental tariffs]”Farley sanoi yhtiön neljännen vuosineljänneksen ansaintapuhelun aikana.” Joten jos aiomme ottaa käyttöön tariffipolitiikat … on parempi olla kattava ja kattava teollisuus.

    “Emme voi vain valita yhtä tai toista paikkaa, koska se on valehtelija tuontikilpailijoillemme.”

    Valkoinen talo ei vastannut kommentteihin potentiaalisista Etelä -Korean tariffeista.

    Trump perusti soikean toimistojen lehdistötilaisuuden keskustellakseen vastavuoroisuuden tariffien asettamisesta muihin maihin klo 13.00.

    Yhdysvaltain republikaanien parlamentin puhemies Mike Johnson kertoi Reutersille keskiviikkona uskovansa Trumpin harkitsevan poikkeuksia, mukaan lukien auto- ja lääketeollisuus.

    Älä missaa näitä näkemyksiä CNBC PRO: lta

    Follow on Google News Follow on Flipboard
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Previous ArticleEuroopan tulevaisuus vaakalaudalla Münchenin turvallisuuskonferenssina 2025 Gathers
    Next Article Trumpin tariffit saavat nämä EU -tuotteet amerikkalaiset ostavat vaikeimmat
    Thomas
    • Website

    Related Posts

    NIO:n osakkeet putoavat sen jälkeen, kun GIC syyttää yritystä tulojen paisuttamisesta

    October 16, 2025

    Teslan kysyntä on keskipisteessä, kun Trump johtaa GM: tä, Fordin poistumaan sähköajoneuvoista

    October 15, 2025

    Waymo aikoo käynnistää ensimmäisen eurooppalaisen robotaxis -markkinat Lontoossa

    October 15, 2025
    Add A Comment
    Leave A Reply Cancel Reply

    Latest Posts

    Sveitsi leikkaa BKT-ennustetta, koska Trumpin tullit painavat taloutta

    NIO:n osakkeet putoavat sen jälkeen, kun GIC syyttää yritystä tulojen paisuttamisesta

    Biometrinen käsittely lentoasemilla on suositeltava huolenaiheista huolimatta

    Mahdollisuus AI-korjaukseen on melko suuri

    Trending Posts
    Recent
    • Sveitsi leikkaa BKT-ennustetta, koska Trumpin tullit painavat taloutta
    • NIO:n osakkeet putoavat sen jälkeen, kun GIC syyttää yritystä tulojen paisuttamisesta
    • Biometrinen käsittely lentoasemilla on suositeltava huolenaiheista huolimatta
    • Mahdollisuus AI-korjaukseen on melko suuri
    • Nestlen 3Q-tulot; ilmoittaa 16 000 työpaikan irtisanomisesta

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.