Chevrolet -messut nähtiin New Yorkin kansainvälisessä autonäyttelyssä 16. huhtikuuta 2025.
Danielle Devries | CNBC
vaikka Tesla Silti ykkönen sähköauton valmistaja Yhdysvalloissa Yleiset moottorit Se on varmistanut tiistaina toisen sijan ja uskoo, että sillä on “luontainen etu” sähköajoneuvojen suhteen.
GM: n neljännesvuositulot puhelun johtajat kertoivat tiistaina, että yritys keskittyi sähköajoneuvojensa kannattavuuteen. Kysyttäessä, kuinka Teslan tavoitteena oli tehdä tämä, kun kohtaat saman ylämäkeen kiipeilyn, GM CFO Paul Jacobson kertoi, että yhtiön vahvuudet ovat sen kokoonpano monimuotoisuus kaasu- ja sähköajoneuvoissa, kun EV -kysyntä vaihtelee.
“Teslan yksinkertaisuudesta ja sen mittakaavasta on paljon”, Jacobson sanoi. “Ja on selvää, että useissa kapeissa segmenteissä heillä on ja ovat toteuttaneet joitain hyviä etuja. Heihin liittyvät. Tämä myös altistaa ne erittäin epävakaaseen kysyntään.”
GM: llä on tällä hetkellä 12 sähköautoa kokoonpanossaan, kun taas Teslassa on viisi mallia. Mallin myynnin sijasta Tesla ryhmittelee ne pieniksi ryhmiin.
Jacobsonin kommentit ovat, kun autovalmistajat kohtaavat sähköajoneuvojen kysynnän muutoksia, presidentti Donald Trumpin uusi vero- ja menolasku lopettaa 7500 dollarin verohyvityksen uusista sähköajoneuvoista ja 4000 dollarin verohyvityksestä käytetyistä sähköajoneuvoista 30. syyskuuta jälkeen.
Uusien sähköajoneuvojen myynti laski 6,3% vuoden 2025 toisella vuosineljänneksellä, ja autoteollisuuden ennustaja Cox Automotive totesi vain kolmas laskus.
Cox Automotive kertoi, että nämä myynti kasvoi 4,9% vuoden 2025 ensimmäisellä vuosineljänneksellä, ja Cox Automotive sanoi, että se voi olla kiireen alku ostaa EVS: ää ennen verohyvityksen päättymistä.
Valdez ennustaa, että vuoden 2025 kolmannella vuosineljänneksellä on uuden sähköajoneuvojen myynnin ennen sulkemista viimeisellä vuosineljänneksellä, kun sähköajoneuvojen markkinat mukautuvat “uuteen todellisuuteen” ilman sähköajoneuvoverohyvitystä.
GM: n toimitusjohtaja Mary Barra myönsi, että sähköajoneuvot kasvavat odotettua hitaammin, mutta sanoi tiistaina pidetyssä ansaintapuhelussa: “Uskomme, että pitkäaikainen tulevaisuus on kannattava EV-tuotanto, joka on edelleen North Star.”
Tämän epävakaan kysynnän keskellä Barclays kertoi 17. heinäkuuta, että Teslan kysyntä ja perusteet ovat edelleen heikkoja, kun taas sen kertomus itse ajavista autoista ja robotista on aina ollut edessä ja keskustassa.
Toisella vuosineljänneksellä Tesla kertoi, että toimitettiin noin 384 000 ajoneuvoa, laski 14% edellisvuodesta ja laski toisella peräkkäisellä vuosineljänneksellä. Toimitus on Teslan ilmoittaman ajoneuvojen myynti lähin lähentäminen, mutta sitä ei ole määritelty tarkalleen yhtiön osakkeenomistajien viestinnässä.
Mutta Tesla on toistaiseksi massiivinen sähköajoneuvojen johtaja. General Motorsin sähköajoneuvojen myynti oli 46 300 vuosineljänneksellä, yli kaksinkertaistui vuosi sitten. Tämä on suhteellisen pieni prosenttiosuus Detroitin autovalmistajien ajoneuvojen kokonaismyynnistä 974 000 vuosineljänneksellä.
Cox Automotive totesi, että GM: n 78 000 sähköajoneuvoa 2025: n ensimmäisellä puoliskolla oli yli kaksinkertainen vuonna 2024 vapautetut määrät.
General Motors on valmis muuttamaan sähköajoneuvojen kysyntää, koska se lisää tuotantolaitoksilleen joustavuutta sijoittamalla sähkö- ja sisä- ja polttomoottorin ajoneuvoihin, Jacobson kertoi tiistaina.
“Sisäänrakennettu joustavuus, jonka voimme vaihtaa sähköautojen ja jään välillä ja varmistaa, että tapaamme asiakkaita, on luontainen etu, koska jos EV-kysyntä vähenee, voimme absorboida joitain kyseisen valmistuslaitoksen kustannuksista”, Jacobson sanoi.
Hän korosti GM: n uusia investointeja Spring Hill -laitokseen Tennesseessä ja esimerkiksi Kansasissa sijaitsevassa Fairfax -tehtaassa. General Motors ilmoitti viime kuussa sijoittavansa 4 miljardia dollaria useisiin Yhdysvaltain tehtaisiin ja lisääisi Yhdysvaltain bensiini- ja sähköajoneuvojen tuotantoa.
General Motors kertoi tiistaina, että Chevrolet sijoittui toiseksi ja Cadillac sijoittui viidenneksi EV -tuotemerkin sijoituksissa.
– CNBC Värillinen lora Osallistui tähän raporttiin.