UAW Local 5960 -jäsen Kimberly Fuhr tarkasti Chevrolet Boltin sähköajoneuvot ajoneuvojen tuotannon aikana GM Orion -kokoonpanossa Orion Townshipissa, Michiganissa 6. toukokuuta 2021.
Steve tunsi Chevrolet
Detroit – Yleiset moottorit Suunnitelmana on sijoittaa 4 miljardia dollaria kolmeen Yhdysvaltain kokoonpanolaitokseen, mukaan lukien kahden meksikolaisen valmistaman ajoneuvon tuotannon siirtäminen Yhdysvaltain tehtaisiin.
Detroitin autovalmistaja ilmoitti tiistaina tiistaina, kun Trumpin hallinnon ja Meksikon johtajien väliset kaupalliset neuvottelut osoittavat vain vähän edistymisen merkkejä. Aiemmin tänä vuonna presidentti Donald Trump asetti 25 prosentin tariffin tuodulle ajoneuvoille ja 25 prosentin tariffin moniin Yhdysvaltoihin tuotuihin autoosiin.
GM: n mukaan investointi lisää Meksikon bensiinikäyttöisten Chevrolet Blazeersin ja Chevrolet-päiväntasausten kokoonpanoa, jotka tuotetaan tällä hetkellä kahdessa muussa Yhdysvaltain tehtaassa ja ovat muuttaneet suuren tyhjäkäynnin tehdas Michiganissa, jonka odotettiin aiemmin rakentavan kokonaan sähköisiä kuorma-autoja-2027 bensoliinikalvojen suvaita ja kuorma-autoja.
GM kieltäytyi keskustelemasta Ramos Arizpe -tehtaan tulevaisuudesta, joka tuottaa tällä hetkellä ajoneuvoja Meksikossa. Suunnitelmaan perehtyneen lähteen mukaan Trail Blazersin tuotanto siirretään kokonaan Meksikosta Yhdysvaltoihin, kun taas kevään päiväntasauksen tuotannon odotetaan lisäävän Meksikon tehtaalle, jota tuotetaan myös muille markkinoille.
Sijoituksia ja toimia voitaisiin pitää voitona Trumpin politiikasta ja autotariffeista, jotka tulivat voimaan moniin autoosiin huhtikuussa ja toukokuussa.
“Uskomme, että kuljetusten tulevaisuus johtaa innovaatioiden ja valmistusosaamisen kanssa Yhdysvalloissa”, General Motorsin toimitusjohtaja Mary Barra sanoi lehdistötiedotteessa. “Tämän päivän ilmoitus osoittaa jatkuvan sitoutumisemme ajoneuvojen rakentamiseen Yhdysvalloissa ja tukevan työtä Yhdysvalloissa. Keskitymme asiakkaille valinnan ja tarjoamaan monenlaisia ajoneuvoja, joita he haluavat.”
Autonvalmistajan mukaan vuoteen 2027 mennessä valmistettu uusi sijoitus antaa General Motorsin yhdistää yli 2 miljoonaa autoa Yhdysvalloissa vuosittain.
General Motorsin osakekurssi on vuonna 2025.
General Motorsin mukaan Fairfax-konferenssi Kansasissa lisää bensiinikäyttöisen Chevrolet Equinoxin tuotantoa vuoden 2017 puolivälistä. Yrityksen mukaan yritys lisää kaasukäyttöisiä Chevrolet Blazers -yrityksiä Tennessee’s Spring Hill -neuvostoon vuodesta 2027 alkaen.
Detroitin autovalmistaja sanoi, että sen 2025 investointi -ohjeet pysyvät ennallaan, ja vaihtelee 10 miljardista dollarista 11 miljardiin dollariin. Mutta vuotuisten investointien odotetaan olevan 10–12 miljardia dollaria vuoteen 2027 mennessä.
Tariffeissa GM on analysoinut Pohjois -Amerikan tuotantonsa jalanjälkeä kuukausien ajan, ja johtajat sanovat, että he eivät tee päätöksiä, vaan käyttävät sen sijaan “odota ja katso” -lähestymistapaa, kunnes heillä on selkeyttä sääntelyympäristöstä, mukaan lukien automaattinen verotus.
GM: n talousjohtaja Paul Jacobson kertoi viime kuukauden lopulla pidetyssä Bernsteinin sijoittajatapahtumassa, että tariffit eivät välttämättä ole yhtä huonoja kuin markkinoiden reaktio. Mahdolliset kaupat muiden maiden kanssa ja autovalmistajien kyky lieventää tariffikustannuksia ovat lupaavia merkkejä, hän sanoi.
Detroit -autovalmistaja sanoi aiemmin, että sen odotetaan pystyvän korvaamaan 30–50% Pohjois -Amerikan tariffeista käyttämättä mitään pääomaa lyhyellä aikavälillä.
General Motorsin toimitusjohtaja Mary Barra kertoi Bernstein -tapahtuman aikana, että yritys “näkee meidät olevan erittäin joustavia ja on vahvistanut liiketoimintaamme jälleen siirtyessämme eteenpäin – joissain tapauksissa käyttämällä tilaisuutta, jossa ajoneuvo on niin menestyvä.”
Nyt nämä mahdollisuudet näyttävät sisältävän lisämenoja sähköajoneuvoihin. Orion -kokoonpanolaitoksen esikaupungissa Detroit odotetaan olevan toinen Yhdysvaltain EV -omistuslaitos