Tuotantolinjatyöntekijät työskentelevät täysikokoisen General Motors -avolava-auton rungon parissa Flint Assembly Plantissa Flintissä, Michiganissa 12.6.2019.
Jeff Kowalski / AFP / Getty Images
Detroit- General Motors Kaksi yhdysvaltalaista tehdasta, jotka valmistavat tuottoisia suuria lava-autoja ja maastoautoja, ovat väliaikaisesti pysäyttäneet ajoneuvojen tuotannon hurrikaani Helenen vaikutuksen vuoksi tavarantoimittajiin.
Autonvalmistaja perui torstai- ja perjantaivuorot Flintissä, Miss.issa, tehtaalla, joka valmistaa raskaita kuorma-autoja, ja Arlingtonissa, Texasissa sijaitsevassa kokoonpanotehtaassa, joka valmistaa Chevrolet Tahoe-, Cadillac Escalade- ja GMC Yukon- sekä muita täysikokoisia maastoautoja. .
GM:n tiedottaja kieltäytyi kertomasta, milloin tehtaan odotetaan aloittavan tuotannon uudelleen perjantaiaamuna. Arlingtonin työntekijöille torstaina lähetetyssä ja CNBC:n näkemässä viestissä sanottiin, että tehtaan tuotannon odotetaan jatkuvan maanantaina.
“Työskentelemme näiden toimittajien kanssa jatkaaksemme toimintaansa mahdollisimman nopeasti ja turvallisesti heidän työntekijöilleen ja yhteisöilleen minimoidaksemme vaikutukset tehtaihimme”, GM sanoi sähköpostitse lähetetyssä lausunnossa.
Hurrikaani Helene laskeutui Floridaan viime viikon lopulla ja osui erityisen voimakkaasti Yhdysvaltojen kaakkoisosaan ja Pohjois-Carolinan länsiosaan. Ainakin 215 ihmistä kuoli ja satoja on kateissa.
GM kieltäytyi kertomasta, mitä toimittajia tämä koskee tai missä ne sijaitsevat.
Jeffrey Morrison, GM:n globaalin osto- ja toimitusketjun varapuheenjohtaja, sanoi torstaina, että hurrikaani ja satamatyöntekijöiden lakko olivat häiritseviä tapahtumia autonvalmistajalle. Lakko päättyi myöhään torstaina ja satamatyöntekijät palasivat töihin perjantaina.
Morrison sanoi, että koska GM käsitteli häiriöitä pandemian aikana, autonvalmistaja on tarkastellut toimitusketjuaan paremmin seuratakseen osia ja mahdollisia ongelmia.
“COVID-19 on todella auttanut meitä kartoittamaan arvoketjumme syvemmin”, hän kertoi CNBC:lle Jesse Jackson Reverend Rainbow Drive Alliance Automotive Conferencessa Detroitissa. “Ennen COVIDia oli vaikeampi tietää, mitkä alatasot olivat. Meillä on nyt suuri luettelo noista alatasoista. Emme ainoastaan pysty hallitsemaan materiaaleja, joita ostamme suoraan, vaan voimme myös keskustella kaikkien toimittajamme.”
Morrison sanoi myös, että autonvalmistaja tekee parhaansa auttaakseen näitä toimittajia selviytymään tuotantohäiriöistä.