Yleinen moottorin akkuteknikko Steven Petty Jr.
Valokuvia Steve Fechtistä
Warren, minä. – Yleiset moottorit Autovalmistajien odotetaan sanovan vähentävänsä kustannuksia ja lisäävät suurimpien sähköisten maastoautojensa ja kuorma -autojensa kannattavuutta, mikä on edelläkävijä uusi “uraauurtava” sähköakkutekniikka.
GM: n tavoitteena on kohdistaa uudet akut ja kemia, nimeltään Litium-mangaani (LMR) PRISM-tyyppinen akku-akut, täysikokoisille sähköajoneuvoille, kuten sen Chevrolet Silverado ja Escalade IQ, ja se alkaa vuonna 2028.
Uusi akku käyttää arvokkaampia, halvempia mineraaleja, kuten magnesiumia, sen sijaan, että koboltti- ja nikkeliä käytetään tällä hetkellä GM: ltä ja muilta autovalmistajilta.
Erilainen sähköautojen akkukemia vaikuttaa kaikkeen sähköajoneuvojen alueesta ja turvallisuudesta energiatehokkuuteen ja latausominaisuuksiin.
“LMR avaa edistyneen valikoiman ja suorituskyvyn edullisin kustannuksin”, kertoi yleismaailmallisen akun, työntövoiman ja kestävyyden varapuheenjohtaja Kurt Kelty mediatapahtumassa, joka pidetään Detroitin automaattivalmistajan ja suunnittelukampuksen yhteydessä. “Se on pelin muuttava akku sähkökuorma-autoille.”
GM: n ensimmäiset markkinoiden odotukset ovat Crosstown -kilpailijoiden jälkeen Fordin sähkömoottori Aiemmin tässä kuussa ilmoitti aikovansa käynnistää saman “pelinvaihdon” LMR-akun vuoteen 2030 mennessä.
Mei Cai, GM: n T & K-akkujärjestelmien tutkimusjohtaja, valvoo insinöörejä kehittämään pinnoiteaineistoja vuonna 2021 General Motors Global Technology Centerin päällystyslaboratoriossa seuraavan sukupolven akkuprototyyppien kehittämiseksi.
Yleinen
Automotive -konsultointiyrityksen telemetrian markkinatutkimuksen varatoimitusjohtaja Sam Abuelsamidin mukaan LMR -akut ovat olleet olemassa jo vuosikymmenien ajan, mutta ovat historiallisesti tarjonneet lyhyempiä käyttöiän.
General Motors uskoo, että se on ratkaissut ongelman LMR -akkullaan, joka on kehitys yhteistyössä LG -energiaratkaisun kanssa.
Utium-solut, GM: n ja LG-energialiuoksen välinen yhteisyritys, suunnittelevat LMR-prismaattisten solujen kaupallisen tuotannon aloittamista Yhdysvalloissa vuoteen 2028 mennessä, ja niiden odotetaan alkavan esituotannon LG-energialiuoslaitoksessa vuoden 2027 loppuun mennessä.
LMR -prismasolut
Prismaattiset solut viittaavat neliösolujen muotoon tai muotoon. Historiallisesti niitä on käytetty hybridi -ajoneuvoissa, kuten Toyota Prius, jota seuraa sähköautot.
GM on käyttänyt suorakulmaisia ”pieniä pussia” -soluja Yhdysvalloissa monien vuosien ajan hyödyntäen samalla Kiinan lieriömäisiä soluja. General Motors kertoi aloittavansa mangaanirikkaiden litium-ion-akkujen tutkimuksen vuonna 2015 nopeuttaen tekniikan kehitystä viime vuosina.
General Motors odottaa uusia prismaattisia LMR -akkuja ja tukitekniikkaa leikattavan satoja puntaa suurista sähköajoneuvoistaan. GM: n mukaan uusi akku vähentää osia 50% ja vähentää huomattavasti ajoneuvon akun moduulien tai akkujen määrää.
Työntekijät omistavat täysikokoisen prototyypin LMR-akkuparistot General Motors Wallace Battery Innovation Centerissä. GM: tä käytetään LG-energialiuoksilla kemiallisen koodin murtamiseen, kun prototyyppi on noin 300 täysikokoista LMR-solua.
Valokuvia Steve Fechtistä
Sähköajoneuvoille akkuakku yhdistetään yleensä akkumoduuliin ja asennetaan sitten ajoneuvoon integroituun akkuun.
Kelty kertoi, että LMR-akku täydentää GM-akkujen (aiemmin nimellä Utium) nykyistä pussi-akkua, samoin kuin tulevaa LFP-litiumfosfaatti-prismaattista akkua, jota odotetaan käytettävän pienemmissä lähtötason EV: issä.
“Olemme käymässä läpi valtavan kasvuvaiheen liiketoiminnassamme”, Kelty sanoi. Tesla Pohjois -Amerikan ylin sähköautojen akkuvalmistajana. “Rakennamme todella sähköistämistehoa.”
General Motors odottaa LMR PRISM -akkujen energiatiheyden kasvavan 33% verrattuna parhaiten suoriutuviin LFP -soluihin, mikä tarjoaa lisääntyneen alueen, mutta vertailukelpoiset kustannukset.
Kelty kieltäytyi keskustelemasta akun erityisistä kustannuksista, yleensä kilowattituntien yksiköissä (kilowattitunnilla) tai kilowattituntilla, mutta vahvisti, että yritys vähensi kustannuksiaan 60 dollarilla kilowattitunnilla viime vuonna.
Electric Chevrolet Silverado näytetään New Yorkin autonäyttelyssä huhtikuussa 2022.
Scott Mlyn | CNBC
Bloombergin akun hintakyselyn mukaan sähköautojen akkujen keskimääräinen akun koostumuskustannukset laskivat 20%-115 dollaria kilowattituntilla vuonna 2024.
Entinen insinööri kääntyi analyytikkoon Abuelsamid -arvioihin, että GM-paketti LMR-prismaattisia akkuja käyttämällä voisi olla noin 80–90 dollaria kilowattituntia kohden. Hän sanoi, että tätä verrataan GM: n nykyiseen akkuun vähintään 125 dollaria kilowattitunnilla.
General Motors kieltäytyi sanomasta, olisiko LMR -akkuja käynnistämällä ajoneuvoja. Detroitin autovalmistajien mukaan lähes 50% ensimmäisellä vuosineljänneksellä nykyisistä EV -voittoista oli positiivinen, mikä tarkoittaa, että he tuottivat tarpeeksi tuloja tuotantokustannusten kattamiseksi.
“Seuraava askel”
Kelty kuvaa LMR: n “seuraavana askeleena” GM: n sähköajoneuvon (EV) ohjelmassa. General Motorsin toimitusjohtaja Mary Barran johtama autovalmistaja on laskenut miljardeja dollareita sähköistämiseen osana jatkuvaa, mutta skaalautuvaa suunnitelmaa.
Barra kertoi vuonna 2021, että GM tarjoaa sähköajoneuvoja yksinomaan vuoteen 2035 mennessä, sijoittamalla 35 miljardia dollaria vuosina 2020–2025. Yhtiö on sittemmin mainittu asiakaskysyntä (odotettua hitaammin) määrittelee sähköajoneuvosuunnitelmansa. Tähän päivään mennessä se ei ole paljastanut sen kokonaisyhtiöitä.
General Motors uskoo, että LMR -akut auttavat vähentämään esteitä kuluttajien sähköajoneuvojen omaksumiselle. Erityisesti kustannukset ja laajuus ovat mukana. Muita esteitä on jäljellä, kuten infrastruktuurin ja kuluttajien koulutuksen maksut.
GM: n tavoitteena on tarjota yli 400 mailin etäisyyden sähkökuorma -autoissa säästäen paljon akkuja nykypäivän sähköajoneuvoihin verrattuna.
