Uusia GMC -kuorma -autoja näytettiin 2. heinäkuuta 2024 Hanlees Hilltop GMC: n myyntierällä Richmondissa, Kaliforniassa.
Justin Sullivan | Getty -kuvat
Yleiset moottorit Kun sijoittajat huomauttavat, kuinka presidentti Donald Trumpin autotariffit vaikuttavat autovalmistajien suorituskykyyn ja koko vuoden opasten päivitykset, toisen vuosineljänneksen tulot ilmoitetaan ennen tiistaina pidettävää kello.
Vaikka autovalmistajat ovat toivoneet helpottavan tariffeja, Trump asettaa 25 prosentin veron tuonti -ajoneuvoille ja monet autoosat ovat edelleen voimassa.
Epävarmuuden keskellä GM yrittää käsitellä tariffiriskejä. Viime kuussa yritys ilmoitti sijoittavansa 4 miljardia dollaria useisiin Yhdysvaltain tehtaisiin, mukaan lukien kahden meksikolaisen valmistetun ajoneuvon tuotannon siirtäminen Yhdysvaltain tehtaisiin. Yhtiö kertoi myös siirtävänsä bensiinikäyttöisten maastoautojen tuotannon Michiganin kotikaupunkiinsa viime viikolla.
Vaikka GM sanoi toukokuussa, se uskoo silti, että se voisi vähentää odotettavissa olevia kustannuksiaan 30 prosentilla tariffien takia, se laski myös 2025 ansaintaoppaastaan, joka sisältää automaattiset tariffit, joiden vaikutus on 4 miljardia dollaria – 5 miljardia dollaria. Yhtiö kertoi keväällä, että sen ohjeissa tarkasteltiin Trumpin hallinnon tariffien muutoksia, jotka sisälsivät autovalmistajien korvauksen tietyistä osista Yhdysvalloissa ja vähensivät alan tariffien “pinoja”.
General Motorsin toimitusjohtaja Mary Barra kieltäytyi tuolloin sanomaan, aikooko yritys nostaa ajoneuvojen hintoja tariffien takia.
LSEG: n laatiman keskimääräisen arvion mukaan: Tätä Wall Street odottaa.
- Osakekohtainen tulos: 2,44 dollaria säätöjä
- Tulot: 46,4 miljardia dollaria
Tulokset merkitsevät liikevaihdon vähenemistä 3,3%: lla ja osakekohtainen tulos vähenee 20,3%. General Motors sisälsi tuloja 47,97 miljardia dollaria vuoden 2024 toisella vuosineljänneksellä, mikä johtuu oikaistuista tuloista ennen nettotuloja ja korkoja 2,93 miljardin dollarin osakkeenomistajilla ja 4,44 miljardia dollaria veroja.
Yhtiön koko vuoden opas, joka tarkistettiin toukokuussa tariffeista, sisälsi oikaistuja korkotuloja ja 10 miljardia dollaria 12,5 miljardiin dollariin veroja, on paljon alhaisempi kuin sen aikaisempi opas, joka ei pitänyt tariffeja, ja se oli 13,7 miljardia dollaria 15,7 miljardiin dollariin.
GM: n vuotuiset näkymät sisältävät myös osakkeenomistajien nettotulot, jotka johtuvat 8,2 miljardista dollarista 10,1 miljardiin dollariin, mikä on 11,2 miljardista dollarista 12,5 miljardiin dollariin ja oikaistu automaattiset kassavirrat 7,5 miljardiin dollariin ja 10 miljardiin dollariin, laski 11 miljardista dollarista 11 miljardiin dollariin 13 miljardiin dollariin.
Sijoittajat kuulevat myös kommentteja GM: n sitoutumisesta sähköajoneuvoihin tiistaina.
Hän allekirjoitti Trumpin uuden vero- ja menolaskun lakiin 4. heinäkuuta, mikä lopettaa 7500 dollarin verohyvityksen uusista sähköajoneuvoista ja määrää 4000 dollarin hyvityksen käytetyille sähköajoneuvoille 30. syyskuuta jälkeen.
Verohyvityksen päättyessä Barclaysin tutkimusraportti ennusti viime viikolla, että autoteollisuuden sähköajoneuvojen mallejen käyttöönotto oli hitaampaa, kun taas Deutsche Pankin muistiinpanot ennustivat, että autovalmistajien sähköajoneuvojen myynti olisi houkutteleva kolmannella vuosineljänneksellä.
Vaikka GM asetti alun perin tavoitteen tarjota sähköajoneuvoja yksinomaan vuoteen 2035 mennessä, se on sittemmin mainittu, että kuluttajien kysyntä on odotettua hitaampaa ja määrittelee sen sähköajoneuvosuunnitelmat.
Tfekettiä koskevan keskimääräisen arvion mukaan GM: n osake on edelleen ylipainoinen, jonka tavoitehinta on 56 dollaria.
Tämä on uutisia. Päivitä lisää päivityksiä.