Detroit – Yleiset moottorit Beat Wall Streetin ensimmäisen vuosineljänneksen odotukset, mutta arvioi uudelleen vuoden 2025 taloudellista ohjaustaan ja keskeyttää kaikki ylimääräiset osakekannan takaisinostot Donald Trumpin ja teollisuuden epävarmuuden meneillään olevien automaattisten tariffien odotettavissa olevien kustannusten nousun vuoksi.
Tämä on yrityksen tulos ensimmäisellä vuosineljänneksellä, kun taas LSEG -kokoonpanon keskimääräistä arviota verrataan:
- Osakekohtainen tulos: 2,78 dollaria oikaistu 2,74 dollarilla
- Tulot: 44,02 miljardia dollaria ja 43,05 miljardia dollaria
GM: n 2025 -ohje (ei harkittu tariffeja) tammikuussa alkaen, joka sisältää osakkeenomistajille johtuvat nettotulot, jotka johtuvat 11,2 miljardista dollarista 12,5 miljardiin dollariin tai osakekohtainen tulos; oikaistut tulot ennen korkoja ja veroja 13,7 miljardia dollaria 15,7 miljardiin dollariin tai oikaistu EPS 11–12 dollaria; ja oikaistut automaattiset kassavirrat välillä 11–13 miljardia dollaria.
“Mielestämme tariffien tulevaisuuden vaikutukset voivat olla valtavia, joten arvioimme uudelleen opastusta ja odotamme jakamista enemmän selkeämpiin olosuhteisiin”, GM: n talousjohtaja Paul Jacobson sanoi mediapuhelussa. “Aikaisempiin ohjeisiin ei voida luottaa, ja pystymme palaamaan markkinoille selvästi, kun meillä on se.”
GM kieltäytyi sanomasta, että se peruuttaa virallisesti tai keskeyttää ohjeet, mutta sanoi, että se oli epäluotettava, kunnes yrityksellä on enemmän selkeyttä taloudellisessa ja sääntelyympäristössä.
Jacobson kieltäytyi paljastamasta Detroitin autovalmistajien toistaiseksi veloittamia maksuja, mukaan lukien 25 prosentilla tuonti -ajoneuvoista, mukaan lukien 25% tuontiajoneuvoista. Hän kieltäytyi myös keskustelemasta uusista toimista, joita yritys on ryhtynyt välttääkseen lisäkuluja, kunnes yritys soittaa sijoittajien kanssa, ja yhtiön puhelu siirtyi tiistaina klo 8.30 tiistaista torstaihin mahdollisten sääntelymuutosten vuoksi.
Wall Street Journal kertoi maanantaina, että Trumpin odotetaan lieventävän autotariffiensa vaikutusta ulkomaisten autojen tariffien estämiseksi muihin tariffeihin, kuten teräs ja alumiini, jotka on peritty.
Raportissa todettiin myös, että hallitus muuttaa myös tuonti-autojen tariffeja, jotta autovalmistajat voivat ansaita jopa 3,75% amerikkalaisten autojen arvosta vuodessa. Korvaus laskee 2,5%: iin auton arvosta toisen vuoden aikana ja sitten poistetaan kokonaan, Wall Street Journal kertoi.
Trumpin on tarkoitus käydä Michiganissa keskiviikkona juhlimaan ensimmäisiä 100 päivää soikeassa toimistossa.
Jacobson kertoi, että yritys ajattelee edelleen, että kuten aiemmin ilmoitettiin, se voi pystyä korvaamaan 30–50% Pohjois -Amerikan tariffeista, mutta arvioi edelleen tilannetta ja odottaa ylimääräistä selkeyttä.
Trumpin tariffit, mukaan lukien 25% alumiinista ja teräksestä, ja mahdolliset verot autoosista, jotka saattavat tulla voimaan 3. toukokuuta, ovat luoneet kasvavan epävarmuuden autoteollisuudelle. Epävakaus on aiheuttanut Wall Streetin analyytikot alentamaan monia autovarastoja, mukaan lukien General Motors.
Jacobson sanoi, että Detroitin autovalmistajat eivät tee mitään merkittäviä muutoksia valmistussuunnitelmiinsa, ennen kuin ne asettavat “selkeämmät”, mutta se on tehnyt “ei valitettavasti” Pohjois -Amerikan tuotantoihinsa tariffien ja muiden tekijöiden vuoksi.
Päätöksiin sisältyy pikakuorma -autotuotannon lisääminen Indianan tehtaalla, seisokkeiden eliminoimalla Missourin tehtaalla ja suurten sähköajoneuvojen toimituskuorma -autojen tuotannon keskeyttäminen Kanadassa.
“Pääoman tai suurten vuorojen ympärillä olevien uusien päätösten ympärillä lykkäämme, kunnes meillä on selkeämpi selkeämpi”, Jacobson sanoi.
Yhtiön ensimmäisen vuosineljänneksen tulokset sisälsivät osakkeenomistajille 2,78 miljardin dollarin nettotuloja ja oikaistuja tuloja etukäteen ja 3,49 miljardia dollaria korkoja ja veroja. Vertailun vuoksi vuosi sitten liikevaihto oli 43,01 miljardia dollaria, mikä johtui osakkeenomistajien nettotuloista 2,98 miljardia dollaria ja oikaistuja tuloja ja 3,87 miljardia dollaria veroja ennen korkoja.
Huolimatta vuosi sitten voittomarginaalien laskusta, Jacobson kuvasi GM: n ensimmäisen vuosineljänneksen tuloksia “erittäin vahvoiksi” osoittaen autovalmistajan liiketoiminnan vankat perusteet. Hän mainitsi valuuttakurssin, etenkin Meksikon peson, kielteiset vaikutukset ja 400 miljoonan dollarin kustannukset, mukaan lukien korkeammat työvoima- ja takuukustannukset sekä poistot ja poistot.
General Motorsin tulevaisuuden osakekannan takaisinosto, jonka yhtiö on jo yleensä nostanut osakekurssiaan, Jacobson kertoi saattavansa päätökseen 2 miljardin dollarin nopeutetun osakekannan takaisinosto -ohjelman, jonka odotetaan päättyvän toisella vuosineljänneksellä, mutta kaikki tulevat ostot keskeytetään.
GM kertoi helmikuussa yrittäneensä palkita sijoittajia 6 miljardin dollarin osakekannan takaisinosto -ohjelmalla alan myynnin ja voittojen hidastamisen vuoksi, mukaan lukien 2 miljardin dollarin kiihtyvyysohjelma.