Frontier Airlinesin toimitusjohtaja Barry Biffle osallistuu kaiken Wall Street Journal -lehden tulevaisuuteen Spring Studiossa 17. toukokuuta 2022 New Yorkissa.
Steven Ferdman | Getty Images Entertainment | Getty -kuvat
Frontier Airlines Toimitusjohtaja Barry Biffle ampui takaisin vastineensa klo United Airlines Kuka sanoi, että syvälomake malli Yhdysvalloissa on kuollut.
“Se on söpöä”, Biffle sanoi keskiviikkona Skift Global Forumissa, matkakonferenssissa New Yorkissa. “Jos hän on hyvä matematiikassa, hän ymmärtää, että meillä on a [flight] ylivoimainen kysymys Yhdysvalloissa. “
Bifflen kommentit olivat vastaus United -toimitusjohtajalle Scott Kirbylle, joka sanoi viime viikolla Kalifornian Long Beachin lentoyhtiökonferenssissa, jonka mukaan hänen mielestään Yhdysvaltain suurin Discounter, Spirit Airlines, poistuisi liiketoiminnasta. Elokuussa Spirit aloitti toisen konkurssin alle vuodessa sen jälkeen, kun hän ei löytänyt tukevaa taloudellista jalkaa.
Kun Kirbystä kysyttiin, miksi hän ajatteli, että Spirit sulkeutui, hän vastasi: “Koska olen hyvä matematiikassa.”
Kirby lisäsi, että jos Biffle haluaa Frontierin olevan suurin Yhdysvaltain alennusyhtiöistä, hän tulee olemaan “viimeinen mies, joka seisoo uppoavalla aluksella”.
Biffle huomautti lentoyhtiön alhaisemmasta yksikkökustannuksesta-7,50 dollaria käytettävissä olevasta istuimen mailia kohden, lukuun ottamatta polttoainetta, verrattuna kaukaiseen Unitedin 12,36 dollariin käytettävissä olevaan istuimen mailia kohti toisella vuosineljänneksellä-ja sanoi, että budjettikuljettaja palvelee asiakkaita, jotka eivät ehkä lentä ollenkaan, samoin kuin halvan lennon, mutta jotka ovat muissa asioissa matkustaessaan, kuten luksushotellit.
Kysyttyään keskiviikkona siitä, luottaako Frontier Unitedin pöydälle jätetty ylimääräistä kapasiteettia, Biffle vastasi: “Se on kuin Nordstromin toimitusjohtaja sanomalla:” Annan asiakkaille ostaa farkkuja Walmartista. “
Sekä Frontier että United, yhdessä muiden lentoyhtiöiden kanssa JetBlue Airwaysovat ilmoittaneet, että he lisäävät uusia lentoja suurille henkireiteille voittaakseen asiakkaidensa yli kamppailun aikana.
Erittäin alhaisten kustannusten lentoyhtiöt ovat kamppailleet kustannusten noususta pandemian jälkeen, yli Yhdysvaltain kotimaisten lentojen ylittämistä, ja suurempien lentoyhtiöiden kilpailu, jotka tarjoavat molemmille ei-frillit perustalouden lippuja että globaaleja verkkoja polttaakseen usein lentolehtisten mallia.
“Asiakkaat välittävät arvosta, ja he eivät saa arvoa a [ultra-low-cost carrier]”Kirby kertoi CNBC: lle tiistaina.
Nämä budjettilentoyhtiöt, jotka pitkään luottavat kalliopohjaisiin hintoihin ja palkkioihin kaikesta muusta istuimen tehtävistä matkustamissa, malli, jonka suuret verkon lentoyhtiöt ovat kopioineet heidän perustalouden lippujensa kanssa. Nyt Spirit, Frontier ja muut haluavat tarjota enemmän hyväpalkkaisia tarjouksia ja kimppuja, jotka sisältävät asioita, joista he olivat ladattavia.
Frontier kääntyi 70 miljoonan dollarin nettotappioon toisella vuosineljänneksellä, mutta ennusti yksikön liikevaihdon kasvua kolmannessa keskimääräisissä yksinumeroissa ja “tarjota vankka perusta kannattavuudelle vuonna 2026.”