Fordin toimitusjohtaja James Farley puhui vuoden 2025 Refactorowing -konferenssiin Detroitissa, Michiganissa 16. heinäkuuta 2025.
Tasos Katopodis | Getty -kuvat
Detroit – Fordin sähkömoottori Toimitusjohtaja Jim Farley kertoi odottavansa leikkausten tekevän ensi kuussa sen jälkeen, kun liittovaltion verokannustimet päättyivät keskiviikkona.
Farley kertoi tiistaina, että hän “ei ole yllättynyt”, jos sähköajoneuvojen myynti nousee noin 10 prosentista 12 prosenttiin tässä kuussa markkinaosuudesta, jonka odotetaan olevan ennätyksellinen) 5 prosenttiin.
“Mielestäni siitä tulee dynaaminen teollisuus, mutta se on pienempi kuin luulimme, etenkin takalajin päästöjen politiikan muutoksilla ja 7500 dollarin kuluttajien kannustimilla”, hän sanoi Ford -tapahtumassa. “Löydämme vastauksen kuukaudessa. En ole yllättynyt siitä, että Yhdysvaltain sähköajoneuvojen myynti on laskenut 5 prosenttiin.
Farley kertoi, että teollisuus on oppinut, että “osittainen sähköistäminen”, kuten hybridit ovat väliaikaisesti hyväksyttävämpiä.
Farley kertoi, että hänen mallinsa E EV -tiiminsä analysoi ei-kaasujen käyttämättömien ajoneuvojen kysyntää päivittäin. Yhtiö tarjoaa tällä hetkellä pienen määrän täysin sähköajoneuvoja, mukaan lukien F-150-salaman poiminta, joka voi ylittää 90 000 dollaria

Osana Trumpin hallinnon “suurta laskua”, liittovaltion sähköajoneuvot ovat loppumassa, mikä vie vanhat kiusaukset, mutta sisältää joitain korvauksia Yhdysvaltain laitteiden ostaville ajoneuvoille, olipa kyse sitten sähköajoneuvosta.
“Asiakkaat eivät ole kiinnostuneita 75 000 dollarin sähköautoista. He pitävät niitä mielenkiintoisina. Ne ovat nopeita, tehokkaita, et mene huoltoasemille, mutta ne ovat kalliita.”
Laskun hyväksymisen jälkeen sähköautojen myynti sai nopeasti vetovoiman, varsinkin kun jotkut autovalmistajat lisäsivät enemmän alennuksia siirtyäkseen vanhemmille malleille.
Cox Auto ennustaa sähköajoneuvojen myynnin saavuttavan 410 000 kolmannella vuosineljänneksellä, mikä on 21% enemmän kuin viime vuoden vastaava ajanjakso. Tämä voi helposti olla neljäsosa myytävistä Yhdysvaltain sähköautoista ja ennätyksellisen 10% markkinaosuudesta.
Cox ja muut teollisuusanalyytikot ja avainhenkilöt odottavat monien ostajien suunnittelevan ennen aikataulua ostaa sähköautoja ennen auringonlaskua liittovaltion kannustimille.
Farley sanoi myös, että liittohallituksen muutokset tarkoittavat, että autoteollisuuden, mukaan lukien Ford, on mukauduttava ja yrityksen on selvitettävä, kuinka käsitellä sen akkulaitosten ja sähköajoneuvojen kapasiteettia.
“Täytämme ne, mutta se on enemmän stressiä, koska olemme tehneet neljä vuotta ennustettavia politiikkoja”, Farley sanoi. “Nyt politiikka on muuttunut. … Meidän kaikkien on sopeutettava ja uskon, että se on hyvä maalle, mutta se on paine.”
Pieni sopeutuminen: Farley puhui tiistaina automakerin Ford Pro Accelerate -tapahtumassa, jota johtaa monet teollisuudenalat, sekä virkamiehet, jotka keskustelevat ”perustaloudesta” ja vaativat ammattitaitoista työtä ja koulutusta.