Ford Keskiviikkona yritys ilmoitti merkitsevänsä “perustavanlaatuista muutosta” tuotemerkkistrategiaansa ja nousevan, kun autoteollisuus käsittelee merkittävää epävarmuutta.
Ford sanoi, että autovalmistajan uusi strategia (nimeltään “Ready, Set, Ford”) ylittää ajoneuvon ensimmäisen mainonnan ja keskittyy sen sijaan autoihin ostaviin ihmisiin. Siihen kuuluu neljä peruslupausta: kyky, intohimo, yhteisö ja luottamus.
Autoteollisuus kohtaa tärkeän tienhaaran, kun yritykset käsittelevät presidentti Donald Trumpin tariffeja ja kuluttajien yleisiä menoja. Huolimatta epävarmuudesta eri alakohtaisista tariffeista, Trumpin automaattiset tariffit pysyvät enemmän tai vähemmän samoina, tuonti autojen ja autoosien tariffit ja autoosat maksavat 25%.
Fordin markkinointijohtaja Lisa Materazzo sanoi, että ajoitus oli tarkoituksellinen.
“Autoteollisuus on keskellä historiallista tuhoamista. Olemme onnekkaita, koska Fordilla on uskomattoman 122 vuoden historiaa hyödyntää”, hän sanoi. “Joten siksi mielestämme ei ole parempaa aikaa devalvoida sitoutumistamme tuotemerkkeihin ja kuluttajiin kuin nyt.”
Matiazzo kertoi, että yritys teki laajaa tutkimusta ennen käynnistämistä, joka on yleinen epävarmuuden ja ahdistuksen teema, joka johtuu monista tekijöistä, mukaan lukien poliittinen ilmasto ja taloustiede.
“Yksi muista löytämistämme asioista on, että kuluttajat ovat yllättävän optimistisia ja kestäviä, varsinkin kun he tuntevat olevansa päteviä ja etsivät tuotemerkkejä, jotka voivat auttaa heitä navigoimaan tässä epävarmuudessa”, hän sanoi.
Ford on jo pitkään puolustanut Yhdysvaltain juuriaan ja julistanut sen “amerikkalaisimmaksi autovalmistajaksi”. Matiazzo sanoi, että henkilöllisyys on nyt ratkaisevan tärkeä automakerin tuotemerkille ja rakentaa sen “USA for America” -kampanjaan kaikille kuluttajille tarjottavien työntekijöiden hinnoittelukampanjalle pian alkuperäisen tariffilmoituksen jälkeen.
Matiazzo sanoi, että uuden strategian tavoitteena on hyödyntää Fordin ikonista tuotemerkkiä, sanoen samalla, että autoyritykset ovat tulossa uuteen aikakauteen. Hän lisäsi, että se yhdistää Fordin globaalin tuotemerkin ensimmäistä kertaa vuosikymmeninä uudessa tapahtumassa, jolloin yritys voi “edustaa itseään erittäin vakaasti globaalissa mittakaavassa”.
“Vuoden 2026 ensimmäiseen vuosineljännekseen mennessä kaikki globaalit markkinamme tulevat markkinoille” Ready, Set, Fordin “hinnat”, Moterazzo sanoi. “Suurin osa heistä tekee sen tämän vuoden viimeisellä neljänneksellä.”
Mainoksen ensimmäinen lanseeraus alkoi torstai -illan jalkapallon yhdistelmällä tällä viikolla, kun autovalmistajat suuntautuvat NFL -kauden kanssa, joka on yksi suurimmista mainosten valmistajista Super Bowlin pääsemiseksi.
COVID -pandemian aikana autoteollisuus on vetänyt dramaattisesti mainonta- ja markkinointibudjettinsa tapauksissa, joissa toimitusketjun ongelmat ovat jättäneet yrityksiin, jotka eivät ole riittäviä myytäviä ajoneuvoja. Viime vuonna monet autovalmistajat palasivat mainontaan NFL -kaudella, kun ajoneuvojen inventaariotaso palasi normaalimmalle tasolle.
Jopa suurella ympäristösignaalin epävarmuudella, Matiazzo sanoi, että yritys on sitoutunut jatkamaan perintöään ja sijoittamista tuotemerkkiinsä.
“Teollisuus on tällä hetkellä siirtymävaiheen keskellä. En usko, että kaikki tuotemerkit selviävät, mutta mielestäni ne tuotemerkit, jotka eivät vain selviä, ovat myös kukoistavia ihmisiä, jotka tunnustavat, että yksi heidän arvokkaimmista omaisuuksistaan on heidän tuotemerkki”, hän sanoi. “Ja jos et sijoita omaan tuotemerkkiisi, olet todella haitallinen yrityksellesi pitkällä tähtäimellä.”