Close Menu
    What's Hot

    Monumentit, hautakivivalmistajat hoitavat tullin ja polttohautauksen

    Kuinka mustista laatikoista tuli avainasemassa lento-onnettomuuksien ratkaisemisessa

    Airbus A320:n takaisinkutsu häiritsee maailmanlaajuista matkustamista auringonpurkauksiin liittyvän häiriön vuoksi

    Facebook X (Twitter) Instagram
    • About Us
    • Privacy Policy
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Laina Oppaasi
    • Home
    • Matkustelu
    • Talous
    • Auto
    • Uutiset
    • Euroopassa
    Laina Oppaasi
    Home » FAA:n lentoleikkaukset koettelivat lentorahtikapasiteettia
    Matkustaa

    FAA:n lentoleikkaukset koettelivat lentorahtikapasiteettia

    ThomasBy ThomasNovember 6, 2025No Comments3 Mins Read
    Share Facebook Twitter Pinterest Telegram LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Follow Us
    Google News Flipboard
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email Copy Link

    Yhdysvaltain liikenneministeri Sean P. Duffy ja FAA:n johtaja Bryan Bedford pitävät lehdistötilaisuuden Yhdysvaltain liikenneministeriön päämajassa 5. marraskuuta 2025 Washington DC:ssä.

    Tasos Katopodis | Getty Images

    Yhdysvaltain logistiikkayritykset varoittivat torstaina, että Federal Aviation Administrationin päätös leikata lentokapasiteettia 40 suurella lentoasemalla 10 % voi hidastaa huomattavasti lentorahdin toimituksia juuri lentoliikennekauden huipulla.

    FAA:n määräys tarkoittaa, että tuhansia lentoja perutaan joka päivä.

    Lentorahtia kuljetetaan kaupallisten matkustajalentokoneiden sisätiloissa sekä lentokoneissa, jotka on erityisesti suunniteltu kuljettamaan vain rahtia ja joita liikennöivät UPS, FedEx ja DHL.

    “Lentorahti riippuu siitä, että kaikki ilmailuekosysteemin osat toimivat synkronoinnissa”, sanoi Airforwarders Associationin toiminnanjohtaja Brandon Fried lausunnossaan.

    “Kun kapasiteettia leikataan ja liittovaltion työntekijöitä venytetään ohueksi, toimitusketju hidastuu, ja mitä kauemmin tämä seisokki jatkuu, sitä pahemmaksi se tulee”, Fried sanoi.

    FAA:n vähennyslista koskee neljää suurta lentoasemaa New Yorkissa ja New Jerseyssä, JFK:n, LaGuardian, Newarkin ja Teterboron, jotka ovat yksityisen ilmailun osalta Yhdysvaltojen vilkkaimpia.

    Muut suuret keskukset, joihin leikkaukset vaikuttavat, ovat Atlantassa, Chicagossa, Denverissä ja Los Angelesissa.

    FAA sanoo, että hidastaminen on tarpeen, koska lennonjohtaja on poissa liittovaltion hallituksen käynnissä olevan seisokin aikana.

    National Air Traffic Controllers Associationin presidentti Nick Daniels kertoi CNBC:n “Squawk Boxille”, että saattaa kestää “viikkoja toipua” lennonjohtajien aiheuttamista vaikutuksista.

    Lue lisää CNBC:n hallituksen sulkemisesta

    Logistiikka-ammattilaiset sanoivat, että vaikka joillakin suurilla rahdinantajilla on joustavuus vaihtaa lentoasemakohteita välttääkseen ilmatilan leikkauksia, tällä vaihtoehdolla voi olla rajoituksia.

    “Rahtikoneet, kuten UPS, FedEx ja DHL, ovat paremmassa asemassa ohjaamaan koneensa uudelleen alueellisille lentoasemille, mutta kaikki nämä lentoasemat eivät voi siirtää niin paljon rahtia. Niillä ei ole varusteita”, sanoi Anthony Pizza, kansainvälisen rahtihuolitsijan AGS:n kaupallinen johtaja.

    “Voimme nähdä näiden rahtilentokoneiden yhdistävän lentonsa ja lentävän suuremman kapasiteetin lentoja”, Pizza sanoi.

    Lentorahdin osuus on vain noin 1 % kuljetetun tavaran painosta.

    Mutta se on paras tapa lähettää arvokkaita, aikaherkkiä tuotteita, kuten lääkkeitä ja elektroniikkaa. Jopa 35 % lentorahdista koostuu tällaisista eristä.

    Helposti pilaantuvia tuotteita ja juuri-in-time-komponentteja valmistukseen siirretään myös ilmateitse.

    “Kotimaan ilma on kriittinen kuljetusmuoto monille asiakkaillemme, jotka kuljettavat arvokkaita, aikakriittisiä lähetyksiä”, sanoi Mike Short, logistiikkayhtiön globaalin huolinnan johtaja. CH Robinson.

    “Puhumme autojen tuotantolinjojen komponenteista, puolijohteista, lääketieteellisistä laitteista, lääkkeistä, ilmailu- ja puolustusmateriaaleista sekä energialaitteista”, Short sanoi.

    “Asiakkaallamme näillä aloilla ei yleensä ole varaa seisokkeihin tai rahtiviivästyksiin, koska heidän liiketoimintansa toimii”, hän sanoi.

    Short sanoi, että lentorahtikapasiteettiin kohdistuvan mahdollisen osuman vuoksi CH Robinson toteuttaa asiakkaiden kanssa valmiussuunnitelmia, jotka käsittäisivät tuotteiden kotimaan kuljetuksen maateitse.

    “Emme tarkastele pelkästään rahtia, johon se vaikuttaa, vaan myös määritämme, kuinka olemassa olevaa varastoa voidaan käyttää”, Short sanoi.

    “Esimerkiksi asiakkaalla saattaa olla yhdessä laitoksessa runsaasti tärkeitä komponentteja, jotka hänen eteläisen tehtaansa ovat huomenna poissa. Käytämme tuotetason tekniikkaamme varaston seuraamiseen ja tuotantolinjojen pyörittämiseen.”

    NATCA Pres. Nick Daniels: Emme näe sammutuksen aiheuttamia vahinkoja ennen kuin se on päättynyt

    Digitaalinen rahtivarausmarkkinapaikka Freightos totesi, että ilmatilan supistuminen tapahtuu lentorahtiliikenteen keskeisen huippusesongin aikana, lentorahdin kysynnän lisääntyessä presidentti Donald Trumpin ja Kiinan presidentin Xi Jinpingin tapaamisen jälkeen, mikä herätti toiveita maidensa välisen kauppajännitteen vähenemisestä.

    “Lentohinnat Kiinasta Yhdysvaltoihin ovat nousseet 17 %, ja Freightos-alustalla tehdyt haut näillä kauppareiteillä ovat lisääntyneet 3 %”, sanoi Frieghtosin markkinointijohtaja Eytan Buchman.

    “Toisin sanoen lomakauden lentorahdin kysyntä on olemassa – ja korkea”, Buchman.

    Kansainvälisiä kaupallisia lentoja ei ole tarkoitus vähentää toistaiseksi.

    Mutta Kuehne + Nagelin, yhden maailman suurimmista logistiikkatoimittajista, tiedottaja sanoi, että yritys seuraa tilannetta tarkasti.

    “Teemme yhteistyötä kumppaneidemme kanssa lieventääksemme mahdollisia vaikutuksia asiakkaidemme toimitusketjuihin”, tiedottaja sanoi.

    Brian Bourke, SEKO Logisticsin kaupallinen johtaja, sanoi: “Arvioimme edelleen vaikutuksia, koska saatamme nähdä suurimman osan kotimaan liikenteestä, eikä sillä välttämättä ole yhtä suurta vaikutusta suurempiin kansainvälisiin lentorahdin väyliin Yhdysvaltoihin ja sieltä pois.”

    “Millä tahansa kapasiteetin muutoksilla, jotka johtavat mahdolliseen sähköisen kaupankäynnin huippusesonkiin, voi kuitenkin olla heijastusvaikutuksia koko maailmanlaajuiseen toimitusketjuun”, Bourke sanoi.

    Follow on Google News Follow on Flipboard
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Previous ArticleLokakuun leikkaukset osuivat kuukauden korkeimmalle tasolle 22 vuoteen, Challenger sanoi
    Next Article Tesla sanoo, että osakkeenomistajat hyväksyvät Muskin 1 biljoonan dollarin palkkiosuunnitelman
    Thomas
    • Website

    Related Posts

    Kuinka mustista laatikoista tuli avainasemassa lento-onnettomuuksien ratkaisemisessa

    November 30, 2025

    Millenniaalit ajavat urheilumatkailubuumia – kuluttavat paljon rahaa tehdäkseen sen

    November 28, 2025

    SATSin toimitusjohtaja rahtikasvusta, talouden vastatuulesta ja vuoden lopun matkustusnäkymistä

    November 27, 2025
    Add A Comment
    Leave A Reply Cancel Reply

    Latest Posts

    Monumentit, hautakivivalmistajat hoitavat tullin ja polttohautauksen

    Kuinka mustista laatikoista tuli avainasemassa lento-onnettomuuksien ratkaisemisessa

    Airbus A320:n takaisinkutsu häiritsee maailmanlaajuista matkustamista auringonpurkauksiin liittyvän häiriön vuoksi

    Goldman Sachsin sijoittajakyselyn mukaan monet odottavat kullan ylittävän 5 000 dollaria vuonna 2026

    Trending Posts
    Recent
    • Monumentit, hautakivivalmistajat hoitavat tullin ja polttohautauksen
    • Kuinka mustista laatikoista tuli avainasemassa lento-onnettomuuksien ratkaisemisessa
    • Airbus A320:n takaisinkutsu häiritsee maailmanlaajuista matkustamista auringonpurkauksiin liittyvän häiriön vuoksi
    • Goldman Sachsin sijoittajakyselyn mukaan monet odottavat kullan ylittävän 5 000 dollaria vuonna 2026
    • Sveitsin äänestäjät päättävät erittäin varakkaiden perintöveron korotuksesta

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.