Ostajat katsovat hedelmiä myytävänä Frank’s Quality Produc -yrityksessä Pike Place Marketissa Seattlessa, Washingtonissa, Yhdysvalloissa, keskiviikkona 28. toukokuuta 2025.
M. Scott Brauer | Bloomberg | Getty -kuvat
Amerikkalaisilla on erittäin erilaisia mielipiteitä taloudesta – ja divergenssi on osittain tulokanta, tiedot osoittavat.
JPMorganin elinkustannuskyselyn mukaan korkeammat tulot olivat todennäköisemmin ilmoittaneet todennäköisemmin vahvempia taloudellisia luottamuslukemia, kun heitä pyydettiin harkitsemaan ensi vuonna muutoksia presidentinvaalien jälkeen.
Tämä painos myötävaikuttaa kasvavaan määrään laadullista ja kvantitatiivista näyttöä, joka osoittaa, että Yhdysvaltain talous on “K-muodossa”, termi, jota taloustieteilijät käyttävät kuvaamaan tulojen kautta tapahtuvaa taloudellisia kokemuksia. Toisin sanoen se voi selittää, miksi vauraat amerikkalaiset jatkavat kuluttamistaan, kun alemmat palvelijat ovat jännitettyjä inflaatiopaineen aikana.
“Tutkimustulokset osoittivat huomattavan haaroittumisen”, kirjoitti JPMorgan Matthew, jota yleensä seurasi ja arvostettu kuluttaja -analyytikko, tiistaina tunteessaan asiakkaille.
Korkean tulotason pelastajat arvioivat heidän luottamuksensa 6,2 10: stä 10: llä oli keskimäärin paras. Yli puolet tästä kohortista valitsi luokan välillä 7–10 ja korosti heidän ruusuisia taloudellisia näkymiä.
Toisaalta pienituloiset kuluttajat ilmoittivat keskimäärin 4,4 pisteen. Alle neljäsosa tämän luokan osallistujista antoi pisteet 7–10, mikä Boss huomautti luo 30 pisteen osallistumisen näiden ryhmien välillä.
Tulolasulkeiden yli keskimääräinen vastaaja arvioi luottamuksensa 4,9: een kymmenestä luokasta.
Tämä tuloihin perustuva divisioona oli jälleen laajalle levinnyt, kun kuluttajilta kysyttiin heidän luottamuksensa kattamaan kuukausittaiset laskut kuuden ja 12 kuukauden sitten.
Lähes kuusi kymmenestä kuluttajasta, joilla oli korkea tulo Mutta vain 37% ja 30% keskimääräisistä ja alhaisemmista tuloryhmistä sanoivat saman asian.
Suuremman tulotason henkilöt sanoivat myös todennäköisemmin, että he aikovat lisätä ensi vuonna ei-välttämättömiä esineitä kuin muut kiinnikkeet, JPMorganin tutkimuksen mukaan.
JPMorgan ei ole ainoa organisaatio, joka näkee tuloluokkien välisen eron taloudellisen näkemyksensä suhteen.
Michiganin yliopiston kuukausittaisen kuluttajakyselyn mukaan ylin kolmasosa palvelijoista on ilmoittanut keskimääräisen kuluttajan tunteen, joka on noin 25% korkeampi kuin alhaisin kolmasosa viimeisen kahden vuoden aikana.
Michiganin kyselyn viimeisimmät tulokset heijastavat haastatteluja, jotka tehtiin 29. heinäkuuta-elokuu. 25 tilastollisesti edustava valinta noin 1000 Yhdysvaltain kotitaloutta.