Close Menu
    What's Hot

    Uber tarjoaa lisää keikkatöitä yhdysvaltalaisille kuljettajille, mukaan lukien tekoälytietojen merkitseminen

    Lentomatkailu voisi olla katalysaattori sulkemiseen, sanoo TD Cowenin Tom Fitzgerald.

    Sveitsi leikkaa BKT-ennustetta, koska Trumpin tullit painavat taloutta

    Facebook X (Twitter) Instagram
    • About Us
    • Privacy Policy
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Laina Oppaasi
    • Home
    • Matkustelu
    • Talous
    • Auto
    • Uutiset
    • Euroopassa
    Laina Oppaasi
    Home » Emirates -presidentti Tim Clark varoittaa “kartoittamattomasta alueesta”, kun tariffit osuivat globaaliin ilmailuun
    Matkustaa

    Emirates -presidentti Tim Clark varoittaa “kartoittamattomasta alueesta”, kun tariffit osuivat globaaliin ilmailuun

    ThomasBy ThomasApril 8, 2025No Comments3 Mins Read
    Share Facebook Twitter Pinterest Telegram LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Follow Us
    Google News Flipboard
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email Copy Link

    Emirates -presidentti varoittaa

    Emirates -presidentti Tim Clark varoitti, että ilmailuteollisuus on “kartoittamattomalla alueella”, kun Yhdysvaltain presidentti Donald Trumpin laajat tariffit ja kauppakiistat painaavat globaalia kasvua ja uhkaavat nostaa lentoyhtiöiden kustannuksia ympäri maailmaa.

    “Tällä hetkellä olemme levottomina aikoina”, Clark kertoi CNBC: lle haastattelussa 20. maaliskuuta – ennen Washingtonin ilmoitusta sen viimeisimmistä globaaleista maksuista.

    “Se on kartoitettu, koska siihen liittyy nollata tasolle, jota maailmantalous ei todennäköisesti ole nähnyt vuosina 2008-2009 tapahtuneen finanssikriisin jälkeen”, Clark sanoi viitaten kasvaviin paineisiin operaattoreihin ja aaltoiluvaikutukseen ilmailun toimitusketjussa.

    Clark, joka on johtanut Emiratesia yli kahden vuosikymmenen ajan, auttoi kasvattamaan Dubaissa toimivaa operaattoria maailman suurimpaan pitkän matkan lentoyhtiöön ohjaamalla sitä 9/11-11. päivän laskusuhdanteen, vuoden 2008 finanssikriisin ja matkakysynnän romahtamisen kautta COVID-19-pandemian aikana.

    “On varhaisia ​​aikoja nähdä, millainen kaupan ehtojen palauttaminen on maailmantalouden ja ERGO: n harkinnanvaraisesta vaatimuksesta vapaa -ajan matkoista”, hän sanoi ja lisäsi, että huolimatta tariffeista, jotka rypistävät globaaleja markkinoita, sekä Emiraatit että teollisuus voivat säästä myrskyn.

    “Emirates -kaltaiset liiketoimintamallit, kun otetaan huomioon kansainvälinen laajuus, mitä se tekee, sen vahvuus pystyy ajamaan tätä aaltoa”, hän sanoi.

    Turbulenssi edessä

    Emirates -pomo tarjosi jyrkän otteen Trumpin hallinnon motivaatioista, jotka kehittivät kaupan kärjistymisen tarkoitukselliseksi “kaupan nollaamiseksi”, jonka tavoitteena on muuttaa globaalia kauppaa – vaikka hän varoitti, että se voisi vapauttaa “levottomat vedet” väliaikaisesti.

    Kiinan vastatoimenpiteet Yhdysvaltain ilmailualan jättiläisille, kuten Boeing ja GE Aerospace, uhkaavat puristaa Emirates välillisesti, koska kustannukset kulkevat lentokoneen ja osien toimitusketjun yli. Emirates ylläpitää yhtä maailman suurimmista laajakehon laivastoista ja on tärkeä Boeingin ja Airbus-asiakas.

    Trumpin tariffit ovat tarpeettomia ja

    Turbulenssista huolimatta Clark sanoi olevansa varovaisesti optimistinen eteenpäin kysynnän suhteen. Hänen mukaansa pitkän matkan matka pysyy “erittäin vahvana”, kun eteenpäin varaukset ovat kiinteitä loppuvuodesta vuoden 2026 alkuun.

    Vaikutus globaaliin ilmailuun ja lentoyhtiöihin

    Päivä ennen kaupan tariffien paljastamista kansainvälisen lentoliikenteen yhdistyksen päällikkö Willie Walsh kertoi, että Washingtonin asettamat maksut eivät todennäköisesti STEM Air Travel Dyplay -tapahtuman jälkikäteen 19-vuotiaita.

    “Se on ylimääräistä epävarmuutta, jota emme koskaan tervetulleita, mutta olemme aina pystyneet hallitsemaan”, Walsh sanoi Reutersin mainitsemassa haastattelussa. Teollisuusanalyytikot leikkaavat tällä välin matkakysyntänäkymiään vuodelle 2025.

    Muut lentoteollisuuden luvut olivat pessimistisempiä kuin Walsh viimeisimpien Yhdysvaltain tehtävien asettamisen jälkeen, etenkin kun tarkastellaan vaikutuksia lentokoneiden rakentamisen ja kunnostustöiden kustannuksiin.

    Uusi tariffijärjestelmä “tekee varmasti asioista kalliimpia teollisuudelle”, Aerospace Industries Associationin kansainvälisten asioiden varatoimitusjohtaja Dak Hardwick kertoi CNBC: lle. AIA edustaa Boeing-, GE Aerospace-, Airbus- ja kymmeniä muita ilmailu- ja puolustusyhtiöitä.

    Lentoyhtiöiden osakkeet ovat kaksinumeroisia 2. huhtikuuta pidetyn Valkoisen talon ilmoituksen jälkeen, koska Trumpin määräämät uudet kauppasäännöt Mean-lentoyhtiöt maksavat paljon enemmän suihkukoneista ja laitteista, jotka ovat tärkeitä heidän toimintaansa.

    Monet kiinteät osat, kuten suihkumoottorit, koostuvat komponenteista ympäri maailmaa. Esimerkiksi Boeing 737 Max- ja Airbus A320 -laitteissa käytetyt moottorit tuottavat 50-50 yhteisyrityksellä GE Aerospace- ja Ranskan lentovalmistajan Safranin välisellä yhteisyrityksellä.

    – Leslie Josephs osallistui tähän raporttiin

    Follow on Google News Follow on Flipboard
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Previous ArticleEU: n komissio Grand AI -strategian kuulemisen käynnistämiseksi
    Next Article EU: n rajavirasto tutkii Kreikkaa väitetyistä maahanmuuttajien oikeuksien rikkomuksista
    Thomas
    • Website

    Related Posts

    Lentomatkailu voisi olla katalysaattori sulkemiseen, sanoo TD Cowenin Tom Fitzgerald.

    October 16, 2025

    Biometrinen käsittely lentoasemilla on suositeltava huolenaiheista huolimatta

    October 16, 2025

    Kristi Noemin lentokentän sulkemisvideo saattaa rikkoa Hatch Act: Cantwellia

    October 16, 2025
    Add A Comment
    Leave A Reply Cancel Reply

    Latest Posts

    Uber tarjoaa lisää keikkatöitä yhdysvaltalaisille kuljettajille, mukaan lukien tekoälytietojen merkitseminen

    Lentomatkailu voisi olla katalysaattori sulkemiseen, sanoo TD Cowenin Tom Fitzgerald.

    Sveitsi leikkaa BKT-ennustetta, koska Trumpin tullit painavat taloutta

    NIO:n osakkeet putoavat sen jälkeen, kun GIC syyttää yritystä tulojen paisuttamisesta

    Trending Posts
    Recent
    • Uber tarjoaa lisää keikkatöitä yhdysvaltalaisille kuljettajille, mukaan lukien tekoälytietojen merkitseminen
    • Lentomatkailu voisi olla katalysaattori sulkemiseen, sanoo TD Cowenin Tom Fitzgerald.
    • Sveitsi leikkaa BKT-ennustetta, koska Trumpin tullit painavat taloutta
    • NIO:n osakkeet putoavat sen jälkeen, kun GIC syyttää yritystä tulojen paisuttamisesta
    • Biometrinen käsittely lentoasemilla on suositeltava huolenaiheista huolimatta

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.