Tesla -myymälä Alhambrassa, Kaliforniassa 11. maaliskuuta 2025.
Frederick J. Brown |
Elon Musk lopettaa toisen kuukaudensa Valkoisessa talossa Tesla Kansallisen autojen ostopaikan Edmundsin analyysin mukaan omistajat käyvät kauppaa sähköajoneuvoilla ennätyksellisellä tasolla.
Maaliskuu edustaa “korkeinta osaa Teslan aikojen tarjouksista” jälleenmyyjiltä, jotka myyvät uusia tai käytettyjä autoja myyjiltä, jotka myyvät muita tuotemerkkejä, torstaina julkaistut tiedot sanoivat.
Washingtoniin, D.C., tammikuussa, Musk on vähentänyt liittovaltion työvoima- ja valtion menoja ja saanut arkaluontoisia hallituksen tietokonejärjestelmiä ja tietoja toistuvista haasteista huolimatta tuomioistuimessa.
Ennen kuin hän siirtyi hallintoministeriön tehokkuusministeriön (DOGE) päällikkönä, Musk käytti viime vuonna noin 290 miljoonaa dollaria auttamaan presidentti Donald Trumpin työntämiseksi takaisin Valkoiseen taloon.
Sijoittajat napsauttivat Teslan osakkeita sen jälkeen, kun Trump voitti marraskuussa, mutta he ovat kiirehtineet alentamaan osakekurssia 42% tänä vuonna. Mielenosoitusten aalto kohdistui Tesla -tiloihin Yhdysvalloissa ja muualla. Muut vandalismi ja tuhopoltto, joka kohdistuu Tesla -myymälöihin, ajoneuvoihin ja latausasemiin Yhdysvalloissa
Lisäksi Tesla kohtaa lisääntynyttä kilpailua sähköautojen valmistajilta. Tammikuussa S&P: n maailmanlaajuinen likviditeetti havaitsi, että Teslan myynti laski noin 11% vuoden takaisesta FordChevrolet ja Volkswagen tukivat sähköajoneuvojen myyntiään, mikä sai markkinaosuuden.
“Teslan kuluttajien mielipiteen muutos voisi luoda mahdollisuuksia perinteisille autovalmistajille ja EV-startup-yrityksille”, Edmundsin oivalluksen päällikkö Jessica Caldwell kirjoitti sähköpostissa. “Teslan tuotemerkkien uskollisuus ja kiinnostuksen ravistelijat, ihmiset, jotka tarjoavat kilpailukykyisen hinnoittelun, uuden tekniikan tai yksinkertaisen kiistanalaisuuden.
Tesla -tuotemerkki liittyy läheisemmin toimitusjohtajaan kuin mikään muu autovalmistajan tuotemerkki. Elokuussa 2024 Edmunds -tutkimuksessa havaittiin, että vain 2% Yhdysvaltojen ostajista oli tuntematon Muskille.
Edmunds kertoi myös, että Tesla -mallit, jotka ostivat uudet mallit alustallaan, saavuttivat alimman tasonsa saavuttaessaan huippunsa lokakuusta marraskuuhun 2022.
Teslan tuotemerkki kärsi jo ennen kuin Musk alkoi suunnata kadulle. Tutkimus- ja konsultointiyrityksen tuotemerkkirahoituksen mukaan sen brändin arvo laski 26% toisen kerran vuonna 2024 noin 15 miljardiin dollariin.
Monet auton ostajat käyvät kauppaa Tesla -sähköautoilla uusilla malleilla Tesla. Edmunds -tiedot eivät ota huomioon näitä tapahtumia.
Tesla ei vastannut välittömästi kommenttipyyntöön.
katsella: Teslan ydinkysymykset ovat haitallisempia kuin lyhytaikaiset poliittiset vastatuulet
