Rajaseinä on taustalla, kun puoliperävaunu kuljettaa Toyota-kuorma-autoja, pääsy Yhdysvaltojen tapoihin Meksikosta 4. maaliskuuta 2025 ja saapumalla Yhdysvaltoihin Meksikosta 4. maaliskuuta 2025.
Mike Blake | Reuters
Autovarastot sulavat presidentti Donald Trumpin ilmoitti allekirjoittavansa 25 prosentin tariffin “kaikille autoihin, joita ei ole valmistettu Yhdysvalloissa” ja tietyissä autoosissa.
Trumpin hallinto on lähettänyt suunnitelmia sisällyttää tariffit autoteollisuuteen, mutta näiden liikkeiden ja täytäntöönpanomekanismien vaikutukset ovat alkaneet muotoutua. Presidentin toimeksiannon mukaan tariffit tulevat voimaan ajoneuvoihin 3. huhtikuuta ja autoosiin 3. toukokuuta mennessä.
Kaikki “Detroit III” -varastot putosivat. Yleiset moottorit Osake liikkuu yli 7%ja Tähti ja Fordin sähkömoottori Varastot menettivät vastaavasti noin 1% ja yli 3%. Osakkeet TeslaSuurin osa heistä ei kuitenkaan ole muuttunut.
”Raportissamme [original equipment manufacturers]Tesla ja Ford näyttävät olevan kaikkein suojattuja paikkoja ajoneuvojen kokoonpanomaitoksille, vaikka Ford kohtaa tuonti moottorien asteittaista altistumista, “Deutsche Bank -analyytikot kirjoittivat torstaina huomautuksessa.” GM: llä on eniten yhteyttä Meksikoon. “

Trump sanoi keskiviikkona, että hän ei asettaisi tariffeja Yhdysvaltain rakennetuille ajoneuvoille
Valkoinen talo sanoi tietolomakkeessaan, että tariffit koskevat tuotuja henkilöautoja ja kevyitä kuorma -autoja, samoin kuin tärkeimpiä autoja, mukaan lukien moottorit ja vaihdelaatikot.
Joitakin tariffien näkökohtia ratkaistaan edelleen. Autoosat Yhdysvaltain ja Mekso-Kanadan oikeudenkäynnin mukaisesti pysyy tariffien alla, kunnes kauppasihteeri voi kysyä Yhdysvaltain tulli- ja rajasuojausta selvittääkseen, kuinka tariffit soveltaa Yhdysvaltojen ulkopuolisiin sisältöön.
United Auto Union hurrasi Trumpin ilmoitusta.
“Nämä tariffit ovat tärkeä askel oikeaan suuntaan kansakunnan automaattityöntekijöille ja sinikaulusyhteisöille, jotka tuovat nyt hyvät ammattiliittojen työpaikat takaisin Yhdysvaltoihin suurista kolmesta autovalmistajille ja sen ulkopuolelle”, UAW: n presidentti Shawn Fain sanoi keskiviikkona antamassaan lausunnossa.
Yhdysvaltain autoteollisuuskomitean puheenjohtajan Missourin entinen kuvernööri Matt Blunt (edustava Ford, General Motors ja Stratlandis), totesi lausunnossaan, että AAPC on sitoutunut presidentin Trumpin näkemykseen autojen tuotannosta ja työllisyydestä Yhdysvalloissa ja jatkaa työskentelyä kestävien politiikkojen auttamiseksi kestävässä politiikassa. “
Siitä huolimatta Blunt varoitti, että tariffit olisi asetettava tavalla, joka “välttää kuluttajien hintojen nostamista ja säilyttämään integroidun Pohjois -Amerikan autoteollisuuden kilpailukyvyn”.
Ajoneuvo koostuu tuhansista osista, joista monet ylittävät Yhdysvaltain rajan ennen lopputuotteen valmistumista.
Tiedot ja ennustavat yritykset S & P Global Mobility Raportissa sanotaan, että kun ajoneuvo on revitty muttereiksi ja pultteiksi, ajoneuvossa on keskimäärin 20 000 osaa. Osat voivat olla peräisin 50 – 120 maasta.
Yhtiö kertoo myös, että 25 Pohjois -Amerikan autovalmistajaa tuottavat keskimäärin 63 900 kevyttä henkilöautoa päivittäin. Suurin osa heistä on koottu Yhdysvalloissa, jota seuraa 27% Meksikossa ja 8% Kanadassa.
Trumpin 25%: n tariffi voisi nostaa tuonti -autojen hintaa 5000 dollarilla 15 000 dollarilla, Goldman Sachs -analyytikot kirjoittivat torstaina. He lisäsivät, että jos noin 50% Yhdysvaltain valmistajista tulee ulkomaisista lähteistä, tariffit voivat nostaa näiden autojen hintaa 3000 dollarilla 8 000 dollarilla.
Presidentti Trump on aiemmin hyväksynyt yhden kuukauden tariffipuhdistukset autovalmistajille ajoneuvoissa, jotka noudattavat Yhdysvaltain ja Meksikon kauppasopimuksen kauppasääntöjä.
– Michael Wayland ja CNBC: n Michael Bloom osallistuivat raporttiin.