Nurphoto | Nurphoto | Getty -kuvat
Delta -lentolinjat tutkii uuden tyyppisiä lentokoneiden lippuja – tällä kertaa lentokoneen edessä olevissa premium -hytteissä.
Lentoyhtiöt viettivät vuosia valmentajan mökkien viipalointiin ylimääräisistä jalkatilapaikoista paljaiden luiden perustalouden hintoihin, jotka eivät salli muutoksia tai sisältävät istuimen tehtävää. Delta oli edelläkävijä Yhdysvalloissa, kun se käynnisti talouden perushinnat yli kymmenen vuotta sitten kilpailijoiden kanssa United Airlines– American Airlines ja muut esimerkiksi.
Mutta nyt lentoyhtiön johtajat kääntävät keskittymisensä premium -hytteihinsä, joissa kysyntä pitää paremmin tänä vuonna kuin lentokoneen takana.
“Premium on varmasti ollut siellä, missä marginaalimme ovat jatkaneet laajentumistaan, joten olemme keskittyneet voimakkaasti parannuksen palvelun tarjoamiseen näille asiakkaille ja enemmän segmentointia”, Delta -presidentti Glen Hauenstein kertoi ansiopuhelussa analyytikoiden kanssa torstaina. “Segmentointi, jonka olemme tehneet päähytissä, on sellainen malli, jonka aiomme tuoda kaikkiin premium -hytteihimme ajan myötä, koska eri ihmisillä on erilaisia tarpeita.”
Deltan liikevaihto premium -paikoista, kuten yritysluokka, nousivat 6% vuoden ensimmäisellä puoliskolla 10,6 miljardiin dollariin, kun taas matkustamon talouden lipun liikevaihto laski 4% 11,7 miljardiin dollariin. Liikenteen harjoittaja, kannattavin Yhdysvaltain lentoyhtiö, on sanonut vuosien ajan, että sen osuus myynnistä huippuluokan paikoista ja sen tuottoisa kanta-asiakasohjelma on kasvanut.
American Airlines New Business -luokan sviitti.
American Airlines
Yhdysvaltain lentoliikenteen harjoittajat ovat suurelta osin ojentaneet kansainvälisen ensimmäisen luokan suurempien yritysluokan hyttien hyväksi, joissa valheiden istuimilla on enemmän mukavuuksia kuin viime vuosikymmenien paikkoja.
Hauenstein kieltäytyi yksityiskohtaisesti mahdollisista muutoksista premium -paikkoihin. Ei ole selvää, harkitseeko Delta halvempaa ensimmäisen tai yritysluokan lippua, joka ei ehkä sisällä etuja, kuten Lounge Access- tai istuimen tehtäviä, tai mahdollisesti suurempi istuin, joka voisi tulla lisäosiin, joita tavallisilla lipuilla ei ole.
Mutta Hauenstein sanoi, että Delta testaa joitain mahdollisuuksia asiakkaille ja matkustaa matkustajia.
“Emme ole vielä ottaneet sitä käyttöön, ei siksi, että meillä ei ole teknologista kykyä, mutta haluamme varmistaa, että asiakkaat ymmärtävät, mitä laitamme markkinoille ja että he löytävät arvoa siinä”, hän sanoi.
Matkakonsultti ja ilmapiirin tutkimusryhmän presidentti Henry Harteveldt kertoi, ettei hän ole vakuuttunut siitä, että Delta harkitsee irrotettua premium-hintaa.
“Lentokoneet ovat kalliita … ja se on paljon helpompaa, kun annat matkustajille syyn maksaa sinulle enemmän tuotteestasi kuin maksaa sinulle vähemmän”, hän sanoi.
United Airlines Uusi Polaris Cabin Configuration
United Airlines
Muut lentoyhtiöt pyrkivät varustamaan ylimmän tason hyttiään tarjotakseen muutamia paikkoja, joissa on ylimääräistä tilaa ja jopa tilaa vierailijalle, kuten Unitedin suunniteltu päivitys sen pitkän matkan Polaris-hyttiin ja amerikkalaisten uudet paikat joihinkinsa niistä Boeing 787 Dreamliners.
Deltan kumppani Virgin Atlantic tarjoaa “Retreat -sviitin” Airbus A330: n ylemmän luokan hyttin edessä, joka voidaan muuntaa “, joten neljä ihmistä voi nauttia intiimistä illallisesta yhdessä omassa yksityisessä sosiaalisessa tilassaan”.
Kysyttäessä, päivittääkö Delta joitain huippuluokan istuimistaan, toimitusjohtaja Ed Bastian kertoi CNBC: n keskiviikkona, että “premium-tuotteilla on ollut elinkaaret … ja mitä ajattelimme olevan huippuluokan kuusi tai seitsemän vuotta sitten.
“Jatkamme sen päivittämistä ja päivittämistä. Joten se on osa liiketoiminnan kustannuksia”, hän sanoi. “Mutta tuotteemme on erittäin, erittäin mukava.”