2025 Cadillac Escalade IQ
Michael Wayland / CNBC
SAN FRANCISCO – Cadillac odottaa, että automaatti jatkaa EV -kokoonpanonsa laajentamista, kun autovalmistajat jatkavat EV -kokoonpanon laajentamista, mutta tänä vuonna Yhdysvalloissa myytävät kolme autoa koskevat kaikkia sähköisiä malleja, kun autovalmistajat edelleen laajentavat EV -kokoonpanoaan.
tämä Yleiset moottorit Ylellisyysbrändien odotetaan tarjoavan viisi sähköajoneuvoa tämän vuoden loppuun mennessä, mukaan lukien äskettäin lanseeratut Escalade IQ- ja Optiq-lähtötason ristikkäin. He liittyvät Cadillac Lyriqiin ja myöhemmin tänä vuonna on kolmen rivin VISTIQ-crossover ja räätälöity 300 000 dollaria+ Celestiq-auto.
“Tämä vauhti on todella olemassa”, sanoi Cadillacin markkinointijohtaja Brad Franz. ” [internal combustion engines] ja sähköajoneuvojen salkku. Tämän tarkoituksena on kasvattaa liiketoimintaa. “
Franz sanoi, että Cadillacin tavoitteena on olla 30–35% kotimaan kokonaismyynnistä vuonna 2025. Tämä on merkittävä kasvu Yhdysvaltain myyntiä 2024 tai 29 072 ajoneuvossa.
Cox -auton mukaan sähköajoneuvojen osuus viime vuonna on 8,1% noin 16 miljoonasta ajoneuvosta. Se on alle 10% odotetun vuoden analyytikoista.
Ylimääräiset sähköajoneuvot ja odotettu myynti kasvoi sen jälkeen, kun Cadillacin suunnitelma tarjota yksinomaan koko sähköajoneuvoja vuoteen 2030 mennessä. Sen sijaan yritys kertoi, että bensiinin voiman poistavat ajoneuvot määräävät asiakkaiden tarpeiden mukaan, mutta tarjoavat silti kattavan kokoonpanon sähköajoneuvoja.
Cadillac Optiq Crossover
Michael Wayland / CNBC
Cadillac on yksi monista tuotemerkeistä, jotka luopuvat myyvänsä yksinomaan sähköajoneuvoja tulevina vuosina, koska kuluttajien ajoneuvojen omaksuminen ei ole vielä ollut niin nopeasti kuin aiemmin odotettiin. Sähköajoneuvojen myynti on myös yhä enemmän huolissaan, koska presidentti Donald Trump puuttuu ajoneuvojen tuki.
“Sähköajoneuvovalikoimamme täydentää portfolion kaasukäyttöistä puolta ja tuo uusia asiakkaita tuotemerkkiin”, Franz sanoi mediatapahtumassa. “Tämä on sitoumuksemme valita ja tarjota näitä asiakasvalintoja.”
Cadillacin Yhdysvaltain myynti kasvoi viime vuonna 8,8%, johti Lyriqin kolminkertaisen myynnin, joka debytoi vuoden 2022 lopulla.
Escalade IQ, mukaan lukien suurempi “L” -versio ja Optiq, ovat autonvalmistajan tärkeitä uusia ”kirjanpito” -ajoneuvoa, joka on suunniteltu maan myydyiksi ylellisiksi sähköautobrändiksi. Yhtiö ei sisällä TeslaTämä on myydyin sähköautobrändi Yhdysvalloissa, ja määritelmässään “ylellisyyttä” on joitain ajoneuvoja, jotka ovat hinnoiteltuja samalla tavalla kuin Cadillac.
“Optiq ja Escalade IQ paranevat hyvin nopeasti”, Franz sanoi. “Hyväksymme kaiken, mitä escalade tarkoittaa markkinoilla ja pitävät sitä nyt sähköajoneuvona, jonka asiakkaat tunnustavat ja luottavat.”
Noin 130 000 dollarista alkaen Escalade IQ on suurin autovalmistaja, jonka tarjoaa suurin koko sähköinen maastoauto. Sen tavoitteena on testata sähköajoneuvojen suuret maastoautomarkkinat laajentaen samalla Cadillacin kuuluisimpien ja kannattavimpien ajoneuvojen kokoonpanoa. Ajoneuvossa on samanlaisia suunnitteluvinkkejä kuin muut Cadillacin sähköautot sekä kaasukäyttöinen escalade.
Optiq toimii “yhdyskäytävän” lähtötason EV: nä, joka alkaa noin 55 000 dollarista, ja suurempi Lyriq on 4000 dollaria vähemmän. Se tuli erittäin kilpailukykyiseen sähkökenttään, jota tällä hetkellä johtaa Lyriq.
2025 Cadillac Optiqin sisällä GM: n superristeilyllä kannettava kuljettajan avustusjärjestelmä.
Yleinen
Optiq on myös Dolby Labs Audioyhtiön “Atmos” -suhteelle Surround Sound Technology, joka debytoi teatterista. Järjestelmä kasvaa Cadillacin kokoonpanossa.
Franz sanoi, että Cadillac odottaa, että Tennesseessä tuotettu Lyriq pysyy myydyimmänä sähköautona huolimatta Optiqin halvimmasta hinnasta.
Optiq on tuotettu yhdessä Meksikon General Motors -tehtaista. Franz kieltäytyi kommentoimasta, kuinka Trumpin mahdolliset tariffit Meksikon ajoneuvoissa vaikuttaa ajoneuvon myyntiin.