Boeing Co. 737 Max Fuselages yrityksen tuotantolaitoksessa Rentonissa, Washingtonissa, 15. huhtikuuta 2025.
Bloomberg | Bloomberg | Getty -kuvat
BoeingToimitusjohtaja Kelly Ortberg sanoi torstaina, kun hän harjasi Tit-For-Tat-tariffien vaikutuksia Yhdysvaltojen suurimpien kauppakumppaneiden kanssa tämän vuoden ajan, kun kätkimet olivat keskeytettynä kaupan sodan keskellä Trumpin hallinnon kanssa.
Ortberg oli viime kuussa sanonut, että Kiina oli keskeyttänyt toimitukset.
“Kiina on nyt ilmoittanut … he aikovat toimittaa”, Ortberg sanoi. Ensimmäiset toimitukset ovat ensi kuussa, hän kertoi Bernsteinin konferenssille torstaina.
Boeing, Yhdysvaltain huippuluokan viejä, jonka lentokoneiden tuotanto auttaa pehmentämään Yhdysvaltain kaupan alijäämää, on maksanut tariffeja Italian ja Japanin tuontikomponenteille Etelä-Carolinassa valmistettujen laajakehän unelmakoneille, ja lisäsi, että suuri osa siitä voidaan ottaa takaisin, kun lentokoneet viedään uudelleen.
“Ainoat velvollisuudet, jotka meidän on katettava, olisivat esimerkiksi Yhdysvaltain lentoyhtiön toimittamisen tehtävät”, hän sanoi.
Ortberg sanoi, että “en henkilökohtaisesti usko, että nämä ovat … pysyviä pitkällä aikavälillä nopeasti muuttuvien kauppapolitiikkojen suhteen, joihin on kuulunut useita taukoja ja joitain poikkeuksia.”
Hän toisti, että Boeing aikoo kasvattaa tuotantoa tänä vuonna sen bestsellereistä 737 Max Jet, joka vaatii liittovaltion ilmailuhallinnon hyväksynnän.
FAA: n työhevosen lentokoneiden tulos 38 kuukaudessa viime vuonna sen jälkeen Alaska Airlines Lento.
Ortberg kertoi, että yritys voi tuottaa 42 max -suihkukonetta kuukaudessa ja arvioida siirtymisen 47 kuukaudessa noin puoli vuotta myöhemmin.
Yrityksen pitkään viivästyneiden Max 7- ja Max 10 -varianttien, kapean rungon perheen suurimmat ja pienimmät lentokoneet, on tarkoitus olla sertifioitu vuoden loppuun mennessä, hän sanoi.
Monet lentoyhtiöiden johtajat ovat suostuneet Ortbergin johtajuuteen sen jälkeen, kun hän otti ohjat Boeingiin viime elokuussa, ja heillä oli tehtäväksi vuoden tappioiden vuosien ja maine- ja turvallisuuskriisien lopettaminen, mukaan lukien kahden tappavan Max -onnettomuuden vaikutukset.
Toimitusjohtajat ovat jo pitkään valittaneet yrityksen toimitusviiveistä, jotka jättivät heidät lentokoneisiin post-pandeemisen matkapuomin aikana.
“Uskon, että Boeing on kääntynyt nurkkaan”, ” United Airlines Toimitusjohtaja Scott Kirby kertoi CNBC: n “Squawk Box” aikaisemmin torstaina. Hän sanoi, että toimitusketjun ongelmat rajoittavat yleisesti uusien lentokoneiden toimituksia.
“Olemme ylittäneet lentokoneet, jotka uskovat toimitusketjun haasteena”, hän sanoi.